Gå til innhold

sliter med liggestilling-nattamming


Anbefalte innlegg

Skrevet

 Jeg sliter veldig mye med smerter som går fra yttersiden av rumpe og nedover lårene (yttersiden også). Dette skjer fordi jeg sover på siden pga ammingen om natten. Jeg bytter side hele tiden, men det hjelper ikke, da begynner det å gjøre vondt på andre siden.

 Jeg kjenner på det på dagtid også når jeg går. Sånn hadde jeg i begge svangerskapene (for da kunne jeg bare sove på siden også) men nå er det veldig vondt.

  Noen andre som har opplevd dette?



Anonymous poster hash: e8dbe...e72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som hjelper litt er å ha en pute mellom bena, men det bare forsinker smertene, de kommer likevel etterhvert... 



Anonymous poster hash: e8dbe...e72
Skrevet

dytter...



Anonymous poster hash: e8dbe...e72
Skrevet

Kan du ikke sitte i senga og amme? Det gjør jeg, slenger ei ekstra pute i ryggen og setter meg opp. Hender at jeg sovner i den stillingen også, men det er ikke å anbefale, blir skakk og rar i nakken. :-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har du lange pupper? Det har jeg :hoho:...så jeg lå som regel på magen (nesten helt på mage) og lot den ene puppen ligge sånn ut over at babyen fikk tak...det fungerte bra for meg....så rullet jeg ikke over babyen heller når jeg sovnet...for det gjorde jeg ;)

Skrevet

Har du lange pupper? Det har jeg :hoho:...så jeg lå som regel på magen (nesten helt på mage) og lot den ene puppen ligge sånn ut over at babyen fikk tak...det fungerte bra for meg....så rullet jeg ikke over babyen heller når jeg sovnet...for det gjorde jeg ;)

 

Takk for tipset, skal prøve på det, men tror ikke det går. Har relativt små pupper...

 

Anonymous poster hash: e8dbe...e72

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Du får kanskje bare holde ut :( prøv å beveg deg en del og kanskje tøye litt i løpet av dagen, det er nok musklene som blir veldig slitne av den uvante stillingen :)

Skrevet

Det går over :)

Vet ikke om dette er en trøst, men hadde det samme problemet som deg.

Og nå etter kun 5 mnd har kroppen blitt vant til det.

 

Så enten så merker jeg ikke at det er vondt lenger, ellers så kar kroppen bare innfunnet seg med at sånn er det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...