Tyra79 Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 ved å ha åpent pol på -aftener og valgdagen? Tenker litt som så, at de som virkelig misbruker, kjøper inn like mye uansett om polet er åpent julaften og andre dager. Er kanskje veldig trangsynt?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Her jeg bor er det en alkoholiker som stadig tar samme buss som meg. En søt mann som nok aldri gjør en flue fortred, tror jeg. Han greier ikke å følge med på åpningstidene bestandig. Så om ikke annet så gjør det at han innimellom får en dag eller to uten... Mener det er gjort undersøkelser som har vist at økt tilgang fører til økt forbruk. Man ser jo f.eks. at forbruket av reseptfrie legemidler er økt betraktelig etter at disse kunne begynne å kjøpes i butikk. Forbruket har økt såpass at dette nå begynner å anses som et helseproblem blant mange. Er gjerne slik med utvidet tilgjengelighet av alkohol, at det kan være med på å øke forbruk gradvis og dermed så kommer flere i risiko for å utvikle et alkoholproblem. Anonymous poster hash: 7b419...0a2
@nonym Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en bror som jeg vet med 100% sikkerhet kommer til å drikke mer dersom dette skjer. Så jeg håper ikke det skjer
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 syntes alkohol er noe dritt selv, så håper ikke det blir lengre kjøps tider noensinne. alkohol ødla barndommen min & jeg sliter enda med skadene alkoholen gjorde på meg både før & etter fødsel. det er veldig viktig for meg at så få barn som overhode mulig må slite med det jeg gjorde, helst skal ingen gjøre det, men det er allt for mye å håpe på. Alcoholism is an equal opportunity destroyer er det noe som heter i usa. & det er veldig sant. jeg er alkohol skadd & kan pga det ikke jobbe eller studere. jeg fungerer normalt i hverdagen så lenge jeg ikke må forholde meg til store klasser, ha lekser & sånne ting. slutta på vgs etter 6 mnd pga det ble for mye for meg. aldri sett på meg selv som syk eller skadet før jeg begynte på vgs, om mine foreldre hadde klart å holde seg unda flaska hadde jeg kansje kunnet gått på skolen & gjordt noe med livet mitt, annet en å bli mor & drive hunde oppdrett. missforstå meg rett jeg er kjempe lykkelig sån som det er nå. men jeg kan ikke for at jeg lurer på hvordan det er å ha en utdannelse eller en "normal" hverdag. Anonymous poster hash: 7ba8e...5c4
Tyra79 Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2014 Dere har nok helt rett! Kanskje det på sett og vis er et første steg i en større alkoholutsalg-sammenheng! Personlig har jeg ikke kommet på at polet er stengt/ åpent disse dagene det er snakk om. Syns bare det har fått så mye spalteplass i dagens aviser, nesten så det blir likestilt med krig og større problem enn miljøvern! Er nok der at Nina Jensen burde fått mer spalteplass en søsteren;0)!
Gråsonen Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Trenger ikke se så langt utenfor landegrensene for å se hva utvidet alkohol-kjøp gjør med misbruket. Danmark f eks. Dessuten, jeg ser ingen spesielle fordeler med å holde polet åpent lenger..?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 ved å ha åpent pol på -aftener og valgdagen? Tenker litt som så, at de som virkelig misbruker, kjøper inn like mye uansett om polet er åpent julaften og andre dager. Er kanskje veldig trangsynt? Haha, nei det har nok ingenting å si overhodet. Anonymous poster hash: f5abc...0b3
soleia Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 ved å ha åpent pol på -aftener og valgdagen? Tenker litt som så, at de som virkelig misbruker, kjøper inn like mye uansett om polet er åpent julaften og andre dager. Er kanskje veldig trangsynt? Trur ikkje det vert fleire alkoholikarar, men at nokon kanskje vil drikke meir på akkurat desse dagane, og det er jo trasig for barn som skal feire jul, nyttår ol med fulle foreldre.
Mrs Smith Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Å gjøre alkoholen mer tilgjengelig gjør at folk drikker mer og ja, noen flere med alkoholproblemer blir det med stor sannsynlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå