Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Var ikke det litt lavt? Er gravid om det har noe å si. Anonymous poster hash: bc53b...8b9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Ja det er lavt, men for å få en korrekt forståelse av det så bør du måle etter 2 timer da blodsukkeret er på sitt høyeste etter 2 timer. Det at du har 4,4 nå kan være at det var lenge siden du spiste og du spiste en middag som inneholdt lite kjappe karbohydrater, hvis så er tilfelle er det ikke unormalt. Når jeg var gravid fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes. Langtidsblodssukkeret mitt var på rundt 5,0 gjennom hele svangerskapet, men jeg ble testet pga arv og testen viste at jeg fikk 8,2 når jeg drakk den søte guffa. Men jeg passet på å spise sunt og balansert med mye grov karbo og proteiner, og det gjorde at jeg aldri hadde høyt langtidsblodsukker. Det skjedde også ofte at jeg hadde 4,5 en time etter mat, men testen etter to timer da jeg skulle ta testen var den ofte noe over 5. Anonymous poster hash: 64a94...e15
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Ja det er lavt, men for å få en korrekt forståelse av det så bør du måle etter 2 timer da blodsukkeret er på sitt høyeste etter 2 timer. Det at du har 4,4 nå kan være at det var lenge siden du spiste og du spiste en middag som inneholdt lite kjappe karbohydrater, hvis så er tilfelle er det ikke unormalt. Når jeg var gravid fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes. Langtidsblodssukkeret mitt var på rundt 5,0 gjennom hele svangerskapet, men jeg ble testet pga arv og testen viste at jeg fikk 8,2 når jeg drakk den søte guffa. Men jeg passet på å spise sunt og balansert med mye grov karbo og proteiner, og det gjorde at jeg aldri hadde høyt langtidsblodsukker. Det skjedde også ofte at jeg hadde 4,5 en time etter mat, men testen etter to timer da jeg skulle ta testen var den ofte noe over 5. Anonymous poster hash: 64a94...e15 Ok, så da venter jeg litt og måler igjen! Takk for svar Anonymous poster hash: bc53b...8b9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 4,4 er da helt normalt for en person uten diabetes (også med da for den skyld). Anonymous poster hash: 3de6f...ae4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 4, 4 er helt normalt. Anonymous poster hash: 4b251...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå