Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Har ei jente på 8 mnd som ikke vil ammes mer,så jeg tenker å gi henne mme til hun kan begynne med kumelk. Jeg er helt grønn på dette området,så jeg har litt spørsmål: 1. Må det hun ikke drikker opp kastes,eller kan det vare dagen ut? 2. Må flasken steriliseres etter hver eneste gang? (og hvordan evt sterilisere?) 3.Skal jeg gi to ganger om dagen eller la henne få drikke litt gjennom hele dagen? Hun spiser fire måltider med vann som drikke til vanlig. Takk for svar! Anonymous poster hash: e9255...455
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Det hun ikke bruker må kastes. Jeg sluttet å sterilisere etter noen måneder. Når de er 8 mnd holder det å bare vaske flaskene grundig. Jeg gir rene melkemåltider, melka blir fort sur, ca etter 45 min. Slik ser måltidene ut for min på 8 mnd: Mme Grøt Mme Middag + fruktmos Grøt + liten flaske mme etter 30 min ca.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Det hun ikke bruker må kastes. Jeg sluttet å sterilisere etter noen måneder. Når de er 8 mnd holder det å bare vaske flaskene grundig. Jeg gir rene melkemåltider, melka blir fort sur, ca etter 45 min. Slik ser måltidene ut for min på 8 mnd: Mme Grøt Mme Middag + fruktmos Grøt + liten flaske mme etter 30 min ca. Takk for svar! Men om din 8 måneders hadde spist fire måltider allerede,hvordan hadde du villet gitt mme da?Jeg vil jo ikke at hun skal ha mme istedet for et måltid med mat,bare som supplering. HI Anonymous poster hash: e9255...455
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hmmm nå kommer det på hva de måltidene er. Ville iallefall gitt det inntil brødmåltidene dersom babyen din får det. Min kan ikke det pga han bare brekker seg. Grøten er jo på en måte melk i seg selv. Det viktigste er at de får i seg nok væske om det er vann eller melk :-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 MIn på 8 mnd spiser sånn: 210 mme Grøt+vann 180 mme Middag+frukt+vann Grøt + litt mme Anonymous poster hash: 292bc...b72
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Gi like ofte som du ville ammet. Men tror jeg selv ville gitt ett morgen, ett om kvelden og kanskje ett midt på dagen. Kast melka etter 30-45 min. Vask flasken grundig, sterilisering gjør du ved at du koker flasken i varmt vann i mer enn 5 min. Ville sterilisert flasken avogtil inniblandt. Husk at du burde gi hipp eller nan 2 pga det er mer jern i den enn hipp 1/nan 1. Anonymous poster hash: 62646...02e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Sånn ser det ut for mi på 8,5 mnd frokost: grøt/brød. En flaske til soving lunch:brød/frukt. Vann. Sover hun her er det en liten flaske m/melk middag: glass/el den middagen vi spiser. Vann kvelds: grøt/brød. En flaske til legging hun drikker vann gjennom hele dagen. Har drikkekoppen gjerne på gulvet så hun kan drikke når hun vil. Anonymous poster hash: 9b87a...5bc
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Gi like ofte som du ville ammet. Men tror jeg selv ville gitt ett morgen, ett om kvelden og kanskje ett midt på dagen.Kast melka etter 30-45 min.Vask flasken grundig, sterilisering gjør du ved at du koker flasken i varmt vann i mer enn 5 min. Ville sterilisert flasken avogtil inniblandt. Husk at du burde gi hipp eller nan 2 pga det er mer jern i den enn hipp 1/nan 1. Anonymous poster hash: 62646...02e Gir du hipp/ nan 2? Hvordan blir din baby i magen da? Har en baby på 8 mnd som sliter veldig med magen sin. Uansett hvor mye malt og sviskemos jeg gir, kan ikke gi altfor mye da får han for mye luft, så må jeg gi microlax ca hver 3-4 uke!! Livredd dette skal bli verre dersom jeg går over til 2? Grusomt å høre et barn hyle av smerte og så kommer det kjempeharde klumper ut :-(
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 På den alderen ha jeg MME morgen og kveld. Og du trenger ikke koke flaskene når barnet er 8 måneder. Det som ikke er spist opp heller du ut. Skal ikke spares til neste måltid. Anonymous poster hash: 69a84...e48
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Gi like ofte som du ville ammet. Men tror jeg selv ville gitt ett morgen, ett om kvelden og kanskje ett midt på dagen.Kast melka etter 30-45 min.Vask flasken grundig, sterilisering gjør du ved at du koker flasken i varmt vann i mer enn 5 min. Ville sterilisert flasken avogtil inniblandt. Husk at du burde gi hipp eller nan 2 pga det er mer jern i den enn hipp 1/nan 1. Anonymous poster hash: 62646...02e Gir du hipp/ nan 2? Hvordan blir din baby i magen da? Har en baby på 8 mnd som sliter veldig med magen sin. Uansett hvor mye malt og sviskemos jeg gir, kan ikke gi altfor mye da får han for mye luft, så må jeg gi microlax ca hver 3-4 uke!! Livredd dette skal bli verre dersom jeg går over til 2? Grusomt å høre et barn hyle av smerte og så kommer det kjempeharde klumper ut :-( Han trenger mer væske høres det ut for meg.. Nå er eldste her 2 og yngste 3 mnd, så har ingen baby i den alderen. Men nan/hipp 2 er lettere i konsistensen fordi den inneholder ikke alt som eneren gjør.. Hva med å prøve å bytte i et par uker og se? Jeg brukte nan de første 3 mnd med baby nr 1, mens nå med nr 2 er det kun hipp det går i, for det er mildere mot magen enn nan. Anonymous poster hash: 62646...02e
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Jeg må også gi hipp, nan blir for tøff. Det er en "familiesvakhet" både jeg og storesøsteren på 4 år sliter med det samme. Prøver å gi så mye vann som mulig i tillegg, men likevel er ikke magen helt god. Kanskje lurt å prøve uansett, går det like greit/galt som nå så får han i det inste i seg mer jern :-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Jeg må også gi hipp, nan blir for tøff. Det er en "familiesvakhet" både jeg og storesøsteren på 4 år sliter med det samme. Prøver å gi så mye vann som mulig i tillegg, men likevel er ikke magen helt god. Kanskje lurt å prøve uansett, går det like greit/galt som nå så får han i det inste i seg mer jern :-) kanskje grøten er for hard? prøvd å ta bittelitt mer vann i? Anonymous poster hash: 62646...02e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Gi like ofte som du ville ammet. Men tror jeg selv ville gitt ett morgen, ett om kvelden og kanskje ett midt på dagen.Kast melka etter 30-45 min.Vask flasken grundig, sterilisering gjør du ved at du koker flasken i varmt vann i mer enn 5 min. Ville sterilisert flasken avogtil inniblandt. Husk at du burde gi hipp eller nan 2 pga det er mer jern i den enn hipp 1/nan 1. Anonymous poster hash: 62646...02e Gir du hipp/ nan 2?Hvordan blir din baby i magen da? Har en baby på 8 mnd som sliter veldig med magen sin. Uansett hvor mye malt og sviskemos jeg gir, kan ikke gi altfor mye da får han for mye luft, så må jeg gi microlax ca hver 3-4 uke!! Livredd dette skal bli verre dersom jeg går over til 2? Grusomt å høre et barn hyle av smerte og så kommer det kjempeharde klumper ut :-( Da blander du feil. For mye pulver og lite væske. Dessuten får han tydeligvis for lite vann gjennom dagen. Anonymous poster hash: 6cc9b...a73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå