Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Gutten min har atopisk eksem, men jeg klarte ikke helt å finne ut om han reagerer på noe enda...har kuttet ut såpe, sjampo, parfyme på meg selv, bruker vaskemiddel og skyllemiddel uten parfyme og prøver å begrense ulltøyene. Problemet er at 95% av plagene han har er i ull. han har 3 bodyer og et par bukser + et par pysj som ikke er i ull. Men før jeg begynner å handle nye klær vil jeg gjerne høre med dere om det er noe vits i det. Anonymous poster hash: ce940...599
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 vet ikke om det har noe å si, men tingene jeg bruker på han er i god, myk merinoull... Anonymous poster hash: ce940...599
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Gutten min har atopisk eksem, men jeg klarte ikke helt å finne ut om han reagerer på noe enda...har kuttet ut såpe, sjampo, parfyme på meg selv, bruker vaskemiddel og skyllemiddel uten parfyme og prøver å begrense ulltøyene. Problemet er at 95% av plagene han har er i ull. han har 3 bodyer og et par bukser + et par pysj som ikke er i ull. Men før jeg begynner å handle nye klær vil jeg gjerne høre med dere om det er noe vits i det. Anonymous poster hash: ce940...599 Det er jo bare å prøve? Min reagerer i perioder på ull. Så jeg har noen sett med ull og noen med superundertøy, slik at jeg kan bytte alt etter som hvordan huden er. Anonymous poster hash: 57866...b4f
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hvis han er så liten har han jo ingen muligheter til å si hvordan det føles å ha ull mot den såre kroppen. Det irriterer veldig der barnet har eksem. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å utsette barnet for det, i tilfelle det føler at det er ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Hvis han er så liten har han jo ingen muligheter til å si hvordan det føles å ha ull mot den såre kroppen. Det irriterer veldig der barnet har eksem. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å utsette barnet for det, i tilfelle det føler at det er ubehagelig. Når min baby var ukomfortabel, sa han klart i fra... Men det må en jo selvfølgelig se selv. Anonymous poster hash: 57866...b4f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Hvis han er så liten har han jo ingen muligheter til å si hvordan det føles å ha ull mot den såre kroppen. Det irriterer veldig der barnet har eksem. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å utsette barnet for det, i tilfelle det føler at det er ubehagelig. han er bare 4 mnd. jeg ser ikke noe forskjell...ikke enda i hvertfall.. skal fortsette uten ull og bruke ull snart for å se om han reagerer. hva bruker dere av lue på babyene nå om vinteren? Anonymous poster hash: ce940...599
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Hvis han er så liten har han jo ingen muligheter til å si hvordan det føles å ha ull mot den såre kroppen. Det irriterer veldig der barnet har eksem. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å utsette barnet for det, i tilfelle det føler at det er ubehagelig.han er bare 4 mnd. jeg ser ikke noe forskjell...ikke enda i hvertfall.. skal fortsette uten ull og bruke ull snart for å se om han reagerer. hva bruker dere av lue på babyene nå om vinteren? Anonymous poster hash: ce940...599 Lillebror har atopisk eksem og han bruker devold active kids. Det er kjempebra Han bruker luer med ull som har fleece inni eller samme stoff som devold active kids. Jeg er usikker på akkurat hva slags stoff det er, men det har gode kvaliteter og går fint på innsiden av ull.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Min reagerte ikke, så lenge han ikke var for varm. Så vi brukte ull kun pp de kaldeste dagene, og passet på at han ikke hadde for mye klær. Han var gutten som hadde minst klær på seg i bhg, men ellers ble han lett svett, også med ull, og fikk utslett med en gang. Han tåler forøvrig ull bedre enn fleece og polyester/andre syntetiske stoffer, for da svetter han enda mer. Så her er det enten bomull, ull, ull-silke mix eller bambus som gjelder. Anonymous poster hash: 6ded0...ddb
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har fire barn, alle sammen har arvet min atopiske hud, men det er forskjell på hvor sensitive de er for ull. To av dem kam bruke active kids fra devold, der er det superundertøy på innsiden og ull på utsiden, men de to andre reagerer også på ull som mellomlag. Jeg ville ikke brukt ull på en baby med atopisk eksem, de aller fleste reagerer på det og det er virkelig ubehagelig altså. Eksemet trenger ikke nødvendigvis bli mye verre, men det klør og irriterer, huden blir rødere, mer hissig og det føles vondt og sårt. Anonymous poster hash: b06e7...c5a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har fortsatt eksem når jeg bruker ull. Hadde digre ringer med vannblemmer rund midje og ankler når jeg var liten. Jeg tåler ikke merinoull heller. Devold kan jeg bruke i noen timer men en hel dag i akebakken og jeg får blemmer. Anonymous poster hash: b7876...818
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Min reagerer ikke på ull/silke blandinger. Som denne. http://beibibeibi.no/produkt/body/langermet-body-i-ullsilke Anonymous poster hash: 1a3ec...fbd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 mine gjør ikke det. Anonymous poster hash: 3e051...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå