Gå til innhold

Vannkopper eller munnskjold? (bilde)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet?

 

Anonymous poster hash: bba1b...df9

post-42-0-00797000-1390847115_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lignet på munnskjold når jeg har hatt det... Det gjør vondt!

Skrevet

Munnskold

 

Anonymous poster hash: 468ab...7ac

Skrevet (endret)

Ser ut som en afte. Ta på enten litt Vademecum eller annet munnskyllevann, så går det fortere bort :) sorry!! Så ikke skikkelig etter....er jo mange...

Endret av Daquiry
Skrevet

Der var det mange. Blir det flere kan det være hånd-fot og munnsyke. Blemmer inne i hender og under føtter?

Skrevet

Ja, det er mange! Store og små + også sett en på tunga!

 

Det går vannkopper i barnehagen (er 3 år)......

 

Takk for svar :)

 

HI

 

Anonymous poster hash: bba1b...df9

Skrevet

....ingen ting på hender og føtter

 

HI

 

Anonymous poster hash: bba1b...df9

Skrevet

Ikke alltid det kommer på hender og føtter.

 

Kan umulig være munnskold. Ser ut som munn-hånd og fotsyken. 

 

Hilsen mamma til 2 som har hatt der en hadde kun i munnen.



Anonymous poster hash: 4a82d...4b7
Skrevet

Har barnet feber eller andre symptomer? Synes ikke det ser ut som vannkopper... Herpes?



Anonymous poster hash: e4535...f2a
Skrevet

 

Ikke alltid det kommer på hender og føtter.

 

Kan umulig være munnskold. Ser ut som munn-hånd og fotsyken. 

 

Hilsen mamma til 2 som har hatt der en hadde kun i munnen.

 

Anonymous poster hash: 4a82d...4b7

 

 

Og anbefaler AftaMed fra apoteket. Lindrer godt på smertene.

 

 

Anonymous poster hash: 4a82d...4b7

Skrevet (endret)

Ja, det er mange! Store og små + også sett en på tunga!

 

Det går vannkopper i barnehagen (er 3 år)......

 

Takk for svar :)

 

HI

 

Anonymous poster hash: bba1b...df9

Vannkopper starter gjerne på mage/rygg.

Følg med i hender og under føtter. Hånd-fot- og munnsyke er ekstremt smittsommt og vondt pga mye sår i munnen. Fordelen er at man slipper kløen. Samme forhåndsregler som ved vannkopper.

 

Mine 3 har også hatt et slikt utbrudd i munnhulen uten noen andre symptomer enn feber rundt 3-4 års alder. Legen kalte det et typisk førstegangsutbrudd av herpes av alle ting.

 

Man får lindrende og desinfiserende skyllemidler på apoteket. Jeg brukte sprøyte for å spyle munnhulen flere ganger i døgnet. Gjerne før inntak av mat.

 

Du kan også dempe smertene med smertestillende.

 

Lykke til, og god bedring.

Endret av Stopp toget!!
Skrevet

....ingen ting på hender og føtter

 

HI

 

Anonymous poster hash: bba1b...df9

Mine hadde ikke noe på hender og føtter, bare i munnen. Så akkurat slik ut. Fryktelig sårt og vondt. Er de i god form trenger de ikke være hjemme fra skole/barnehage da det er smittsomt før det bryter ut. Går over av seg selv i løpet av noen dager.

Skrevet

Prøv å skyll munnen med corsodyl. Hjelper meg veldig godt når jeg har sånn :)

 

Anonymous poster hash: 9b764...ed7

Skrevet

Takk for gode råd :)

Ingen feber, og grei almenntilstand... Litt slappere enn ellers kanskje!

 

HI

 

Anonymous poster hash: bba1b...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...