Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere brannslukningapparatene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen gode løsninger hvor de ikke syntes men likevel er tilgjengelige?

Anonymous poster hash: bd806...d6c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På gulvet i skyvedørsgarderobene. 

Skrevet

et på soverommet bak døra, et på vaskerommet og et i garasjen.

Anonymous poster hash: f88a7...9ef

Skrevet

Jeg mener de skal være synlig , det kan jo skje mens du har barnevakt.

Skrevet

Ett på soverommet vårt oppe og ett i trappeavsatsen til andre etasje.

Skrevet

Jeg mener de skal være synlig , det kan jo skje mens du har barnevakt.

Jeg har aldri barnevakt ;-)

Skrevet

Viktig å informere barnevakter om slike ting. VI har forresten husbrannslange ved trappa i hovedetasjen. Den er markert med et merke.

Skrevet

Vi har vår nederst i trappeoppgangen, slik at den bare er til å rive med seg når vi løper oppover i etasjene.

Fikk forøvrig skryt av brannkontrolløren for at den sto framme, for alt for mange har den satt inn i et skap, og det mister man dyrebare sekunder av. Så kanskje du bør la den stå synlig?

Skrevet

Vi har vår nederst i trappeoppgangen, slik at den bare er til å rive med seg når vi løper oppover i etasjene.

Fikk forøvrig skryt av brannkontrolløren for at den sto framme, for alt for mange har den satt inn i et skap, og det mister man dyrebare sekunder av. Så kanskje du bør la den stå synlig?

Jeg ber om smarte løsninger. Å sette de i et skap er ikke en smart løsning i mine øyne. Men jeg vil likevel gjemme de litt bort, men ikke helt

Skrevet

Bak døra til soverommet, lett tilgjengelig hvis det oppstår noe på natta. Har brannteppe tilgjengelig på kjøkkenet.

Skrevet

Vårt har stått i gangen, nå har vi kjøpt nytt og det henger på veggen i gangen. Godt synlig. Vi har også ett lite på kjøkkenet. Det store blir for tungt om ungene skulle få bruk for det engang, så greit med det lille. Den i gangen trenger ungene ikke å ta ned om det skulle brenne ved peisen, der kan de bruke det hengede og treffe der de skal.

Har også ett brannteppe i gangen.

I kjelleren er jeg litt usikker på hvor det store står. Vi har pusset opp, så veldig usikker. Vi har ett lite der, det henger på vaskerommet.

Jeg var hjemme alene, og det tok fyr i en lysmansjett. Husker hvor glad jeg var for at jeg hadde lært hvordan slukke ild. Min mor var bare over hos naboen for å levere noe, så var ikke mange minutter unna. Men det kunne tatt skikkelig fyr. Pus tok også fyr engang, da var jeg litt eldre. Pus hoppet opp på bordet og gnei seg innat ett lys. Veldig glad jeg da viste hva jeg skulle gjøre, for pels brenner veldig fort. Jeg brukte meg selv som brannslukker. Husker min far satt ved siden av meg i sofaen og han satt bare å måpte. Pus ble hårløs på halve siden, men ingen brannskader heldigvis.

Så her læres barna tidlig opp, og aldri vært ett problem med barn som tukler med brannslokningsaparater.

Anonymous poster hash: a2fb3...ff9

Skrevet

Vi har et med skum på kjøkkenet bak døra og et brannteppe i et skap.

Og vi har to apparater oppe på bad/vaskerom. Et med skum og et med pulver.

Skrevet

Vi har brannteppe og et pulverapparat i det ene langskapet på kjøkkenet og et stort hengende bak døra mot soverommene :) gjemt, men alle vet hvor de er.

Skrevet

Bak soveromsdøren og ved siden av kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 700a3...eea

Skrevet

De bør være godt synlige. Et i gangen oppe, som skal dekke soverommene. Der har vi brannstige og brannteppe også. Et ved trappa nede, rett utenfor stuedøra. Brannteppe der også. Et i yttergang, et lite i kjøkkenet, og et i kjelleren.

Skrevet

et på vaskerommet som er i 1 etg ved stue, kjøkken, bad osv.burde nok hatt ett i 2 etg også der er det 3 soverom og en gang. får man kjøpt det på biltema/jula?

Anonymous poster hash: 852ff...502
Skrevet

De skal være synlige! Da husker du hvor de er om uhellet er ute, eller en besøkende finner det, eller barna (etterhvert som de blir store nok) osv.

Anonymous poster hash: 09b15...54c
Skrevet

Et på soverommet vårt oppe og et i trappavsatsen opp til 2 etg. Savner egentlig et brannteppe. Tenkte på det når så en facebookadvarsel om ei jente som hadde stått nær disse nymotens ovnene og klærne tok fyr!

Skrevet

I gangen under klesstativet og på soverommet bak døra

Anonymous poster hash: ba670...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...