Gå til innhold

Venninnetrøbbel!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som ikke alltid er like god på relasjoner. Hun er en god venninne men noen ganger blir jeg oppgitt fordi hun ikke alltid skjønner hva som passer seg.

I går var jeg på shopping med en kollega og vi hadde avtalt med tre andre kollegaer om å møtes kl tre og ta en kaffe og kake.

I det vi setter oss får jeg sms fra min venninne som lurer på hva jeg gjør.

Svarer at jeg har shoppa og tar en kaffelatte med kollegaer. Så får jeg en drit sur sms der hun sier "tusen takk for at du gadd å spørre om jeg ville være med"

Hæ? Hun kjenner ingen av mine kollegaer og har aldri møtt de og for meg er det ikke naturlig å ta med en venninne. Falt meg ikke inn å spørre en gang.

Jeg ber henne roe seg ned siden vi hadde et kollegatreff, men at om hun kom til byen kunne vi ta en kaffe før jeg dro hjem.

Det gadd hun ikke og hun syntes jeg var egoist som ikke spurte henne.

Jeg ble drit forbanna og gadd ikke svare mer. Senere på kvelden fikk jeg sms der hun skrev hun håpet jeg kunne ta lærdom av dette.

Jeg er fortsatt irritert og gadd ikke svare på den sms'en heller.

Jeg må helt klart forklare henne at hun ikke er inkludert i alle mine sosiale sammenkomster. Men hvordan synes dere min venninnes oppførsel var? Har hun noe rett i det hun skriver eller hva?

 

Anonymous poster hash: 0dd8f...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latterlig av henne.

Hvor gammel er denne dama?

Det er da helt naturlig at man har ulike vennegjenger og at man ikke nødvendigvis blander dem.

 

Men for å se det fra venninnens side - har hun andre venner enn deg? Hvis hun ikke har det så synes hun sikkert det er sårt at du har andre som du ikke involverer henne i. Men det forandrer ikke at hun reagerte fryktelig umodent og fremstår som eiesyk.

Skrevet

Det høres rett og slett ut som at hun har psykiske problemer.... Jeg hadde ikke tatt kontakt med henne, og hvis hun tar kontakt igjen, og tar dette opp da, hadde jeg svart at hun må forstå at du inviterer henne med andre når du synes det passer. Og at hun heller ikke kan bli sur hvis du finner på noe med noen andre enn henne. Helt tydelig og klar, og blr hun mer sint, så er det hennes tap. Hun har ikke noe rett i det hun skriver, så lenge dere ikke hadde en avtale, du har alt på din side.



Anonymous poster hash: 1b232...b5d
Skrevet

Å gudbedre, det høres ut som om hun er 5 år. Sosiale antenner er vel et fremmedord for henne også, tenker jeg.

 

Ta lærdom??  Du må nå for søren kunne få ta deg en dag med kollegaene dine uten at hun skal være med, du er ikke moren hennes og du er ikke pliktig til å ta henne med deg på alt du foretar deg. Og jeg er 100% sikker på at hun ikke innviterer deg med på ALT hun foretar seg.

 

Jeg blander ikke venner og kollegaer og for meg er det riktig. Jeg hadde blitt forbanna hvis jeg hadde mottatt en sånn melding fra min venninne, og jeg hadde satt henne på plass en gang for alle.

 

En sånn person hadde ikke vart lenge i min vennekrets, det er nå helt sikkert.

 



Anonymous poster hash: 61a8b...c06
Skrevet

Hun har fire venninner inklusive meg. Hun er alenemor og hadde barnefri i går. Det hender vi tar en kaffe på lørdager men denne lørdagen hadde vi ingen avtale.

Hun er litt selvsentrert og egoistisk og vil gjerne bestemme hvor vi shopper og hvor vi spiser, alltid! Dette har jeg tatt opp med henne tidligere da hun sliter litt med å holde på venner.

Hun er veldig ydmyk for tilbakemeldinger hun får fra meg og hun ER en god venninne. Jeg har aldri opplevd henne som i går og ble både lei meg og sjokkert.

Jeg skal ta en prat med henne. Ville bare høre her inne om hun hadde noe rett eller om det jeg føler er berettiget.

 

 

Anonymous poster hash: 0dd8f...07f

Skrevet

Jeg har "gjort det slutt" med en venninne nettopp fordi hun oppførte seg slik. Begeret mitt rant over da jeg skulle på en liten sammenkomst på nyttårsaften sammen med min helt nye kjæreste og hans venner (som jeg ennå ikke hadde møtt på dette tidspunktet), og hun ble gallsur fordi jeg ikke hadde invitert henne. Hun skjønte ikke at det hadde blitt helt borti natta at jeg skulle introduseres for hans to beste venner og deres kjærester/ koner med henne på slep. Hun lirte av seg noen ufine gloser, jeg svarte aldri på de. Dette er 9 år siden.



Anonymous poster hash: 4397b...222
Skrevet

Hun har så absolutt ikke noe rett i det hun skriver . Hvis hun  er en voksen dame , så  hun bør så absolutt skjerpe seg.



Anonymous poster hash: 61a8b...c06
Skrevet

Vi er begge 38 år og vært venner siden barneskolen.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0dd8f...07f

Skrevet

Virker helt unaturlig. 38 år og reagere slikt!! Uff, høres ut som om hun trenger litt psykologisk hjelp. Selvfølgelig inkluderer man ikke alle venner alltid.Og hvertfall ikke når man skal møte kollegane sine, hun høres missunnelig ut, og har en barnslig måte å reagere på. Ta en prat med henne du.

 

Anonymous poster hash: 006e1...5da

Gjest Trine B
Skrevet

Hun virker ikke noe særlig god.  Du har iallfall ikke noe skyld oppi dette. Det er det kun hun som har.

Skrevet

Jeg pleier å være raus med mine venninner som er slik, og forklarer heller hvorfor det ikke passer seg.

Syns mange bare kvitter seg med venner som om de var utgåtte sko. Det er mennesker vi snakker om.



Anonymous poster hash: b9a14...f5d
Skrevet

 

Jeg pleier å være raus med mine venninner som er slik, og forklarer heller hvorfor det ikke passer seg.

Syns mange bare kvitter seg med venner som om de var utgåtte sko. Det er mennesker vi snakker om.

 

Anonymous poster hash: b9a14...f5d

Jeg har ikke tenkt å kvitte meg med henne. Vi snakker 30 år med vennskap. Jeg ville bare høre her inne om min venninne overreagerte like mye som jeg føler.

Jeg skal ta en skikkelig prat med henne og spørre hvorfor hun reagerte som hun gjorde samt gjøre det klart for henne at slike meldinger tolererer jeg ikke en gang til.

HI.

 

Anonymous poster hash: 0dd8f...07f

Skrevet

Sosiale antenner søkes...



Anonymous poster hash: db541...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...