Gå til innhold

Syk uten feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn i småskolen som i høst har hatt tre tilfeller hvor det var helt slått ut, sov en halvtime for så å våkne og gråte, holdt på slik fra formiddag og hele natta. Var uklar og hallusinert og umulig å få et fornuftig svar fra. Litt bedre på morgenen og så dårlig igjen. Holdt på slik2-3 dager. Ingen feber! Noen som har opplevd noe slikt uten at ungen er febersyk? På grunn av en annen tilstand har barnet litt dårlig språk og klarer ikke å fortelle i etterkant hva som plaget det. Barnet er livredd for leger så underrapporterer nok symptomer også.

Anonymous poster hash: dff63...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt for immunforsvaret å reagere med feber hvis man får sykdommer som tas knekken på med feber. Hvis immunforsvaret er generelt svekket så kan man reagere med å bli syk og veldig syk uten at kroppen greier å mobilisere feber.

Jeg hadde det slik selv i mange år pga en annen diagnose.

Kan det være at barnet i utgangspunktet har litt lav temperatur slik at det ikke har "offisiell" feber?

Jeg har f.eks. normaltemperatur på ca 36. Når jeg får 37,5 - 38 så er jeg rimelig utslått og kan være like dårlig som andre er når de har 39 i feber.

Synd at barnet har fått legeskrekk :/

Har du tatt opp akkurat det problemet med lege/barneavdeling?

Kan være at de kan hjelpe deg/barnet med å komme over det.

Min lege går f.eks. aldri i hvit frakk, har et venterom som er tilrettelagt for barn med egne miniatyrbord og stoler (som ser ut som "voksne" bord/stoler", de har skofri område i venterommet og det er orientalske ryer på gulvet der, bilder på veggene, kaffe/te/vann man kan drikke.

Legekontoret og lab'en er selvfølgelig lagt opp mer sterilt, men ikke slik at det virker avskrekkende.

Så kanskje det går an å bytte lege også?

Anonymous poster hash: e997a...de9
Skrevet

Takk for svar! Barnet har nok litt lav temp til vanlig, men har alltid hatt det. Ble ikke så syk før. Tror faktisk det kan være noe i at immunforsvaret ikke klarer å mobilisere feber.

Anonymous poster hash: dff63...b35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...