Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Jeg gikk gjennom midt i Oslo sentrum for noen dager siden, rundt Trafikanten og opp mot Oslo City. Jeg er daglig i sentrum, men ikke i dette området. Da jeg gikk der så jeg flere som dealet dop, HELT åpenlyst! Hvorfor er det "greit" å holde på sånn? Jobbet rett ved Oslo S for noen år siden, og det var slik da og. Så det daglig. Det virker ikke som om det er noen som bryr seg? Anonymous poster hash: c4c2b...6bd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Det har vel vært gjort en del halvhjertede forsøk uten hverken mål eller mening på å rydde opp, men "uroen" har bare forflyttet seg til andre, mindre oversiktlige deler av byen. Har inntrykk av at det nå er en slags unntakstilstand hvor de fleste får holde på med sitt, samtidig som politiet patruljerer en del og griper inn om det oppstår situasjoner. Merk: dette kommer fra en som aldri har bodd i Oslo. Anonymous poster hash: 5d1db...284
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Kanskje fordi det ikke hjelper å ta de stakkars avhengige menneskene og smådealere? Kan jo være politiet jakter mer på de som virkelig er problemet i forhold til dophandel Anonymous poster hash: 73971...185
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan ville du gjort det? Jeg ville ha latt lovens lange arm gripe inn.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Hadde vært interessant å innføre like lange straffer for narkokriminalitet som de har i for eksempel sørøst asia eller søramerika. Da får man tilnærmet livstid (15-20 år) om man blir tatt bare en enkelt gang. Her får man ingenting med mindre man blir tatt alt for mange ganger. Folk blir sluppet rett ut igjen. Anonymous poster hash: fea2e...c56
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan kan man gjøre noe med det? Mer politi i gatene? Det fjerner ikke problemene på sikt. Da vil dealingen foregå andre steder. Jeg tror det sitter en del forskere og fagfolk på dette området og prøver å finne løsninger. Hadde det vært en enkel løsning hadde det selvsagt ikke vært et problem. Anonymous poster hash: 276ce...d78
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Hadde vært interessant å innføre like lange straffer for narkokriminalitet som de har i for eksempel sørøst asia eller søramerika. Da får man tilnærmet livstid (15-20 år) om man blir tatt bare en enkelt gang. Her får man ingenting med mindre man blir tatt alt for mange ganger. Folk blir sluppet rett ut igjen. Anonymous poster hash: fea2e...c56 I så fall hadde det vært interessant å se de neste års statsbudsjetter, da det ville vært et skrikende behov for flere fengsler og ansatte... Fengslene er overfylte allerede, og personlig mener jeg man heller skal prioritere de som samfunnet virkelig trenger å beskyttes fra heller enn en sliten narkoman. Anonymous poster hash: 16754...90f
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Hadde vært interessant å innføre like lange straffer for narkokriminalitet som de har i for eksempel sørøst asia eller søramerika. Da får man tilnærmet livstid (15-20 år) om man blir tatt bare en enkelt gang. Her får man ingenting med mindre man blir tatt alt for mange ganger. Folk blir sluppet rett ut igjen. Anonymous poster hash: fea2e...c56 I så fall hadde det vært interessant å se de neste års statsbudsjetter, da det ville vært et skrikende behov for flere fengsler og ansatte... Fengslene er overfylte allerede, og personlig mener jeg man heller skal prioritere de som samfunnet virkelig trenger å beskyttes fra heller enn en sliten narkoman.Anonymous poster hash: 16754...90f Vel, om ikke det å hanke inn en dealer er å beskytte samfunnet så vet ikke jeg. Endret 27. januar 2014 av Ejlis81
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 ah var akkuratt derfor jeg flytta fra grünerløkka. hadde verdens beste naboer & helt ok leilighet, masse venner osv i nerheten MEN de solgte dop på åpen gate, jeg syntes ikke det var noe behagelig å bli plystra på at en dude som akkuratt hadde solgt dop til narko naboen min.. lufte hundene på kvelden? ikke snakk om. jeg har blitt overallt en gang det er mer en nokk. som liten jente (155 cm) føler man seg ikke trygg når det "flyter" dop på gatene. liker meg mye bedre på landet her er det kunn 14 åringer som snik drikker på lørdager man ser noe til.. hehe Anonymous poster hash: d6309...a68
sug lut Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan ville du gjort det? Jeg ville ha latt lovens lange arm gripe inn. Jeg håper du er ironisk.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan ville du gjort det? Jeg ville ha latt lovens lange arm gripe inn. Jeg håper du er ironisk. Nei, jeg er faktisk ikke det. Hvorfor "håper" du det da?
sug lut Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan ville du gjort det? Jeg ville ha latt lovens lange arm gripe inn. Jeg håper du er ironisk. Nei, jeg er faktisk ikke det. Hvorfor "håper" du det da? Fordi det er så latterlig simplistisk forslag at jeg helst ikke ville tro at det var alvorlig ment.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan ville du gjort det? Jeg ville ha latt lovens lange arm gripe inn. Jeg håper du er ironisk. Nei, jeg er faktisk ikke det. Hvorfor "håper" du det da? Fordi det er så latterlig simplistisk forslag at jeg helst ikke ville tro at det var alvorlig ment. Sug lut, jeg har ofte lurt på hvem du er og hvilken bakgrunn du har. Har du akademisk bakgrunn eller er du street-smart? Hvem er du og hvorfor kommuniser du med andre her inne på en nedlatende måte. IIstedet for å angripe andres meninger så kan du kanskje komme med dine? Jeg ser ikke at du har kommet med et eneste forslag i denne debatten. Det eneste du gjør er å forsure stemningen inne på forumet. Og jeg står fremdeles for det jeg sier, at synlig politi er løsningen, både i Oslo og i Nygårdsparken. Men, nå vil jeg gjerne høre dine innlegg! Og jeg lover å ikke kalle dem "latterlig simplistisk".
sug lut Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan ville du gjort det? Jeg ville ha latt lovens lange arm gripe inn. Jeg håper du er ironisk. Nei, jeg er faktisk ikke det. Hvorfor "håper" du det da? Fordi det er så latterlig simplistisk forslag at jeg helst ikke ville tro at det var alvorlig ment. Sug lut, jeg har ofte lurt på hvem du er og hvilken bakgrunn du har. Har du akademisk bakgrunn eller er du street-smart? Hvem er du og hvorfor kommuniser du med andre her inne på en nedlatende måte. IIstedet for å angripe andres meninger så kan du kanskje komme med dine? Jeg ser ikke at du har kommet med et eneste forslag i denne debatten. Det eneste du gjør er å forsure stemningen inne på forumet. Og jeg står fremdeles for det jeg sier, at synlig politi er løsningen, både i Oslo og i Nygårdsparken. Men, nå vil jeg gjerne høre dine innlegg! Og jeg lover å ikke kalle dem "latterlig simplistisk". Men ingen av de spørsmålene får du svar på. Sånn er livet.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan ville du gjort det? Jeg ville ha latt lovens lange arm gripe inn. Jeg håper du er ironisk. Nei, jeg er faktisk ikke det. Hvorfor "håper" du det da? Fordi det er så latterlig simplistisk forslag at jeg helst ikke ville tro at det var alvorlig ment. Sug lut, jeg har ofte lurt på hvem du er og hvilken bakgrunn du har. Har du akademisk bakgrunn eller er du street-smart? Hvem er du og hvorfor kommuniser du med andre her inne på en nedlatende måte. IIstedet for å angripe andres meninger så kan du kanskje komme med dine? Jeg ser ikke at du har kommet med et eneste forslag i denne debatten. Det eneste du gjør er å forsure stemningen inne på forumet. Og jeg står fremdeles for det jeg sier, at synlig politi er løsningen, både i Oslo og i Nygårdsparken. Men, nå vil jeg gjerne høre dine innlegg! Og jeg lover å ikke kalle dem "latterlig simplistisk". Men ingen av de spørsmålene får du svar på. Sånn er livet. Ok, men da kommer jeg fremover til å se på deg som en statist her inne og lar deg holde på inni din egen boble. Synd, for diskusjonene kunne kanskje blitt bra. Bare du hadde kommet med egne ideer.
sug lut Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Hvordan ville du gjort det? Jeg ville ha latt lovens lange arm gripe inn. Jeg håper du er ironisk. Nei, jeg er faktisk ikke det. Hvorfor "håper" du det da? Fordi det er så latterlig simplistisk forslag at jeg helst ikke ville tro at det var alvorlig ment. Sug lut, jeg har ofte lurt på hvem du er og hvilken bakgrunn du har. Har du akademisk bakgrunn eller er du street-smart? Hvem er du og hvorfor kommuniser du med andre her inne på en nedlatende måte. IIstedet for å angripe andres meninger så kan du kanskje komme med dine? Jeg ser ikke at du har kommet med et eneste forslag i denne debatten. Det eneste du gjør er å forsure stemningen inne på forumet. Og jeg står fremdeles for det jeg sier, at synlig politi er løsningen, både i Oslo og i Nygårdsparken. Men, nå vil jeg gjerne høre dine innlegg! Og jeg lover å ikke kalle dem "latterlig simplistisk". Men ingen av de spørsmålene får du svar på. Sånn er livet. Ok, men da kommer jeg fremover til å se på deg som en statist her inne og lar deg holde på inni din egen boble. Synd, for diskusjonene kunne kanskje blitt bra. Bare du hadde kommet med egne ideer. Deg om det.
Jallow B Skrevet 27. januar 2014 #18 Skrevet 27. januar 2014 Synlig politi er kun forebyggende, og jager de til andre steder. Endring i politikken og endring i straff.
Iiiiik Skrevet 27. januar 2014 #19 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har ingen tro på lange straffer for pushing av noen gram. Norske fengsler er ikke dimensjonert for det og det ser heller ikke ut til at faren for en straff i fremtiden er sterkt nok som virkemiddel når det man oppnår er sjansen til en egen rusopplevelse. Dessuten er det vel sånn at med sterkere kontroll i gatene ville omsetningen foregått enda mer på nett og pr post. Vet i hvert fall at syntetiske stoffer omsettes i høy grad borte fra gata.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #20 Skrevet 27. januar 2014 Lovens lange arm ser ikke på disse som et problem. Det er bare små dealere. Ska love deg at det virkelige probleme ligger hos 10-15 personer her i norge som tar inn alt dette som små dealerene leverer ut.. det vil være et evig problem. Anonymous poster hash: 9f48c...e43
Mamma4livet Skrevet 27. januar 2014 #21 Skrevet 27. januar 2014 Jeg er enig med deg HI at noe burde gjøres. Det er forferdelig at byens beboere og ikke minst turister som har sitt første møte med Norge ser dette. Det finnes nok ingen enkel løsning på problemet og alle løsninger har sine negative sider. Likevel så mener jeg at det bør settes inn mer ressurser for å bedre problemet. Vi blir nok aldri kvitt narkotikahandel, men det bør ikke foregå så åpenlyst for oss vanlige borgere slik det gjør nå. Egentlig så er jeg litt for å etablere et fristed i byen der de kan få deale fritt, et sted som ikke er midt i et boligområde eller midt i norges største trafikkområde.
Gjest Sommerfuggel Skrevet 27. januar 2014 #22 Skrevet 27. januar 2014 Tråden er ryddet i, dessverre ble svar som siterte dette innlegget også fjernet. Det kom en ganske grov uttalelse, og jeg må oppfordre dere til å tenke dere om både en og to ganger før dere poster et svar. Kommer det flere slike uttalelser vil tråden bli fjernet. Sommerfuggel i vinterland brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #23 Skrevet 27. januar 2014 Først av alt, jeg bor ikke i Oslo, men på Vestlandet og er kun turist i Oslo en gang i blandt. Jeg er også turist i Stockholm, København, Roma, Paris osv. Aldri noen steder ser man dette problemet så åpenlyst som i Oslo. Jeg synes faktisk det gir meg grunn til å være flau som nordmann! Hvordan man løser problemet, det hvet jeg ikke....hva gjør man i andre land? Anonymous poster hash: eb094...9c2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #24 Skrevet 27. januar 2014 Først av alt, jeg bor ikke i Oslo, men på Vestlandet og er kun turist i Oslo en gang i blandt. Jeg er også turist i Stockholm, København, Roma, Paris osv. Aldri noen steder ser man dette problemet så åpenlyst som i Oslo. Jeg synes faktisk det gir meg grunn til å være flau som nordmann! Hvordan man løser problemet, det hvet jeg ikke....hva gjør man i andre land?Anonymous poster hash: eb094...9c2 Du ser de ikke i andre land fordi de har flyttet de bort så de ikke synes. Du må ikke tro de ikke finns! Anonymous poster hash: b2d15...5e3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #25 Skrevet 27. januar 2014 Selvfølgelig tror jeg ikke at det ikke fins! Jeg synes det er utrolig upassende og flaut at det er så synlig i Oslo.... Anonymous poster hash: eb094...9c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå