Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 I så fall, fungerer/fungerte det for dere? Jeg har begynt å lese boken i går og ser at det er mye jobb..men vil gjerne prøve. Jeg har et eldre barn som vi har lært å sove selv ved hjelp av en annen bok som er kontroversiell. Det fungerte innen en uke. Men jeg har ikke lyst å gjøre det igjen, har lyst å prøve å få babyen til å sove bedre uten å la han gråte... Vi får se hvordan det går Anonymous poster hash: 82700...9f3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Nei, hjalp ingenting her. Men i følge boka så er det fordi jeg ikke har prøvd hardt nok. Anonymous poster hash: 0d3f0...893
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Nei, hjalp ingenting her. Men i følge boka så er det fordi jeg ikke har prøvd hardt nok. Anonymous poster hash: 0d3f0...893 [/quote Uff da... Skjønner godt hvis du ikke klarte å gjennomføre det. Jeg har så vidt begynt å lese og er redd for at det blir litt for mye for meg også. Vet ikke om jeg skal klare å skrive ned hver gang han våkner og sover igjen midt på natten... Anonymous poster hash: 71cb2...6c4
Mamma4livet Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Jeg leste den når barnet vårt var baby og brukte mange av rådene der for å få til gode soverutiner. Min erfaring med boka er veldig positivt. Vi lot aldri vår baby gråte seg i søvn og han har nå en enkel gutt å legge om kvelden. Trygg, god og legger seg uten gråt hver kveld. (Det finnes garantert barn som legger seg uten problemer uten at foreldrene har brukt denne metoden, men for oss fungerte det i hvertfall supert). Jeg har anbefalt og lånt bort boka til bekjente som også har postitive erfaringer.
Fae Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Jeg brukte sleepsense med førstemann. Den var helt super. Med nummer 2 har vi ikke brukt noen spesiell metode. Men vi har ikke latt ham gråte. Sutre litt ja, gråte nei. Vi tar ham opp og ammer hver gang han gråter. Når han er helt mett og ikke vil ha pupp mer stryker og masserer vi ham på magen. Som regel sovner han etter litt kjefting. Han roper aaaaaa, ææææ, hyyyyy. Og etter en stund med slik prating sovner han. Det blir jo litt det samme som å sove uten gråt.
Ikkesåallerværst Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Det hjalp for å først få han til å sovne uten pupp, og deretter få han over i egen seng. Da sluttet han å våkne hver time. Han våkner fortsatt 2-6 ganger i løpet av natten, for det meste ca 3 ganger, etter han fikk astmamedisiner. Nå er han 2 år. Det hjalp mest på å ikke føle seg unormal, og ikke føle seg som en svekling fordi jeg ikke ville at han skulle gråte seg i søvn. Fikk jo min skjerv sv kommentarer fra andre, på det.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 jeg har litt press på meg... Mannen min vil at vi skal bruke den metoden som virket med førstemann. Men jeg sa at jeg vil prøve denne boken først... Men jeg er litt skeptisk...redd for at det ikke vil fungere og da kommer mannen til å ville prøve den andre metoden (og jeg skjønner at han vil det, siden den fungerte så bra med førstemann jeg viste ikke at den metoden var kontroversiell der og da, for 6 år siden). Anonymous poster hash: 71cb2...6c4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Er det den som heter The No-Cry Sleep Solution på engelsk? Jeg likte at jeg følte det var mer normalt, og den hjalp meg til å holde fast på at skrikekur ikke er bra. Den hjalp meg også til å forstå hvorfor barnet våkner på natten, og hvorfor det ikke sovner igjen av seg selv. Men ellers gjennomførte jeg ikke opplegget i boka, med loggføring etc. Det som hjalp mitt redde nattbarn var å få sove i senga vår om natten. Ble lagt i sin seng, men fikk komme inn til oss i løpet av natten ved oppvåkning. Barnet fikk da et mye bedre søvnmønster. Var på dette tidspunktet sikkert nærmere to år. Anonymous poster hash: 60c8a...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå