Gå til innhold

Dere Londonfrelste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke opplevelser, butikker, markeder, musikaler osv må en vellykket londontur inneholde?

Snupp på 16 og jeg ska ha oss en jentetur, og selv om jeg har vært der menge ganger trenger jeg litt tips og inspirasjon.

Jeg har litt lett for å gå de samme rutene og det er jo så dumt når det er så utrolig mye å velge i.

Så kom med deres beste tips :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Hvis dere er tidlig ute, så er Primark å anbefale. Det ligger i toppen av Oxford street - mot Marble Arch. Men det blir fort veldig mange folk der, så dra gjerne sånn halv 9 om morgen. Da er det lite folk og butikken er fylt opp av klær :)

En tur på Hummingbird bakery og kjøpe kake og slikt er jo utrolig koselig - vi var på den i knightsbridge i fjor og de har bare gode saker!

Nike Town ved Oxford Circus - se om de har noen skikkelig kule sko som ikke finnes hjemme?

Spørs jo litt på hvor lenge dere skal være der, men for seriøs shopping så kan du sjekke ut Bicester Village. Ligger rett uten for Oxford, så det er en times tid unna, men det er en outlet village med masse gode priser og bra merker. Der kan man virkelig gjøre kupp

Inne på Selfridges i 1 etg har de en beauty salong - gå og få stelt neglene? Eller ta den helt ut og gå på spa i covent garden på The Sancturary

Skrevet

Har du ikke sett We will rock you, så vil jeg sterkt anbefale denne. Så den for en uke siden, kjempebra!!

Anonymous poster hash: 85c72...fd5

Skrevet

Av musikaler vil jeg anbefale Løvenes Konge. Har sett utallige musikaler opp igjennom, men ingenting slår denne! Fantastisk!

London Dungeon er et artig og nifst sted ;-)

Jeg syns det er et must å titte innom Harrods, morsomt sted! Og på andre siden av veien ligger en stor Topshop som det er moro å shoppe i.

St Pauls Cathedral er en flott kirke verdt et besøk.

God tur ;-)

Skrevet

Tusen takk for mange fine tips.

Tar gjerne mot fler ;)

Skrevet

For en 16-åring vil jeg tro TopShop er et must. 

Av musicaler kan jeg anbefale Billy Elliot, men We Will Rock You skal visstnok være fantastisk. Lion King er og bra. 

Jeg synes museumene med oldtidshistorie (det finnes en flott gamle Egypt-utstilling) og naturhistorie er spennende, vet ikke hva hun liker. Madame Tussad er jo en slager, kanskje Buckingham palace?

Skrevet

Av musikaler We will rock you.

Butikker :

BHS i Oxfordstreet.

Primark, ligger i begge ender av Oxfordstreet. Ved Marbel Arch og Tottenham Court.

Sportsdirect.com flott sportsbutikk med mye annet også. Ligger også i Os.

Selfridges er også en populær butikk.

Covent Garden har et fint marked.

Portobello road (Nottinghill) er en fin handlegate.

The Swan er et must for lunch og/eller middag. Nydelig engelsk pubmat. Deres Fish & Chips er utrolig god.

Hvor skal dere bo og hvilke ukedager skal dere være der? En rusletur på søndag langs Hyde Park er koselig. Mange fine "utstillinger" av bilder langs gjerdet.

Skrevet

Covent Garden er min favoritt. Bruker å ha en egen dag der :)

Skrevet

Kommer an på hvilken type® du og datteren din er.

For de litt alternative er Camden et must! 

liker hun Harry Potter finnes det et HP-museum/senter litt utenfor London (kan og gå til kings Cross og ta bilde foran Platform 9/3)

British museum

Det finnes London-by.night gåturer med tema (f.eks Jack the ripper-tur)

covent garden

Skrevet

Jeg anbefaler dere å se musikalen "Charlie and the chocolate factory"! En fantastisk forestilling!! Slår løvens konge!

Anonymous poster hash: f3b69...46c

Skrevet

Hvis dere liker Michael Jackson MÅ dere gå og se Thriller, fantastisk opplevelse!

Forever 21 er nok en klesbutikk for dere begge :)

Camden Lock Marked er artig.

God tur :) Misunnelig!

Skrevet

Westfield shopping center er ganske bra:) Ligger blant annet en i Stratford som har Primark også.

Comedy club er artig, om dere liker sånt:)

Spitalfieldsmarket er verdt en visitt. Der har de også en Tapasrestaurant (The real greek) med deeeilig mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...