Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Baby snart fire uker... Sover 01.00-05.00, får mat i 30 minutter, sover til 08.00, får mat i 30 minutter, og sover til 11.00, får mat og sover til 13.00. Etter det sover hun ikke før tolv timer senere, når hun legger seg for natten. Er ikke dette veldig lite søvn??? (Hun kan sove i vogn på tur, sånn 30 minutter..) Anonymous poster hash: 58cc0...21f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Er babyen våken i 12 timer i strekk??? IKKE normalt for en nyfødt baby. Nå ble jeg fryktelig bekymret for babyen deres.. Det ville jeg sjekket opp! Anonymous poster hash: d45b7...0e9
Plutselig_gravid Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Ikke normalt. Hvordan er hun i humøret da? Urolig, blid, smerter, apatisk? Virker forresten som hun har natta fra 01-13. Altså 12 timer. Dermed skulle man tro at hun som baby trenger noen dupper på dagtid også. For henne blir jo det mellom 13 og 01 Endret 27. januar 2014 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Hun kaver en del på dagen...Hun ligger ikke lenge i fanget og koser...Hun spreller mye, blir fort utålmodig osv. Hun vil henge i puppen store deler av dagen (og det får hun!). Jeg rekker så vidt å gå på do, ligger hun på teppe på gulvet klager hun raskt, etterhvert hyler hun. Skal jeg lage meg mat må jeg være lynrask, samt underholde henne samtidig. Spiser ofte mens jeg ammer, for å få spist... Må bære og bysse mye, og hun kan spvne i armene mine, men det er bare i minutter, så våkner hun... Vet ikke min arme råd. Føler hun trenger mer søvn, men hun finner ikke roen på dagtid...Bærer, bysser, ammer, koser osv. Men hun sover som nevnt bare på trilletur, og da ikke lenge av gangen. Skal til manuellterapeut og helsesøster denne uka... Anonymous poster hash: 58cc0...21f
Jippipippi Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Mine gutter var sånn.... Våken fra syv til syv, kunne ta seg noen dupper på sånn ca 10 min innimellom. Da måtte jeg bære eller trille... Slitsomt, men det kommer seg etterhvert! Tror ikke det er så unormalt... Mine er friske og raske
Plutselig_gravid Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Hun kaver en del på dagen...Hun ligger ikke lenge i fanget og koser...Hun spreller mye, blir fort utålmodig osv. Hun vil henge i puppen store deler av dagen (og det får hun!). Jeg rekker så vidt å gå på do, ligger hun på teppe på gulvet klager hun raskt, etterhvert hyler hun. Skal jeg lage meg mat må jeg være lynrask, samt underholde henne samtidig. Spiser ofte mens jeg ammer, for å få spist... Må bære og bysse mye, og hun kan spvne i armene mine, men det er bare i minutter, så våkner hun... Vet ikke min arme råd. Føler hun trenger mer søvn, men hun finner ikke roen på dagtid...Bærer, bysser, ammer, koser osv. Men hun sover som nevnt bare på trilletur, og da ikke lenge av gangen. Skal til manuellterapeut og helsesøster denne uka... Anonymous poster hash: 58cc0...21f Lik som min nr 3 da. Hun hadde store søvnproblemer fra samme alder og sov like lite som din. Kunne ikke ligge alene i våken tilstand. Jeg bar henne på hoften til hun var rundt 1 år gammel Min hadde låsninger i nakke. (hun hadde klar favorittside og klarte ikke vri hodet til den ene siden) De klarte å løse opp låsningene, men det hjalp dessverre ikke på søvnen. Vi prøvde absolutt alt. Til og med ekspertene ga henne opp, hehe. Men plutselig da hun rundet året så ordnet det seg. Da virket søvnmetodene så lett som ingen ting. Lilletrollet er nå 2,5 år. Sover fremdeles mindre enn gjennomsnittet, men er blid og fornøyd likevel. Og sta som et esel
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Hi her. Så godt å høre at det ikke er bare hun som er sånn! Blir bekymret for henne...Vil jo bare at hun skal ha det bra. Dersom jeg visste at hun hadde det bra hadde det vært lettere å holde ut. Nå bekymrer jeg meg en del for om hun plages av noe jeg kan gjøre noe med... Håper egentlig at hun har en låsning som manuellterapeut kan fikse og at hun da finner roen lettere... Ellers tenker jeg å begynne å ligge i sengen å amme for å se om jeg får ammet henne i søvn på dagtid (må gjøre dette på kvelden for at hun skal sovne). Kanskje får jeg henne til å duppe litt på dagtid da.... Anonymous poster hash: 58cc0...21f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Vår var sånn. Ikke noe unormalt med han. Trengte ikke mye søvn og sov enda mindre til tider. Blid og tilfreds hele dagen. Er du bekymret så hør med Hs Anonymous poster hash: 0aca6...e96
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Gutten min var helt lik, bortsett fra at han ikke sov like mye sammenhengende om natten. Han er 2,5 år nå og sover fortsatt mindre enn de fleste på samme alder. Vi var også hos manuellterapaut, det hjalp ikke her, men har hørt det har hjulpet for mange andre. Var også hos barnelege på sykehuset som ikke kunne finne noe galt. Anonymous poster hash: 021d7...cb8
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #10 Skrevet 27. januar 2014 Hun sover mer enn mitt førse barn. Barnet mitt var blird og fornøyd hele dagen. Utolmodig, så måtte underholde eller gjøre noe hele tiden. Hn sov minimalt på natten også, og da var ikke jeg spennende. Tv var da spennende, så jeg satt helt i ørska i sofaen og hun bablet i vei gulvet mens hun tittet på tv. Helesesøster og lege gav opp, de fant ikke noe galt og når ingen av tipsene vi fikk hjalp så fikk vi ikke gjort noe.men hun er frisk og rask. Tidlig ute med det meste. Anonymous poster hash: b716f...3af
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Nr 1 og 4 var sånn, de sov veldig lite på dagtid. Ble 10 min her og der. Jeg bar dem i bæresjal om det var ting jeg måtte gjøre, da fikk de nærheten og jeg hadde armene fri Anonymous poster hash: 858ec...3a0
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Vår var sånn. Men hun var våken fra 1900 på kvelden til 0600 på morgenen de første tre månedene....Når døgnet ble snudd så sov hun over natta fra 2100 til 0530. Men i starten sov hun kun "powernaps" i løpet av dagen. 5-10 min. Selv om vi trillet tur lå hun lys våken. Skremte nesten folk som skulle titte oppi vogna, da lå hun med kulerunde, lys våken øyne og gav ikke fra seg et pip. SÅ fant vi ut at hun sov godt i senga si, og hun sov 2-3 timer dupp på dagtid fra hun var 6-7 mndre. I barnehgan sov hun ca like lenge i vogna, begynte da hun var akkurat 1år. Og fortsatte med en dupp (men vi fikk henne IKKE til og sove i vogn eller andre steder enn sin egen seng. Så på turer og om vi var bortreist, var det kun soving på natta og små powernaps som gjaldt.). Hun sluttet og sove på dagtid et par måneder før hun var 2 år............ Men hun var ikke syk, eller feilet noe. Spiste godt og var blid og fornøyd. Gråt bare når vi prøvde og legge henne. Anonymous poster hash: ecada...c15
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Sønnen min var også sånn. Sov ikke like mye på morgenen som din. Og på dagen sov han kun et kvarter om gangen noen få ganger. Aktiv og fornøyd gutt Sov greit på natten da. Så du har ingenting å bekymre deg over. Anonymous poster hash: 1faeb...1cf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Datteren min var også sånn. Var urolig, spiste ofte(brukte mat som trøst), sov svært lite av gangen. Virket som en skikkelig grinete unge og hun kunne ha gråtetokter fra kl 16.00 til rundt 23.00 på kvelden.... HELT jævelig. Dro ikke til manuellterapeut før hun var nesten 6 måneder(var utslitt) og fikk da konstatert kiss Låsninger i nakke. Hadde hørt litt for mye på helsesøster som påsto at slik gråting var heeeelt normalt og at sånt måtte man tåle.... Så bra at du tar baby med til manuellterapeut, trenger jo ikke være noe men koster jo ingenting å se om det kan være låsninger Ellers så er jo disse babyene veldig forskjellige Lykke til. Anonymous poster hash: a69e4...e52
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #15 Skrevet 27. januar 2014 Hi her. Tusen takk for svar alle sammen! Godt å høre at dette ikke er uvanlig. Spent på hva helsesøster sier! Og om manuellterapeut finner låsninger... Anonymous poster hash: 58cc0...21f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #16 Skrevet 27. januar 2014 Begge mine gutter sov lite på dagtid, men tok det igjen på nattaen. Her var det bare slik, og legen sa bare at jeg skulle nyte det, og hs hadde heller ikke noen råd. Eldste sov max 30min på dagen til han var 2,5år. Minsten har begynt å sove lengre økter på dagen nå, men nå er han 2år.. Friske sunne unger. Om du er bekymret så snakk med hs og lege. Anonymous poster hash: aacc1...ae4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #17 Skrevet 27. januar 2014 Her to det 8 uker å få Junior til å sove 15 minutter i strek på dagtid. Var tøft i begynnelsen, godt var det at han sov ok om natten, våknet 2-3 ganger for mat og sovnet med en gang etterpå. Søvn på dagtid ble aldri en enkel sak, men det ble bedre. Og søvn om natten har stort sett gått greit men noen vanskeligere perioder. Og pussig nok holdt han på ettermiddagsluren (en kort en!) helt til han var 4,5 år. Men veldig sært, for nyfodte skal jo være så søvnige. Ja du liksom, min var propell fra han kom ut. Anonymous poster hash: eb135...228
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå