Gå til innhold

Dere som bor langt fra familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på dere som må overnatte ved besøk, og ikke kan gjøre familietur til en dagstur.

Hvor viktig er det for dere at tanter/onkler, besteforeldre og oldeforeldre får sett barna? Bruker dere all ferie på familien?

Reiser dere rundt til alle, slik alle får hilse på barna?

Hvor raskt reiser dere til familie etter fødsel feks?

Eller foretrekker dere at de besøker dere?

Anonymous poster hash: b10f6...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiser til de en uke hvert år (bor i utlandet). De kommer aldri hit, bortsett fra dåp eller bryllup(og det er helt i orden kjenner jeg).

Det er viktig for meg at barna mine får sett hvor de er i fra og at de får et slags forhold til far sin familie. Men jeg reiser dit kun pga barna

Anonymous poster hash: c025e...7fe
Skrevet

Vi reiser til de en uke hvert år (bor i utlandet). De kommer aldri hit, bortsett fra dåp eller bryllup(og det er helt i orden kjenner jeg).

Det er viktig for meg at barna mine får sett hvor de er i fra og at de får et slags forhold til far sin familie. Men jeg reiser dit kun pga barna

Besøker dere hele farssiden da?

Skrevet

Kun besteforeldre, tanter og onkler kommer dit for å hilse på, jeg mistenker at det egentlig kun er min mann de vil hilse på og at de gir beng i meg og barna!

Skrevet

Vi bor i utlandet, Europa. Mannen og gutten reiser til Norge en 2-3 dagers helg av og til, som regel 1-2 ganger ila høsten og 1-2 ganger ila våren. Da avspaserer han, eller benytter anøedningen til å jobbe fra kontoret i Norge og treffe folk der. Jeg var der sist for deler av høstferien, regner med å være med en tur i mai. Da ser vi svigermor og svoger med familie, samt venner. Svigerinnen ser vi dersom hun er på besøk i hjembyen, for hun bor i Olso med familien. Jul feirer vi med svigers hvert 3. år.

Min familie bor på et helt annet kontinent. Prøver å reise dit hvert år, da bor vi hos mine foreldre og resten av familien kommer på besøk der. Vi varierer tidspunktet, av og til om sommeren, av og til om vinteren. Og hvert 3. år til Jul. Og nå som gutten er blitt større er det snakk om at han skal ta turen dit alene om sommeren, for vi har ingen mulighet til barnepass ila sommeferien der vi bor.

Prøver å holde 2-3 uker "fri" til annen reising så vi kan se verden litt.

Anonymous poster hash: eda69...982

Skrevet

Hele familien har minst en tur tilfamilien, 16 timers biltur (blir for dyrt for oss å fly for hele familien). Da blir vi minst en uke. Vi bor hos svigers og besøker øvrig familie.

Svigers kommer til oss en gang i året, da i hovedsak høsten. Ellers tar mannen seg en til to langhelger i året, da med fly. Tar stort sett med seg et av barna på disse turene. Eldstemann har flydd alene til dem etpar ganger. De to yngre søsknene tør ikke dette, så det får bli et alternativ når de er klare for det:)!

Ungene vet hvor røttene deres er, men vi løper rikke ned dørene hos svigers (takk og lov)!

Skrevet

Vi besøker svigers ca 2-3 ganger pr år. De besøker oss 1-2 ganger i året. Må ta fly.

Besøker mine foreldre ca 6-8 ganger i året. En drøy biltur unna.

Tanter og onkler tas som regel sammen med disse besøkene.

Men vi reiser ofte på ferie med noen av dem. Felles hyttetur, utenlandstur osv. Så vi har ganske god kontakt fordi vi er mye sammen når vi møtes.

Anonymous poster hash: 74bbb...c74

Skrevet

Svigers bor på andre kanten av landet, vi er der en gang i året ca 2 uker. Da bor vi hos svigers og besøker mannens bror noen ganger (eneste av hans søsken som bor der). Ellers er det kun tanter og søskenbarn av mannen, de besøker vi hvis vi blir invitert, men tar ikke noe særlig initiativ selv må jeg innrømme.

Bruker det meste av den turen på familien ja, det er jo derfor vi er der. Resten av ferien bruker vi gjerne på å reise et sted sammen med min familie.

Men å reise noe sted like etter fødsel var ikke aktuelt, da kom svigers hit. ;)

Anonymous poster hash: cb018...1ca
Skrevet

Vi har så langt brukt det aller meste av feire på besøk hos familie eller andre steder sammen med dem. De er også ofte på besøk hos oss. For meg er det viktig at barna får god kontakt med familien selv om vi ikke kan sees i hverdagen. Kanskje får vi lyst til å ha mer feire alene når barna blir større, men foreløpi vil vi heller ha tid med familien.Vi bor på forskjellige steder i Norge, ca 10 timer kjøring mellom.

Anonymous poster hash: bc6b4...b64

Skrevet

etter fødsel foretrekker vi at de kommer hit.

eller bruker vi mest mulig tid med de i ferier. Nærmeste familie, våre søsken og og foreldre.

Anonymous poster hash: 8a8cf...e1c

Skrevet

Det er viktig for meg, siden de er jo familie og jeg vil at mine barn skal ha et godt forhold til de. Vi bruker hele jule\påskeferie hos svigers, men ikke sommer.

Søsknene til samboer er så unge at de bor i store byer på studenthybler og kommer og hjem til jul, så sånn sett er det veldig greit nå. De kommer og til oss på helgebesøk.

Etter hvert når de blir eldre og får barn så blir det nok ikke til at alle møtes hos svigers pga antallet, men da regner jeg med at vi møtes på fjellet og hyttene. Min familie har hytte ved siden av svigers, så sånn sett passer det veldig greit. :)

Anonymous poster hash: 9e9c6...471
Skrevet

Vi er hver jul/nyttår og påske hos familie. Samt 2 uker hver sommer. Og vi reiser ellers i året noen ganger på helgeturer. Er viktig for oss at familien har et forhold til barnet som nå er 8 år.

Anonymous poster hash: 777f9...2fd

Skrevet

Vi bor like langt fra mine og hans foreldre, og har de 10-11 årene vi har vært gift besøkt dem sommer, jul og påske! Reiser til hvert besteforeldrepar annenhver gang. Viktig at barna blir kjent med dem, men også kjekt for oss voksne å besøke hjemtraktene! Nå som vi har tre barn merker vi imidlertid at det blir mer og mer stress, og kommer nok til å droppe å ta ut i jula, iallfall. Heldigvis tar foreldrene våre ofte turen til oss:-)

Anonymous poster hash: 0d48a...735

Skrevet

Drar til svigers en uke hver sommer, svigermor kommer hit noen dager ca annenhver måned, svigerfar blir med ca3-4 ganger.

Skrevet

Oldeforeldre da? Eller gammeltanter/onkler? (Dine og mannens)

Er de like viktige som svigers og deres foreldre?

De eldste har kanskje ikke helse til å reise på besøk til dere?

Skrevet

Familien er viktig for meg. 

Vi bor nå på østlandet og min familie bor på vestlandet. Har 3 søsken og mor og far. Barna har altså ingen oldeforeldre på min side av familien. Mine foreldre kommer ofte på besøk. Minst et par uker annenhver mnd. (de er nettopp pensjonert og har tiden til det) Søsken kommer i ny og ne. 

Vi drar til vestlandet i skoleferiene. Da bor vi hos mine foreldre og treffer søsken og barnas søskenbarn i den forbindelse. 

Svigers og barnas oleforeldre på fars side bor her hvor vi bor nå. 

Øvrig familie mine tanter og onkler ser vi sjelden. De er alle veldig gamle. Det samme med mine søskenbarn. De er en generasjon over meg.

Anonymous poster hash: 7488e...aa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...