Gå til innhold

Hvilke aktiviteter går barna på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke aktiviteter går barna på og alder?Jeg har en på 2 som går på gymnastikk en gang i uka.

Noen som har noe de anbefaler.

Anonymous poster hash: afca3...ad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5-åringen går på turn en gang i uken

7-åringen går på turn en gang i uken

10-åringen trener fotball 2 ganger i uken

13-åringen trener fotball 3 ganger i uken.

Har også vært innom barneidrett (allidrett), ballett og håndball

Anonymous poster hash: 86f5e...3c1
Skrevet

Eldste på snart to er på bading på mandagar og langrenn på fredagar (fottur i lysløypa no når det ikkje er snø).

Skrevet

Svømming :):dusje:

Alle startet ved 2 års alder.

Anonymous poster hash: bbe29...616
Skrevet

6 åringen Hånball og ski

10 åringen Hånball ( og blir med på treningene til minsta) 2 ganger i uken.

Vi har vært innom en del, div kampsport, dans, orientering, friidrett mm så mitt råd er å finne en idrett som barnet ditt liker å følge opp. Hvis barna dine er som mine så må de begrenses fordi de elsker å være i aktivitet, mens andre må pushes.

Anonymous poster hash: ddead...b8e
Skrevet

1 og 3 åringen går på allidrett.

Her er 1 aktivitet mer en nok. I tillegg har de fleste aktivitene 4 eller 6års grense her. Litt kjedelig, for 3åringen vil så gjerne spille fotbal, og han hadde nok vært klar til høsten, men er for ung.

Anonymous poster hash: e9105...644
Skrevet

Riding og barnesamling på Filadelfia

Anonymous poster hash: df954...a9f

Skrevet

2år går på barnedans 1 gang i uken

Anonymous poster hash: 65fea...ad8

Skrevet

6 åringen Hånball og ski

10 åringen Hånball ( og blir med på treningene til minsta) 2 ganger i uken.

Vi har vært innom en del, div kampsport, dans, orientering, friidrett mm så mitt råd er å finne en idrett som barnet ditt liker å følge opp. Hvis barna dine er som mine så må de begrenses fordi de elsker å være i aktivitet, mens andre må pushes.

Anonymous poster hash: ddead...b8e

Det heter håndball, ikke hånball

Anonymous poster hash: c11de...583

Gjest Julia1984
Skrevet

1. klassingen går på fotball og håndball, tilsammen to treninger i uka. Til våren begynner de å spille fotball 2 ganger i uka, så da blir det 3 treningsdager. Han elsker det.

3,5 åringen har ikke begynt med noe ennå. Det holder lenge med naturbarnehage hvor de er på tur, på ski og ute mye av dagen.

1 åringen går selvsagt ikke på noe. Hun er i samme bhg og er MYE ute og derfor sliten når hun blir hentet

Skrevet

Ingenting! Har en på snart 4 og en på 1.

Vi venter så lenge som mulig med organiserte aktiviteter, det blir det uansett nok av. Vi er aktive med dem i helgene, og på ukedagene er de uansett slitne etter bhg, så å begynne å dra ut på kvelden igjen da er jeg overbevist om at bare stresser unødvendig.

Når eldste selv ber om å få begynne på noe så gjør vi det - type allidrett eller turn.

Skrevet

Hun på 10 år går på teaterskole og han på 7 år går på fotball og dansing.

Skrevet

9 år: skolekorps (2dg), fotball, svømming og friidrett. Han er dessuten med i skolekoret som øver før skolen en dag i uken. Redd det er i overkant mye...

5 1/2 år: fotball, svømming, friidrett

3 år: skal begynne på svømming nå. Er med når de andre spiller fotball og deltar av og til litt med de yngste (men vi betaler ikke for det).

5-åringen har drevet med judo også, men det ble for mye.

Anonymous poster hash: b0823...6c8

Skrevet

Storesøster går på turn og trampett, hun er 8 år. Lillebror går på barneidrett, han er 6 år.

Skrevet

Mine er 7 og 9. Begge går på fotball og langrenn:-) de trener både på sin og den andres trening i fotball siden faren er trener. En trening om vinteren og en kamp i tillegg om sommeren. Langrennstrening er en dag i uka i vinterhalvåret også er det renn en dag i uka fra jul til påske:-)

Skrevet

7-åringen turn og kor. 10-åringen ingenting.

Skrevet

Hun har gått på en del svømmekurs, gymnastikk/turn og ridning og skiskole. Ikke samtidig da. Nå for tiden går hun på skiskole.

Skrevet

4.5år og går på svømming og sports-fun.

Hun har gått på ballett før og ville gjerne starte med det igjen til høsten når hun starter skolen.

Skrevet

3 år og går på sang på kulturskolen

Anonymous poster hash: 66985...f2a
Skrevet

Snart 5 år. Utland. Han går på barneteater (1 time/uke) og begynner snart med judo (1 time/uke), begge gjennom pre-school (på skolen, like etter skoletid). Han ønsker å ta pianotimer, får se om det blir noe av det. Blir i så fall 45-60 minutter på onsdag, for de har ikke skole etter 11.30 på onsdager.

Han står på alpint ca. annenhver helg med oss (hadde noen timer med instruktør om helgene i fjor), og skal ta 1 ukes skikurs i vinterferien. Han står på skøyter med oss omtrent en gang i uken. Første uken i vinterferien skal han på hockeyskole 1,5 time mandag-fredag.

Passer på at han ikke blir for trøtt, det skal ikke være aktiviteter 2 dager på rad og det skal være plenty tid til fri lek hverdag, alene og med venner (han gir tydelig uttrykk for å trenge alenetid). Og hver mnd får han velge om han vil fortsette eller gi seg. Ingen av aktivitetene krever at øver seg på fritiden (frem til han begynner med piano da), og det er ingen involveing fra vår side til vanlig.

Anonymous poster hash: df73b...33b

Skrevet

Fotball og sirkusskole. Fotballen har pause om vinteren.

Anonymous poster hash: 03a02...ac3

Skrevet

Ingenting. De er 3,5 og 7. Når de kommer hjem fra aktive og fylte dager på skole, barnehage og SFO vil de gjerne være hjemme og kose seg. Jeg tenker at det absolutt ikke har noen hast;)

Skrevet

Kor, tennis, bandy, slalåm, fotball, turn og ballett.

Vi har fire barn da. Det er helt baluba. :-)

Anonymous poster hash: 72a2e...7f7
Skrevet

3 åringen er for liten for noe enda.

5 åringen går på fri idrett som også kalles for turn,

Anonymous poster hash: 6e77a...a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...