Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Helsefagarbeider/barnepleier/jordmor bidra med sånn at du som førstegangsfødende med angst for fødselen, bidra med sånn at du får en bedre opplevelse av svangerskapet, og at du ikke lenger gruer deg så mye som du gjorde til fødselen? Hva slags hjelp vil du ha, og hva vil du ha svar på? Anonymous poster hash: 7c4b3...60f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 7c4b3...60f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 For min del var det en lettelse at JM sendte forespørsel til sykehuset om keisersnitt slik at det ble avklart fort! Anonymous poster hash: 426a1...c6e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 For meg hadde hjulpet veldig å få innvilga keisersnitt i en tidlig fase! Jeg hadde sterk fødselsangst etter første fødsel, men målet mitt var likevel å føde vaginalt. Hadde jeg fått innvilga keisersnitt så kunne jeg slappet av hele svangerskapet og kun fokusert på å jobbe meg fra fødselsangst til det å bare grue seg til fødselen. Hele svangerskapet gikk jeg rundt med så sterk panikk at jeg ikke klarte å knytte meg til underet i magen. Jeg var så ubeskrivelig redd. Fødselen ble ikke bra. Kroppen strittet i mot. Ingen fikk kontakt med meg, og jeg var ikke i kontakt med meg selv. Det holdt på å gå galt pga dette. Neste fødsel fikk jeg innvilga ks med en gang, men klarte da å slappe så av i svangerskapet at jeg ble kvitt den verste angsten og valgte å føde vaginalt. Anonymous poster hash: 9875c...104
Jallow B Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Startet med sterk fødselsangst her også. Fødselsbrevet hjalp for meg, og det å komme til sykehuset og se hvor jeg skulle ligge, og ha en samtale med hva slags lindring de kunne gi, sånn ca hvordan alt ville foregå, og betryggelse om at epiduralen ville være tilgjengelig når det trengtes. Jeg hadde vel...fem samtaler, om jeg husker rett.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Jeg hadde også sterk angst pga overgrep, og klarte ikke å glede meg over svangerskapet før jeg fikk innvilget keisersnitt. For meg var det værste å måtte kjempe med jordmor/angstteamet for å få keisersnittet. Når jeg møtte overlegen som innvilget snittet var det første gang jeg følte at noen virkelig hadde medfølelse, og ikke syntes jeg var urimelig, dum som ikke skjønte at vaginal fødsel var det beste for meg. Anonymous poster hash: 6f0d4...65e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå