Gå til innhold

Er det mest vanlig med rødvin eller hvitvin til ost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer sikkert an på osten... Men hva er liksom vanligst da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker rødvin til ost. Men er vel folk som foretrekker hvitvin.

Skrevet

Jeg liker ikke rødvin så jeg pleier å drikke rosè til ost.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det er mest vanlig med rødvin, men mange vineksperter mener at det er hvitvin som er best til ost.  Det har noe med smakstoffer i rødvin og ost som kræsjer - enkelt sagt.

Men det viktigste er vel å drikke det man selv liker best til ost.  Vi drikker vanligvis rødvin, av gammel vane. Men det smaker godt med hvitvin også, jeg kjenner jo det.

Skrevet

ok takk for svar. 

Var en venninne som inviterte på vin og ost, og jeg spurte om det var noen som ville være med å dele en flaske rødvin (siden jeg ikke hadde tenkt å drikke en hel) og da svarte venninnen min at hun hadde tenkt å drikke hvitvin siden det var det som "hørte til"... 

og da ble jeg litt usikker for jeg blir ikke invitert på slike ting så ofte akkurat så når det først skal prøves så vil jeg jo gjerne gjøre det rett :P

Skrevet

Og ja det er jo slik at noen viner passer best til noen oster, og hun har jo litt forskjellige oster, men jeg har jo bare tenkt å ta med meg en vin :P 

Men hvis jeg tar med rød og hun har hvit så får jeg sikkert smake litt hvis jeg er snill. Klarer nok å overbevise henne om at hun må rød til noen av ostene :P

Skrevet

Noen vil ha rødvin (og det er vel kanskje det som er "vanligst", uavhengig av hva feinschmekere synes om saken :P ), noen vil ha hvitvin, og noen igjen foretrekker rosé :P 

(Jeg drikker stort sett hvit eller rosé, er ikke så glad i rødvin.) 

Hvis noen mener det ene er mer "riktig" enn det andre kan jeg godt le det bort med "så avansert er ikke jeg" på en ordentlig måte, og kose meg med den fargen jeg vil ;)

Skrevet (endret)

Kommer helt ann på hvilke oster. Man kan også drikke en icewine...

Endret av Daquiry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...