Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Min er stort sett blid, men hun er så treeeig. Skulle tro det var lørdag morgen bestandig og umulig å få henne til å kjappe seg. Vi står opp så det er god nok tid og vi har faste rutiner og rekkefølge på ting. Men hun bruker et hav av tid på å spise, på å sitte på do og på å kle på seg. Blir aaaaldri ferdig om vi ikke maser og når vi maser blir hun irritert. Dessuten skravler hun i ett sett og det tar all konsentrasjon fra det hun driver med. Hun skravler til og med mens hun pusser tennene! Det er vanskelig å få en hyggelig start på dagen når alt går så tregt for da må vi jo mase, har ikke ubegrenset med tid helelr. Er dette et vanlig fenomen hos 6 åringer eller er det bare min som er treig? Anonymous poster hash: 38f22...890
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Min 6 åring er som regel ok humør når han står opp,men himmel og hav det tar laaaaaaaaaaang tid å kle på seg!!!!også er noe alltid galt;sokkene for stramme,ulla klør, buksa er for klumpete,halsen er for slapp,lua for stor,dressen for grønn osv osv. Vi står opp 6.40 og må være ut døra kl. 7.40. Men noen ganger blir det fryktelig utrivelig fordi han klager og er treig,mens vi foreldre blir stressa og oppgitt... Så dere er ikke alene! Anonymous poster hash: 3c902...578
Havhesten Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Akkurat slik er min og. Helt ute av stand til å skynde seg. Et mareritt om morgenen for tiden. tror det skjer mye i hjerne og kropp. Skal stå opp tidligere fra i morgen av.
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 1. Klassingen vår er en solstråle, men treg som en snegle ja. Jeg passer på å stå opp/vekke han så tidlig at han har tid til alt "vaset". Så går det fint. Må også bruke masse tid på å minne han på at han skal gjøre seg klar. Bruker som regel ikke tid på å irritere meg, men må noen ganger være veldig bestemt.
Moosh Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Min er stort sett blid, men hun er så treeeig. Skulle tro det var lørdag morgen bestandig og umulig å få henne til å kjappe seg. Vi står opp så det er god nok tid og vi har faste rutiner og rekkefølge på ting. Men hun bruker et hav av tid på å spise, på å sitte på do og på å kle på seg. Blir aaaaldri ferdig om vi ikke maser og når vi maser blir hun irritert. Dessuten skravler hun i ett sett og det tar all konsentrasjon fra det hun driver med. Hun skravler til og med mens hun pusser tennene! Det er vanskelig å få en hyggelig start på dagen når alt går så tregt for da må vi jo mase, har ikke ubegrenset med tid helelr. Er dette et vanlig fenomen hos 6 åringer eller er det bare min som er treig? Anonymous poster hash: 38f22...890 Hehe. Vår er helt likedan.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Vi legger fram klær like ved siden av senga. Det er fast rutine at alle barna skal kle på seg med en gang de står opp, og før de går inn i stua. Ikke sjelden tar jeg dem oppi dobbeltsenga også kler de eldste seg samtidig, mens jeg kler på ettåringen. Men andreklassingen kan like gjerne komme ferdig kledd fra rommet sitt. Faste rutiner på morgenen er alfa og omega, uten mye dill. Anonymous poster hash: b8b3f...9f5
Mammaaaaaa Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Han er trøtt med en gang, men tar ikke lang tid før han hopper i dusjen! Klærne er på ganske raskt! Men frokosten kan han sitte med en halvtime! Ikke alltid det et tid til det da! Ganske sjelden faktisk!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Vi legger fram klær like ved siden av senga. Det er fast rutine at alle barna skal kle på seg med en gang de står opp, og før de går inn i stua. Ikke sjelden tar jeg dem oppi dobbeltsenga også kler de eldste seg samtidig, mens jeg kler på ettåringen. Men andreklassingen kan like gjerne komme ferdig kledd fra rommet sitt.Faste rutiner på morgenen er alfa og omega, uten mye dill. Anonymous poster hash: b8b3f...9f5 Får de ikke lov å tisse først hvis de må? Anonymous poster hash: cb151...bde
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Det fungerer som regel greit. Hun er ikke glad i å stå opp, men bare hun kommer i klærne går det greit. Vanligvis har va ca en time fra vi står opp til dem å gå. Det er god tid. Skulle vi forsone oss en dag går det fint det også. Hun kan være rask om hun må, men hun liker det ikke. Anonymous poster hash: b3851...420
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Ugh, dette kjenner jeg igjen! Ikke med 1-klassingen, hun er en fryd om morgenene. Kler seg når hun får beskjed, spiser i greit tempo. Men, storesøster derimot!!! Hun går i fjerde nå, og er fortsatt likedan. Alltid vært slik. Treg på alt som skal gjøres. Klaging på alt fra a til å med tøyet. Genseren som forrige uke var ynglingsgenseren, er denne uka verdens verste. For trangt, for løst, for kort og for langt. Maser jeg blir hun sur, og ting går eeeenda tregere. Pyton med andre ord! Er så glad minsten er en annen type, hadde nok måtte si opp jobben om jeg skulle ha to av den sorten hver morra Anonymous poster hash: 936dc...ea5
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Det går veldig greit. Hun er så ivrig etter å komme seg på SFO. Påkledning, ordning av hår osv er ordnet på et blunk. Hun spiser frokost på SFO, så den tar hun med seg når hun går. Fra hun står opp, til hun er ute av huset går det kanskje maks 15 minutter. Anonymous poster hash: 9a83b...9e1 Anonymous poster hash: 9a83b...9e1
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Aaaaaaaaaahh, så treeeeeg..så suuuuur...mamma såå dust...himler med øynene... Rett før jeg må styrke meg på en dram før jeg hilser på morgentrollet. Men hun slipper ikke unna, her er det militærregime og ingen kjære mor. sikkert derfor hun er sur, haha. Nå har det gått så langt at om hun ikke kjapper seg, og gjør det hun skal gjøre blir det ingen barnetv den dagen. Oppmuntringer og belønning funker ikke lenger, da er å miste goder (ja, tv er et gode) neste utvei. Bring it on! Anonymous poster hash: 5f57c...8c7
Tessa3 Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Ugh, dette kjenner jeg igjen! Ikke med 1-klassingen, hun er en fryd om morgenene. Kler seg når hun får beskjed, spiser i greit tempo. Men, storesøster derimot!!! Hun går i fjerde nå, og er fortsatt likedan. Alltid vært slik. Treg på alt som skal gjøres. Klaging på alt fra a til å med tøyet. Genseren som forrige uke var ynglingsgenseren, er denne uka verdens verste. For trangt, for løst, for kort og for langt. Maser jeg blir hun sur, og ting går eeeenda tregere. Pyton med andre ord! Er så glad minsten er en annen type, hadde nok måtte si opp jobben om jeg skulle ha to av den sorten hver morra Anonymous poster hash: 936dc...ea5 Hoho, en sånn fjerdeklassing har jeg også! Et mareritt å vekke, morgengretten som fy, og ALT fra klær, til hår, til pålegget kan være galt! Selv om det var helt supert et par dager tidligere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå