Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Har et barn i småskolen som i høst har hatt tre tilfeller hvor det var helt slått ut, sov en halvtime for så å våkne og gråte, holdt på slik fra formiddag og hele natta. Var uklar og hallusinert og umulig å få et fornuftig svar fra. Litt bedre på morgenen og så dårlig igjen. Holdt på slik2-3 dager. Ingen feber! Noen som har opplevd noe slikt uten at ungen er febersyk? På grunn av en annen tilstand har barnet litt dårlig språk og klarer ikke å fortelle i etterkant hva som plaget det. Barnet er livredd for leger så underrapporterer nok symptomer også. Anonymous poster hash: dff63...b35
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Det er normalt for immunforsvaret å reagere med feber hvis man får sykdommer som tas knekken på med feber. Hvis immunforsvaret er generelt svekket så kan man reagere med å bli syk og veldig syk uten at kroppen greier å mobilisere feber. Jeg hadde det slik selv i mange år pga en annen diagnose. Kan det være at barnet i utgangspunktet har litt lav temperatur slik at det ikke har "offisiell" feber? Jeg har f.eks. normaltemperatur på ca 36. Når jeg får 37,5 - 38 så er jeg rimelig utslått og kan være like dårlig som andre er når de har 39 i feber. Synd at barnet har fått legeskrekk :/ Har du tatt opp akkurat det problemet med lege/barneavdeling? Kan være at de kan hjelpe deg/barnet med å komme over det. Min lege går f.eks. aldri i hvit frakk, har et venterom som er tilrettelagt for barn med egne miniatyrbord og stoler (som ser ut som "voksne" bord/stoler", de har skofri område i venterommet og det er orientalske ryer på gulvet der, bilder på veggene, kaffe/te/vann man kan drikke. Legekontoret og lab'en er selvfølgelig lagt opp mer sterilt, men ikke slik at det virker avskrekkende. Så kanskje det går an å bytte lege også? Anonymous poster hash: e997a...de9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Takk for svar! Barnet har nok litt lav temp til vanlig, men har alltid hatt det. Ble ikke så syk før. Tror faktisk det kan være noe i at immunforsvaret ikke klarer å mobilisere feber. Anonymous poster hash: dff63...b35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå