Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Har fått noe hjemmelaga strikkeplagg til baby i gave men det sitter litt lukt i det og vil gjerne vaske dette før bruk. Det er noen silkebånd i klærne også. Hvordan vasker jeg dette? Håndvask vil vel ikke fjerne så mye lukt? Er d mulig å ta i maskin eller er jeg helt way off hvis jeg gjør det ...? Anonymous poster hash: 67f49...e66
mammmo Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har vasket alle strikkede plagg (ull) på ullprogram, men gjerne bare på 30 grader om det er lukt og ikke flekker som er problemet. Viktig at du har vaskemiddel som er ment for ull. Du kan legge tøyet i en vaskepose for å beskytte silkebåndene. Når plagget er vasket, kan du legge det flatt på et håndkle, sånn at du får kontroll på fasongen. Opphengte ullklær blir veldig dradd ut.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Lav temperatur, ullprogram, lav sentrifuging og milo evt ullsåpe så skal det bare gå godt. Kommer ann på hvilken lukt det er, i noen tilfeller er det nok å bløtlegge det. Men her har ingenting blitt ødelagt ved 30 grader og ullprogram Håper det ordner seg Anonymous poster hash: dc014...be5
Peggy Sue Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 30 grader, ullprogram, lav sentrifugering, ikke tøymykner, ikke tørketrommel, tørkes flatt etter at du har formet plaggene så går det bare flott:-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Anbefaler å bruke galdesåpe på småbarnsullklær. Da "preller" alt flytende av og man slipper å vaske så ofte. Fåes kjøpt både i flytende form og som såpestykke på claes olsson. Vi bruker det bare som flekkfjerningssåpe til ull (og annet på reise) nå, men det var gull verdt å bare kunne ta et papir som sugde opp de dråpene som rant ned på ullklærne! Anonymous poster hash: 02669...c97
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Tusen takk for gode råd søte damer ;-) nå skal det bli rent (håper jeg)! Er dessverre røyklukt fra hun som har laget det ;-/ men det er veldig fint og en god tanke.. Så vil jo gjerne kunne få brukt det. Men det får vi se etter jeg har prøvd dette ) HI Anonymous poster hash: 67f49...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå