Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Ja, da har altså guttungen fått sin første bursdagsinvitasjon! (egentlig den andre, men den første oppdaget vi ikke i hylla i barnehagen før en uke etter selskapet. Hadde falt bakom masse klær). Jeg selv var ikke i selskap før 1.klasse, så jeg aner ikke hva som er vanlig. Vi kjenner ikke noen av foreldrene (guttungen begynte der i høst), men han er ikke gammel nok til å dra alene føler jeg, dessuten er han enda bleiebarn. Guttungen er 3 år og det blir hun som skal feire bursdag også. Er det vanlig at foreldrene er med? Og i såfall er det begge foreldrene eller bare en? Selskapet skal forøvrig være i barnehagen så det er godt med plass der. Ps. Hva gir man egentlig i gave? Ingen av oss har peiling på hva jenter i den alderen liker, her i huset går det bare i biler Anonymous poster hash: 434cd...af2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Her har det vært vanlig at foreldrene var med i 3 årsdager, noen få var med da de var 4 og ingen da de var 5. Ang. gave så er en bil helt fint til en treåring, uansett kjønn. Anonymous poster hash: ad1c9...9d6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Her er det vanlig at de er med når de er 3 år, når de er 4 så er det litt hipp som happ. Opplevd både foreldre som blir og drar. Kommer an på barnet. Se det litt an, men tror ikke noen tenker noe på at du er der. Jeg gir litt forskjellig. Pusslespill, memospill, duplo, såpebobler, matbokser (billige på TGR), osv.. Hoppestrikk\tau. Anonymous poster hash: bb054...ac2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Alt det, er selvsagt ikke en pakke.. Holder meg rundt 75kr Anonymous poster hash: bb054...ac2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Her er det helt vanlig at en forelder er med 3-åringen i selskap, men ikke begge foreldrene, det har jeg aldri opplevd. Her er det faktisk vanlig at en forelder er med så lenge de går i barnehagen, det har med det sosiale å gjøre mellom foreldrene også. Hyggelig å møte, drikke kaffe med og snakke med de andre foreldrene også... Det blir gjort helt enkelt, man koker en kanne kaffe til foreldrene også bidrar de litt underveis i selskapet. Man lager ikke noe ekstra kaker o.l. men koker kanskje litt flere pølser enn det man tror barna spiser. Når barna da går fra bordet koser foreldrene seg med restene Gave pleier man å kjøpe for mellom 50 og 100 kr, de fleste legger seg på rundt 70 kroner. Anonymous poster hash: 3842c...c97
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Da min datter feiret sin 3 års dag var ingen foreldre med. Men vi var 5 voksne. Dvs meg, samboer og tre venninner av meg som hjalp til. Det var jo 15 barn som trengte hjelp på toalettet men syns ikke det var noe problem. Alt gikk veldig fint. Jeg hadde uansett ikke hatt plass til 15 voksne da vi bodde i en liten leilighet på den tiden. Hadde nok med barna da. Men det er sikkert forskjellig fra sted til sted. Jeg ville hørt med foreldrene til bursdagsbarnet. Anonymous poster hash: e9ab5...043
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Her er det mange foreldre som har blitt med i 3 og 4-årsbursdager. Noen få også ved 5 år, det kommer an på ungen. Min som snart blir 5 har til nå ønsket at jeg har vært med, men nå etterhvert vil vi nok prøve å få henne til å være der alene. Når jeg er med, bidrar jeg selvsagt i selskapet. Heller saft, tørker opp, serverer pølser og hjelper på do om det trengs. Skravler med de andre voksne. Men er er bare den ene forelderen med da, får være måte på. Når andre foreldre har vært med her, har det vært samme opplegget. Og de har fått servert det samme som barna om de ønsker, pølser og kake- og litt kaffe.
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Her var alle med i 3 årsdag, noen i 4 års og enkelte i 5 års også. Ta en telefon til foreldre og spør hvis du er usikker, evt bli med litt først til han er kommet i gang. Pleier å gå veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå