Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #27 Skrevet 27. januar 2014 Massvis av gode supper, men jeg har ikke noen spesielle oppskrifter: Gazpacho Jamie Oliver sin suppe med purre, kikerter og parmesan. Google og du vil finne. Jordskokksuppe Tomatsuppe med ovnsbakte tomater Fransk løksuppe! Purre- potetsuppe som serveres kald (Vichysoisse) Marokkansk Harira Bulgarsk agurk og yoghurtsuppe, serveres iskald, perfekt om sommeren Anonymous poster hash: 5ed39...344
overlord Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #28 Skrevet 27. januar 2014 http://www.matprat.no/oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/hot-hverdagssuppe Den skal jeg prøve! (men syns det er vandalisme å kjøre suppen med stavmikser, en god suppe skal ha biter!)
overlord Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #29 Skrevet 27. januar 2014 Mange gode forslag! Takk for det! Ble så sulten at jeg nå har laget en egenkombinert thai-suppe av det jeg fant i skapene. Den ble supergod om jeg skal si det selv
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #30 Skrevet 27. januar 2014 Hot kyllingsuppe Anonymous poster hash: 98773...f45
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #31 Skrevet 27. januar 2014 Løk og spinat suppe!!!! Super enkel og kjempe god. Og sunn Anonymous poster hash: 392db...8fb Oppskrift? En god klatt med smør i kjelen. Så lar du løk og evt hvitløk surre oppi der en stund (3 min ca) Bruk så mye løk du vil. Jeg pleier å ha 1 og en halv i (finhakket) men jeg er glad i den løksmaken da... . Så tar du i vann utfra hvor mye suppe du vil lage. Jeg tar i ca 5 dl. Putt i en halv grønnsaksbuljong og vent til den er løst opp. Så tar du oppi litt melk (1 dl) og putter oppi frosen spinat (velg selv hvor mye du vil ha). Når det er løst opp/kokt opp tar jeg i litt matfløte og fersk spinat. Lar det stå i 1 min så er det klart! Anonymous poster hash: 392db...8fb
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #32 Skrevet 27. januar 2014 Thailandsk fiskesuppe, NAM! Anonymous poster hash: 24c48...435
reven37 Skrevet 27. januar 2014 #33 Skrevet 27. januar 2014 Betasuppe med pinnekjøtt i (gjerne litt av ribbefettet i også for å sette ekstra smak) Flatbrød eller ferskt brød til.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #35 Skrevet 27. januar 2014 Grønnsakssuppe er den beste suppen jeg vet om! Anonymous poster hash: 0c486...efa
Mamma4livet Skrevet 27. januar 2014 #36 Skrevet 27. januar 2014 http://www.matprat.no/oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/hot-hverdagssuppe Den skal jeg prøve! (men syns det er vandalisme å kjøre suppen med stavmikser, en god suppe skal ha biter!) Jeg er enig med deg, men det blir så mye bedre smak når alt blandes. Har du prøvd å ta ut havparten av "bitene", kjøre resten med stavmikser og deretter tilsette bitene igjen?
overlord Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #38 Skrevet 27. januar 2014 http://www.matprat.no/oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/hot-hverdagssuppe Den skal jeg prøve! (men syns det er vandalisme å kjøre suppen med stavmikser, en god suppe skal ha biter!) Jeg er enig med deg, men det blir så mye bedre smak når alt blandes. Har du prøvd å ta ut havparten av "bitene", kjøre resten med stavmikser og deretter tilsette bitene igjen? Nei, men det var en god idè! (hvorfor har jeg ikke tenkt på det??)
FirstAidKit Skrevet 27. januar 2014 #39 Skrevet 27. januar 2014 Denne tråden elsker jeg! Mer, mer, mer!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #40 Skrevet 27. januar 2014 Indisk dahlsuppe! Anonymous poster hash: dbd59...71c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #41 Skrevet 27. januar 2014 Supper er godt, men jeg vender alltid tilbake til min deilige, hjemmelagde tomatsuppe... to fedd hvitløk og litt gul løk surres i olje. Evt. litt finraspet gulrot. Kjør to-tre bokser hermetiske tomater (gjerne Mutti, og gjerne cherrytomater) i en blender sammen med løken. La putre så lenge du har tid, minst 15 min. Smak til underveis med salt, pepper, 1-2 ts sukker, en liten spiseskje god balsamicoeddik. Litt kyllingfond om du vil. Litt tørket eller frisk basilikum om du vil. Kok 1-2 egg per person og gode doser makaroni. Supert med revet, smakssterk ost (evt. parmesan) på toppen. En klatt creme fraiche i hver tallerken om du virkelig skal gjøre stas på suppa. Raskt, enkelt og deilig. Anonymous poster hash: ebe2a...eee
Jojo x3 Skrevet 27. januar 2014 #42 Skrevet 27. januar 2014 Linsesuppe og potetsuppe! http://nidelven.blogg.no/1362694693_rd_linsesuppe_med_fet.html
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #43 Skrevet 27. januar 2014 Afrikansk tomatsuppe! Nam Anonymous poster hash: 88668...667
frk Nilsen Skrevet 27. januar 2014 #45 Skrevet 27. januar 2014 Gulrotsuppe (står på menyen på onsdag) Asiatisk hot (chili, hvitløk, ingefær, lime) suppe med biff, koriander og nudler Kyllingsuppe med kokosmelk Gulasj med byggryn
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #46 Skrevet 27. januar 2014 Den beste suppa, er det som i Gudbrandsdalen kalles KÅL. Det har ikke nødvendigvis noe som helst med kål som i hodekål å gjøre. Noen vil ha kål i kålen, andre vil ikke ha kål. Det handler om å gjøre kål på; gjøre ende på, gjøre slutt på skanken etter spekeskinka. Først byggryn og gule erter i vann; dette må stå natta over. Spekeskanken bør også legges i vann natta over. Bruk stor kjele, legg skanken i kjelen, sammen med gryn og erter - sil av vannet gryn og erter lå i bløt i. Nytt vann til noe høyere enn skanken. Man bør også ha med noe mer kjøtt. Gjerne ferskt kjøtt som har fått litt salting fra dagen før. Kokes. Lenge og vel - helt til alt kjøttet slipper beinet. Legg oppi hele poteter, bruk en potetsort som er kokefast. Skjær de grønnsakene du vil ha i, i biter og kok de møre. Noen bruker bare potet og gulrot, i tillegg til erter og gryn, da. Andre bruker purre i tillegg, mens atter andre tar hele pakka, med det jeg har nevnt pluss kålrot og kål. Tradisjonelt tar man så kjøttet opp av suppa og spiser kjøtt og poteter på flat tallerken, evt. med litt suppe som saus, mens man spiser suppa ved siden av. Jeg gjør det ikke sånn, jeg skjærer opp kjøtt og potet på den flate tallerkenen og putter det tilbake i suppetallerkenen, og spiser det som betasuppe. Aller best på dag to, når den er varmet opp igjen. Dette er rett og slett bare så godt at jeg spiser meg nesten fordervet når jeg får det, en svært sjelden gang. Anonymous poster hash: c9b42...2d3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #47 Skrevet 27. januar 2014 Kyllingsuppe med karri, fiskesuppen til bestemor og god gammeldags kjøttsuppe Anonymous poster hash: 7192a...767
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #48 Skrevet 27. januar 2014 Løk og spinat suppe!!!! Super enkel og kjempe god. Og sunn Anonymous poster hash: 392db...8fb Oppskrift? En god klatt med smør i kjelen. Så lar du løk og evt hvitløk surre oppi der en stund (3 min ca) Bruk så mye løk du vil. Jeg pleier å ha 1 og en halv i (finhakket) men jeg er glad i den løksmaken da... . Så tar du i vann utfra hvor mye suppe du vil lage. Jeg tar i ca 5 dl. Putt i en halv grønnsaksbuljong og vent til den er løst opp. Så tar du oppi litt melk (1 dl) og putter oppi frosen spinat (velg selv hvor mye du vil ha). Når det er løst opp/kokt opp tar jeg i litt matfløte og fersk spinat. Lar det stå i 1 min så er det klart! Anonymous poster hash: 392db...8fb Går det an å bruke den frossenspinaten som ser utsom gress eller bruker du frossen bladspinat? Anonymous poster hash: 1421b...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå