Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 I går hadde jeg utrolig sterke magesmerter i livmorsområdet. De var så kraftige at jeg ikke kunne sitte eller stå. Jeg ble livredd men det kom ikke noe blod. I hele går kveld og i hele dag har jeg hatt en forferdelig følelse. Er så redd for at noe er galt så jeg bare gråter og gråter. Kjæresten min sier at vi burde ringe legevakta, eller vakt gyn eller noe sånt, men de kan vel ikke gjøre noe der annet enn UL? Hvor stor sannsynlighet tror du det er for at de kan gi meg en UL for å se om fosteret lever? Anonymous poster hash: 4bb11...30a
♥Madam Mim♥ Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Legevakta er kjent for å være litt avvisende på det området der. Vil ikke gjøre noe som helst før du er en del uker på vei. Ville isåfall ringt vakt gyn eller bestilt en privat time i morgen. Lykke til, håper det bare var kraftige luftsmerter eller noe slikt :-)
magica fra tryll Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Det er jo ikke så mye de evt kan gjøre. Men med sterke smerter er det kanskje greit å gå til legen å utelukke graviditet utenfor livmor ihvertfall. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Har du ingen blødning tror jeg du kan slappe veldig av. Det er HELT normalt med smerter når livmor strekkes og utvider seg når fosteret vokser. Om du er ekstra følsom for smerter vil du nok føle det enda sterkere. Jeg selv hadde kraftige smerte stikk som var grusomme. Det var spesielt vondt uke 9 til 18 ca. Livmoren din henger også i noen sterke bånd og etterhvert som livmor blir tyngre vil disse strekkes og det kan også være vondt. Uansett, ring legevakt og prat med fagpersoner. Bedre å ringe en gang for mye. Anonymous poster hash: d61fd...229
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Riing legevakten å si at du har veldig vondt og er redd for graviditet utenfor livmoren. Da må de sjekke. Anonymous poster hash: f1c39...4e1
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Takk for svar. Jeg vurderer å bestille privat i morgen. Det er vel ikke sannsynlig at de vil ta meg inn. Jeg har også hatt mye av de smertene du beskriver ovenfor. Både stikkinger, murringer og litt diverse. Kjennes ut som kniver i blant. Men dette var noe helt annerledes. Kunne nok minne om luftsmerter, men synes de var veldig konsentrert til livmoren. De kom vel ca. 6 ganger med 2-3 min. mellomrom. Anonymous poster hash: 4bb11...30a
Hjertefru Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Jeg tenkte også på graviditet utenom livmor da jeg leste innlegget ditt. Sikkert ingenting, men ta en telefon til legen. Hvis jeg kan berolige deg litt, så har jeg hatt tre SA. Alle tre ble innledet av blødning, null smerter i hvert fall til å begynne med. Det er gjerne på film at spontanaborter starter med sterke smerter. Lykke til, håper det går bra . Obs: hvis det er graviditet utenfor livmor, vil smertene øke på, og pas. Kan bli skikkelig dårlig.... Potensiell livstruende tilstand.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 En annen ting jeg tenkte på var luftkollik. Jeg hadde DET også. Det er veldig smertefullt. Bestill time privat i morgen. Du skal ta smerter alvorlig. Masse lykke til. :-) Anonymous poster hash: d61fd...229
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Jeg tenkte også på graviditet utenom livmor da jeg leste innlegget ditt. Sikkert ingenting, men ta en telefon til legen. Hvis jeg kan berolige deg litt, så har jeg hatt tre SA. Alle tre ble innledet av blødning, null smerter i hvert fall til å begynne med. Det er gjerne på film at spontanaborter starter med sterke smerter. Lykke til, håper det går bra . Obs: hvis det er graviditet utenfor livmor, vil smertene øke på, og pas. Kan bli skikkelig dårlig.... Potensiell livstruende tilstand. Jeg har vært på tidlig UL for 3 uker siden, og da var alt som det skulle. Så jeg vet heldigvis at det ikke er det:) Jeg er bare så redd for en SA eller MA. Nei, huff. Jeg må vel bare ta meg sammen. Nå har jeg kommet så langt at jeg har tillatt meg selv å kjenne på kjærligheten og forventningene, kanskje derfor jeg blir overredd... Anonymous poster hash: 4bb11...30a
Hjertefru Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 Jeg tenkte også på graviditet utenom livmor da jeg leste innlegget ditt. Sikkert ingenting, men ta en telefon til legen. Hvis jeg kan berolige deg litt, så har jeg hatt tre SA. Alle tre ble innledet av blødning, null smerter i hvert fall til å begynne med. Det er gjerne på film at spontanaborter starter med sterke smerter. Lykke til, håper det går bra . Obs: hvis det er graviditet utenfor livmor, vil smertene øke på, og pas. Kan bli skikkelig dårlig.... Potensiell livstruende tilstand. Jeg har vært på tidlig UL for 3 uker siden, og da var alt som det skulle. Så jeg vet heldigvis at det ikke er det:) Jeg er bare så redd for en SA eller MA. Nei, huff. Jeg må vel bare ta meg sammen. Nå har jeg kommet så langt at jeg har tillatt meg selv å kjenne på kjærligheten og forventningene, kanskje derfor jeg blir overredd... Anonymous poster hash: 4bb11...30a Da er det mest sannsynlig magesmerter pga luft(kolikk). Vanlig "bivirkning" ved graviditet det og
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #11 Skrevet 27. januar 2014 Hei HI Hvordan går det med deg? Har du vært hos legen? Anonymous poster hash: d61fd...229
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #12 Skrevet 27. januar 2014 Så hyggelig at noen spør:) Det ble ingen legetime i dag. Jeg har fortsatt ingen blødning og ting begynner å kjennes "normalt" ut igjen. Jeg har bestilt time til tidlig UL i neste uke, de hadde ikke noe ledig før da. Håper det bare var luftsmerter eller noe annet normalt svangerskapsopplegg og at jeg ser en frisk baby da. Får bare vente tålmodig:) Anonymous poster hash: 4bb11...30a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #13 Skrevet 27. januar 2014 Så hyggelig at noen spør:) Det ble ingen legetime i dag. Jeg har fortsatt ingen blødning og ting begynner å kjennes "normalt" ut igjen. Jeg har bestilt time til tidlig UL i neste uke, de hadde ikke noe ledig før da. Håper det bare var luftsmerter eller noe annet normalt svangerskapsopplegg og at jeg ser en frisk baby da. Får bare vente tålmodig:) Anonymous poster hash: 4bb11...30a Så bra det har roet seg da. Da går det nok bra for dere. Jeg har vært gjennom mye rart og selv opplevd å miste flere så det unner jeg ingen. Masse lykke til. :-) Anonymous poster hash: d61fd...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå