Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Jeg ser i flere tråder om barnebursdag at det er vanlig å gi godispose på slutten. Hvorfor og når ble dette vanlig? Har ikke barna fått nok sukker når bursdagen er ferdig? Jeg skjønner jeg er kjip ettersom bursdagen til jenta mi ble feiret med utebursdag med aking og leking i snøen, grilling av pølser, kakao og marsmallovs, boller og sjokoladekake. Jeg syntes det var mer enn nok i de små magene og ungene var jo strålende fornøyd, men kanskje jeg har brutt en uskreven regel nå og det sitter en haug med sure unger og foreldre rundt pga ingen godispose. Anonymous poster hash: a0611...f8f
Mamma_til_2 Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Det er vell hva du føler for selv! men de barnebursdagene min har vært i så har de fått godispose.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Synes ikke det er nødvendig....blir litt smisketet for min del Anonymous poster hash: e8bc0...f6e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Jeg synes også at det er litt rart at godterposer nå er blitt mer og mer vanlig? Hvor lenge har det vært sånn egentlig? Var jo ikke sånn da jeg var liten? Vet at det både er tradisjon i Oslo og Bodø og har vært sånn iallfall de siste 4-6 årene, men er det sånn i hele landet? Anonymous poster hash: a11df...0d2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Godtepose har vel vært vanlig i mange år. Kan ikke huske om det var vanlig når jeg var liten(jeg er 37 nå) men det var hvertfall vanlig når min søster(som er 10 år yngre enn meg) var liten. Trodde gjerne det var blitt mindre vanlig nå i disse anti-sukker tider jeg da men. Anonymous poster hash: a52ed...7a7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Er vanlig her. Forrige bursdag til datteren min laget jeg poser med litt godis + en kuli. Men de ble avglemt Ingen som savnet de så neste gang orker jeg ikke lage noen. Anonymous poster hash: 25f8d...fc7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har 4 barn i alderen 3-14 år, så det har vært en del bursdager oppigjennom årene. Har bare gitt ut godteposer ved noen få anledninger. Da vi feiret den enes bursdag her hjemme var de 7 stykker, da fikk de godteposer. Da vi feiret den andres bursdag på lekeland (sammen med 2 andre) og de var 31 barn så hadde vi IKKE godteposer. Ser det veldig an og det er bare 2-3 barn som noen gang har spurt etter posene. Er det mange barn i selskapet så setter jeg heller fram skåler med non stop og seigmenn o.l, og noen boller med potetgull sånn at ungene forsyner seg selv. Men lager altså ikke poser til å ta med hjem.. Anonymous poster hash: 02d5c...2ca
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Jeg er 37 og det var aldri gotteposer i bursdager når jeg var liten. Min kusines barn er 12 og 15, og de har aldri vært i bursdager hvor de får godisposer så det må jo være noen geografiske forskjeller her. Uansett så synes jeg barna fikk nok sukker, og iallefall med tanke på at to av barna har diabetes. Blir nok ingen godispose her før datteren min eventuelt etterspør dem. Anonymous poster hash: a0611...f8f
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Her er det dessverre vanlig, og gjerne med en leke i også! Jeg hadde det ikke, og fy Søren så sure ungene ble!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Å fiske etter godteposer har vært vanlig her de siste 20 årene ihvertfall, og det er forventet av barna. Prøvde en gang å ikke ha det, men da begynte barne spørre etter det når selskapet nærmet seg slutten. De godtok jo svaret mitt om at jeg heller hadde satt snop på bordene, men de synes det var rart å ikke ha godteposer Har fire barn selv og de siste årene har jeg bestilt noe gøy fra Ebay, altså har jeg hatt bare bittelitt snop i posene men kanskje en trekkoppmus, sånne små ringer til å justere, et hello kitty armbånd e.l. http://www.ebay.com/itm/181215095623?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Ballonger på pinne istedenfor godtepose var også stor suksess: http://www.ebay.com/itm/161105929589?var=460209150116&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 http://www.ebay.com/itm/121224565815?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Men jeg er ikke motstander av snop og godteposer altså, snop hører til i et selskap. Jeg bare gidder ikke gi ut godteposer 5 min før ungene skal hjem, det de får hos oss får de tidligere i selskapet og koser seg med det mens de faktisk er her... Anonymous poster hash: ed27e...bca
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Jeg er 35, og vi hadde alltid godteposeri bursdager da jeg var liten, så så nytt er det da ikke, selv om det kanskje ikke var vanlig overalt. (Bodde kort vei fra Oslo) Men vi pleide å få dem utdelt i selskapet, ofte gjennom en aktivitet som skattejakt eller fisking. Posene var ment for å ha i løpet av selskapet, men de som hadde noe igjen når det var slutt tok dette med hjem. Anonymous poster hash: 8054f...67a
Havhesten Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 desverre vanlig her. men trenger ikke være mye! Noen få smågodtting og en ballong er nok! Mer symbolverdi, og at godteri er ekstra stas.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Jeg er 23 år og tror alltid vi fikk godteposer som små. I mine egne bursdager 'fisket' vi ihvertfall godteposer i trappa med fiskestang og kurv, og pappa stod i kjelleren og fylte kurven. Noen ganger var det også noen som fikk en frossen laks i kurven! Det var stor stas og alltid like moro Anonymous poster hash: 1bcfd...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå