Sol-regn-latter Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Minstemann er 13 mnd. Frem til nå har han spist ei skive til frokost, ei til lunsj, middag og grøt til kvelds. Drikker melk og vann og får gjerne litt frukt til lunsj eller kvelds. Men nå i det siste virker han ikke fornøyd med ei skive. Han spiser gjerne to skiver både til frokost og lunsj. Jeg vil jo ikke nekte barnet mitt mat, men dette er jo like mye som jeg spiser! Jeg tenker på den lille magesekken hans, er redd dette er for mye? Eller? Jeg har på ingen måte tenkt å slanke han eller la han gå sulten, men det hadde vært fint om noen kunne gjøre meg trygg på at dette er greit Han er vanlig aktiv, frisk og rask. "i god stand" men ingen blubb, følger kurvene helt normalt.
Bustetroll Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Jeg er også usikker på hvor mye mat jeg skal gi min.Hun får ca dette: 1 skive + litt frukt (eller en sånn smoothiepose) til frokost (kl 06.00) Så spiser hun frokot på nytt 1,5 time senre i bhg (ca kl 8)Lunsj får hun i bhg.. aner ikke hva hun spiser da, men ca 1 skive + litt frukt tenker jeg.(11.30)yoghurt+ frukt etter soving i bhg (15.00)Hjemme rundt 16.30/17.00, da får hun et middagsglass til middag + en halv banan hvis hun vil ha. Hun legger seg kl 17-30 / 18.00
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Kanskje han nettopp har lært å gå og trenger ekstra energi? Kanskje han har en vokseperiode og trenger mer energi av den grunn? Da varer det gjerne en stund før han vil gå tilbake til normal? Min gutt har aldri spist mer enn max 1 skive om gangen og er nå over 3 år, men jeg husker godt da han begynte i barnehagen (15 mnd) og en jevngammel gutt satt til livs 3 skiver til frokost og 3 skiver til lunsj mindre enn 3 timer senere. Så at din spiser 2 ville ikke bekymret meg! Anonymous poster hash: 0822e...c09
MammaStine91 Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 gutten min spiser en god porsjon grøt til frokost, alt fra en halv brødskive til 2 til lunsj + joghurt eller frukt, spiser det samme vi spiser til middag. Sitter helst og plukker biter selv. En god porsjon grøt til kvelds. Drikker vann/melk også da.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Vær glad at han spiser godt! Hvorfor bekymre seg over at han spiser 2 skiver? Det var litt rart synes jeg. Å bekymre seg over vekta til en 1 åring så fremt den ikke går nedover.... Anonymous poster hash: 51b4a...2e7
MammaStine91 Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Ville nok ikke vært bekymret om han spiser for mye. Tenker at de styrer det bra selv. De vokser jo og utvikler seg og trenger masse næring :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Min er ikke så glad i skiver, men han spiser en porsjon grøt til frokost, fruktgrøt til lunsj, middag, en yoghurt eller fruktmos til mellommåltid og grøt igjen til kvelds. Han er helt normal i str.
Fru vims Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Gi han så mye han vil. Og vær glad for at han spiser. Min eldste spiste kanskje kun en halv skive så var bare glad for at barn neste spiste opptil 2 skiver. De vokser jo og trenger energi
Nodisc Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Min kan ete 3 skive til både frukost og lunsj og kvelds og maasse middag.. også frukt inni mellom han er så aktiv og får spise så mye han vil men mengde varierer jo
Nodisc Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 Min kan ete 3 skive til både frukost og lunsj og kvelds og maasse middag.. også frukt inni mellom han er så aktiv og får spise så mye han vil men mengde varierer jo
Jippipippi Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Min spiser to skiver til frokost og lunsj. Han får spise så mye han vil. Han er ikke tynn, heller ikke tykk...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Min er 15 mnd og spiser i gjennomsnitt 1,5 skive til frokost. Varmmat ca to dl til lunsj 1,5 etter søvn, en skive eller noe snacks etter bhg så to dl middag pluss noen ganger dessert før søvn. Serverer alltid to skiver og han spiser til han ikke vil ha mer! Anonymous poster hash: 42490...59c
mbea Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Minste jenta er 11 måneder, og er inne i en spise periode. Her ser dagen slik ut 0600 3 skiver til frokos 0800 180ml mme 1030 3 skiver pluss frukt til lunch 1200 180ml mme 1400 kavring, frukt etc ( lite mellommåltid) 1600 middag (varierer hvor mye hun spiser her) 1730 1 skive eller litt grøt 1800 180ml mme 1-2 ganger på natten 180mml mme Regner med at hun ikke skal spise sånn hele tiden, men at det er en vekst periode. Storesøster på 2,5 spiser ikke så mye nå, men spiste mye rundt ettårs alder.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #14 Skrevet 27. januar 2014 Det varierer veldig. Noen dager bare småpsiser han til hvert måltid, men på en vanlig dag spiser han: Litt frukt/grønnsaker (mens jeg dusjer) 1 brødskive og melk til frokost, og hender han spiser litt til når han kommer i barnehagen 1 brødskive eller to knekkebrød til lunsj Frukt og brød etter de har sovet i barnehagen. Middag når han kommer hjem (pleier ikke å spise så mye) Litt grøt eller yoghurt på kvelden + en hel flaske med mme til kos før sengetid Anonymous poster hash: 1388e...ce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå