Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Hvordan får dere hverdagskabalen til å gå opp? Jeg har lyst til å kvitte meg med bilen, da jeg fint kan ta buss til jobb og dagligvarebutikk. Bilen er dyr i drift, og må igjennom endel dyre reparasjoner i tiden framover. Det som stopper meg fra å selge den er blant annet at uten bil blir det umulig for eldste å fortsette på fotball. Under serien spiller hun to kamper i uka, kampene går på alle kanter av byen. Jeg er ferdig på jobb kl 16.00, og vi må som oftest møte til oppvarming kl 16.45. Så skal hun fortsette med fotball er jeg helt avhengig av bilen for å rekke fram i tide. Det samme gjelder bursdagsfeiringer, sosiale arrangementer blant klassekamerater osv. Jeg har 100% daglig omsorg, og har ingen familie i nærheten som kan hjelpe med evt transport. Hvordan gjør dere andre det? Får dere fulgt opp barnas aktiviteter uten tilgang til bil? Eller begrenser mangelen på bil barnas deltakelse i fritidsaktiviteter og andre arrangement? Anonymous poster hash: 4839d...b23
Gjest Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Da jeg var uten bil, så var jeg totalt avhengig av foreldre som stillte opp, eller at jeg lånte bilen deres. Spørs hvor sentralt dere bor, og hvor langt unna kamper spilles. Var et helvete uten like synes jeg den gangen, og legger til at kollektivt er det lite av her. Kun buss. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Jeg hadde ikke bil i starten, men da var det jo roligere dager. Nå kunne jeg aldri klart meg uten, med tanke på alt som skjer etter bhg/skole og jobb. Det å komme seg til og fra skole og jobb er enda en ting, men så skal de på fritidsaktiviteter, i bursdager, når de blir eldre skal de kanskje kjøres enda lengre. Jeg vil ikke gjøre meg avhengig av andres hjelp. Jeg hadde nok beholdt bilen, men brukt den kun når jeg måtte om jeg var deg. Anonymous poster hash: c32b0...605
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Hva med å kjøpe en nyere bil som ikke trenger så mye reperasjoner? El bil for eksempel, så slipper du avgifter, bom og bensin... En ny Nissan Leaf er ikke så dyrt som man skulle tro.. Anonymous poster hash: 7f69f...81e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Vi bor med barnehage, jobb, matbutikk og gode kollektivtransportmuligheter i nærheten. Er det noen andre på samme fritidsaktiviteter som bor i nærheten, som datteren din kan sitte på med? Evt ville jeg undersøkt muligheten for å bosette meg mer praktisk eller sjonglere litt med arbeidstider om mulig... Lykke til! Anonymous poster hash: 9017e...af3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 En familie uten bil og lappen. Vi bor i nærheten av buss og togstasjon. Alt av skoler og butikker i gangavstand. Tar en halvtime å levere ungen med buss frem og tilbake. Sjeldent vi må be om kjørehjelp. Kun hvis bakkene opp til barnehagen blir stengt pga mye snøfall. Utrolig nok bor vi 20 min fra Drammen med buss. Anonymous poster hash: 955dc...af1
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Vi bor ganske sentralt, men fotballkampene spilles over hele kommunen. Hjemmekampene er på kunstgresset 10 min unna, bortekampene på andre arenaer. Og jeg vil jo gjerne være med på kampene, liker ikke tanken på at jenta mi ikke har foreldre på tribunen når hun spiller kamp, så å sende henne alene med andre foreldre sitter langt inne. I tillegg vil jo minste på 4 gjerne være med for å heie på storesøster. I tillegg, de fleste bursdagsfeiringene er på et lekeland 15 minutters kjøring herfra. Om vi skulle ta buss dit, ville vi brukt 1 time hver vei. Bytte av buss, venting på neste buss osv. Å selge bilen og kjøpe en nyere er kanskje den mest praktiske og lønnsomme løsningen, vil jeg tro. Takk for svar HI Anonymous poster hash: 4839d...b23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå