Gå til innhold

Noen som har begynt å tenke navn allerede? ;)


Sesilia

Anbefalte innlegg

Vi venter tredjemann/jente,og har begynt å snuse litt på navneideer... Bare for å ha god tid til å "smake" på navna og kjenne litt på hva vi synes om dem over tid... Første mann fikk for eksempel et navn som var på lista, men som lenge virket uaktuelt... Andremann fikk også navn fra samme lista, hehehe ;) Så det navnet hadde vi likt lenge ;)

 

Flere som tenker litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 12 uker og har funnet et guttenavn vi liker begge to.. skal la tiden gå litt og se hvilke andre navn som eventuelt blir aktuelle. Veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha funnet et navn begge liker ;) Ikke verst, bare det... ;) Veldig spennende ja, lykke til med valget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liste hvor jeg skriver opp navn jeg liker:) Så får vi se hva vi ender opp med. Jeg tror kanskje jeg er en av de som må møte babyen først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marmamma: Det er nok jeg også ;) Vi bestemmer ikke endelig nå, men vi prøver å lage en liste med navn vi liker godt og kanskje kan bruke.. :) Lykke til med lista og navn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på navn siden jeg fikk positiv test. Er jo noe av det artigste med å være gravid. Tenker mest på jentenavn, guttenavn er så himla vanskelig, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Navn ja. Jentenavn har vi mange av. Mem guttenavn. Blæh.

Her er mine kriterier;

Ikke flere skrivemåter. Ex: Kristoffer, christoffer, Christopher, Kristopher.

Navnet bør høres bra ut både i norsk og engelsk uttale.

Navnet bør ikke kunne blandes med flere vanøige navn. Ex:Marie, Maria, Anne, Anna.

 

Så vi har et herlig strev for å finne navn:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Navn ja. Jentenavn har vi mange av. Mem guttenavn. Blæh.

Her er mine kriterier;

Ikke flere skrivemåter. Ex: Kristoffer, christoffer, Christopher, Kristopher.

Navnet bør høres bra ut både i norsk og engelsk uttale.

Navnet bør ikke kunne blandes med flere vanøige navn. Ex:Marie, Maria, Anne, Anna.

 

Så vi har et herlig strev for å finne navn:-P

 

Herlig! ;) Godt vi er flere med svare strev og mange kriterier... ;) Vi vurderer nå å senke noen av dem et hakk eller to, men vi får se... ;) Lykke til med navn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på navn siden jeg fikk positiv test. Er jo noe av det artigste med å være gravid. Tenker mest på jentenavn, guttenavn er så himla vanskelig, hehe.

 

Guttenavn er vanskelig, ja... Vi tenker nok mest på jentenavn, men vi burde nok fokusere på guttenavna fordi vi har to gutter fra før ;) Men jentenavn er enklere! Og ja - det er kjempe artig med navn! ;) Lykke til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ihvertfall bestemmes før ungen kommer denne gang. Hadde to navn når forrigemann ble født og det med at "du ser hva han skal hete når han kommer" var bare tull:) Så når han var 8uker så trakk vi lapp:) 

 

Jentenavn har vi ganske klart da det blir oppkalling og kriteriene våres er at navnet skal være internasjonalt og passe litt til han andre sitt. 

 

Guttenavn synes vi er supervanskelig å finne da de vi har på liste er plutselig blitt veldig populære de siste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere med jentenavn her også, men har et par valg på begge listene. Tror vi bestemmer når vi får vite kjønnet, men jeg tenker også at jeg må se babyen først. Må se hvilke farger den får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har tenkt på navn siden jeg fikk positiv test. Er jo noe av det artigste med å være gravid. Tenker mest på jentenavn, guttenavn er så himla vanskelig, hehe.

 

Guttenavn er vanskelig, ja... Vi tenker nok mest på jentenavn, men vi burde nok fokusere på guttenavna fordi vi har to gutter fra før ;) Men jentenavn er enklere! Og ja - det er kjempe artig med navn! ;) Lykke til... :)

 

 

Blir veldig stas å forhåpentligvis finne ut om det er gutt eller jente på ul, så vet man hva man leter etter hvertfall ;) Masse lykke til til dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å ha et par alternativer. Jente blir nok enten Hedvig eller Ingeborg. Guttenavn har vi litt flere alternativer, blor nok tradisjonelt og norskt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med første mann foreslo jeg å kalle opp etter min farfar, et sterkt norsk gammelt men uvanlig navn. Hadde hatt lyst på dette navnet lenge, og mannen var helt enig så heldig med den!

 

Litt lyst til å kalle opp nestemann også, har mange fine navn bakover i slekta, men tror det kommer litt lettere når vi "vet" kjønnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet et guttenavn vi begge liker, men vi vet heller ikke kjønn ennå. Jentenavn derimot har vi ikke funnet noen forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi er flere som venter litt på å få vite kjønnet... Forhåpentligvis vil det være lettere å finne navn når vi vet det... Spennende :) Akkurat nå har vi bare ideer til jentenavn, ingen virkelig gode guttenavn ideer... :P

 

Lykke til, damer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt masse på navn, og det er ett jentenavn jeg liker ekstra godt  :) Ikke nevnt noe om det til sambo enda.. Får vente til etter ul  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt masse på navn, og det er ett jentenavn jeg liker ekstra godt  :) Ikke nevnt noe om det til sambo enda.. Får vente til etter ul  :P

 

Veldig koselig å gå rundt og tenke, litt... Lykke til med UL og navnevalg!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et guttenavn og et jentenavn som ikke ble brukt da VesleTrollet ble født, så jeg tipper det blir ett av de navnene vi bruker. Vi skal ikke vite kjønn på ultralyd, så må vente til fødsel med å bestemme oss helt. Begge er oppkalling, og jentenavnet finnes garantert ikke på noen topp 10 liste. Vanlig, norsk navn, men ikke på små jenter iallefall de siste 40 åra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppklaring. Førstemann er oppkalt, og ikke mange som har navnet hans. Håper vi kan kalle opp neste også, men ikke snakket på navn i det heletatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et guttenavn og et jentenavn som ikke ble brukt da VesleTrollet ble født, så jeg tipper det blir ett av de navnene vi bruker. Vi skal ikke vite kjønn på ultralyd, så må vente til fødsel med å bestemme oss helt. Begge er oppkalling, og jentenavnet finnes garantert ikke på noen topp 10 liste. Vanlig, norsk navn, men ikke på små jenter iallefall de siste 40 åra :)

Kanskje vi vil bruke samme navn dersom vi begge får jenter ;) ihvertfall i samme "sjanger" virker det som.

 

Vi har en liste å gå på fra da jr kom til verden for tre år siden. Han fikk et navn som vi likte, som var delvis oppkalling og som ikke lå på noen toppliste. Skal sies at navnet har fått en liten oppsving siden ;) Synes jeg har mange guttenavn å velge mellom men bare et par-tre jentenavn hvorav et er klar favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på navn.. Har jentenavn klart hvis det blir jente, men sliter litt med guttenavn. Vi har så mye gutter i familien så mye er brukt, så må nok leite litt til hvis det blir gutt :) Sitter å blar litt i navnebok på kvelden.. Syns det er avslappende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har et guttenavn og et jentenavn som ikke ble brukt da VesleTrollet ble født, så jeg tipper det blir ett av de navnene vi bruker. Vi skal ikke vite kjønn på ultralyd, så må vente til fødsel med å bestemme oss helt. Begge er oppkalling, og jentenavnet finnes garantert ikke på noen topp 10 liste. Vanlig, norsk navn, men ikke på små jenter iallefall de siste 40 åra :)

Kanskje vi vil bruke samme navn dersom vi begge får jenter ;) ihvertfall i samme "sjanger" virker det som.

Vi har en liste å gå på fra da jr kom til verden for tre år siden. Han fikk et navn som vi likte, som var delvis oppkalling og som ikke lå på noen toppliste. Skal sies at navnet har fått en liten oppsving siden ;) Synes jeg har mange guttenavn å velge mellom men bare et par-tre jentenavn hvorav et er klar favoritt.

Navnet til VesleTrollet står på "ikke-lista" til CamillaJ :) Har ennå ikke truffet en baby eller lita jente med det navnet. Vet om 2 jenter i 12-13 års alderen, ellers er det bare gamle damer som heter det. Veldig fornøyd med navnet :) Blir spennende å se om vi tenker på samme navn, men enig i at det uansett kan høres ut som vi er i samme gate. Tror nok magetrollet blir ganske så alene om navnet sitt i klassen om det blir jente, men alle kan jo ikke hete Thea, Lea(h) og Sara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi har et guttenavn og et jentenavn som ikke ble brukt da VesleTrollet ble født, så jeg tipper det blir ett av de navnene vi bruker. Vi skal ikke vite kjønn på ultralyd, så må vente til fødsel med å bestemme oss helt. Begge er oppkalling, og jentenavnet finnes garantert ikke på noen topp 10 liste. Vanlig, norsk navn, men ikke på små jenter iallefall de siste 40 åra :)

Kanskje vi vil bruke samme navn dersom vi begge får jenter ;) ihvertfall i samme "sjanger" virker det som.

Vi har en liste å gå på fra da jr kom til verden for tre år siden. Han fikk et navn som vi likte, som var delvis oppkalling og som ikke lå på noen toppliste. Skal sies at navnet har fått en liten oppsving siden ;) Synes jeg har mange guttenavn å velge mellom men bare et par-tre jentenavn hvorav et er klar favoritt.

Navnet til VesleTrollet står på "ikke-lista" til CamillaJ :) Har ennå ikke truffet en baby eller lita jente med det navnet. Vet om 2 jenter i 12-13 års alderen, ellers er det bare gamle damer som heter det. Veldig fornøyd med navnet :) Blir spennende å se om vi tenker på samme navn, men enig i at det uansett kan høres ut som vi er i samme gate. Tror nok magetrollet blir ganske så alene om navnet sitt i klassen om det blir jente, men alle kan jo ikke hete Thea, Lea(h) og Sara.

Hehe, sant det, ville vært litt trist ;) Navnet "mitt" er også litt gammel-dame-aktig og også oppkalling etter min mormor. Litt snodig kanskje, men i nabolaget her synes det å være veldig mange barn med litt "eldre" navn som kan være i samme sjanger som mine navn, som Ragnhild, Frøydis, Sigve, Astrid, Sverre, Thorvald etc. Veldig lite topp-10 navn altså, men det finnes da både små Noah'er, Alma'er, Selma'er, Nora'er og Viktor'er her også :) Navn er faktisk litt gøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...