Snuppa09 Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Med ganske store barn som er reisevant, elsker shopping (ikke fake og suvenirer..), er eksotisk og gir mye opplevelser samtidig som det er et trygt sted å reise? Vi ønsker å reise til et sted vi ikke har vært ( ikke Europa tror jeg, har besøkt rundt 40-50 storbyer over det meste av Europa med barna), ikke Thailand eller USA da vi har vært mye der også.. Tenkte litt på Shanghai.. Eller Australia, noen med erfaring fra disse stedene eller noe annet å anbefale?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har reist mye og også bodd i Australia en periode. Kanskje Japan eller Sydney kunne passet for dere. Evt Hong Kong. Det kommer jo an på hvor mye annet dere er interesser i foruten shopping og når på året dere skal reise. Bading? Sightseeing? Gammel kultur? Anonymous poster hash: 83e1e...eae
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Japan er et supert reisemål tror jeg, Både historie, kultur, eksotisk og MASSE shopping Australia...not so much. Likte det ikke særlig, var skittent og usjarmerende, men det er fantastisk med tanke på naturopplevelser. Mye farlige kryp da Hva med Canada? Det tenker jeg må også være et supert alternativ? Eller Brasil? Anonymous poster hash: 69e25...568
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 OG om dere vil reise til oceania....velg heller New Zealand fremfor Australia. Mye hyggeligere, særlig Wellington er supersjarmerende Anonymous poster hash: 69e25...568
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Tja,hvilken shopping da?klær? Om dere har lyst til å se noe virkelig spesielt,så dra til Burma eller Vietnam,fantastiske land! Eller sør-amerika. Argentina har shoppingmuligheter og masse fantastiske ting å se. Men det har også Peru og Bolivia, anbefaler det på det sterkeste. Sør Afrika er også et fantastisk land med masse shoppingmuligheter! Anonymous poster hash: 1bcca...8a0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Island eller hva med Grønland eller Færøyene? Mer opplevelser enn shopping da, på de to siste. Eller New Zealand eller Sør-Afrika? Marokko er også fantastisk, Marrakech og Essaouira er bra steder, passelig eksotiske men helt trygge. Anonymous poster hash: 4a04e...060
Optatium Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Beijing er fantastisk!!! Masse historisk å se, deilig og billig mat, mye kult og gøy å shoppe :-)
Snuppa09 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2014 Tja,hvilken shopping da?klær?Om dere har lyst til å se noe virkelig spesielt,så dra til Burma eller Vietnam,fantastiske land!Eller sør-amerika. Argentina har shoppingmuligheter og masse fantastiske ting å se. Men det har også Peru og Bolivia, anbefaler det på det sterkeste. Sør Afrika er også et fantastisk land med masse shoppingmuligheter! Anonymous poster hash: 1bcca...8a0 Jeg er opptatt av at det skal være trygt der vi drar, ville aldri tilgitt meg selv hvis noe skjedde med barna hvis vi reiste et sted som ikke er spesielt sikkert. Hva tenker du om det iforhold til stedene du har nevnt?
Snuppa09 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2014 OG om dere vil reise til oceania....velg heller New Zealand fremfor Australia. Mye hyggeligere, særlig Wellington er supersjarmerende Anonymous poster hash: 69e25...568 Takk for tipset!
Snuppa09 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2014 Japan er et supert reisemål tror jeg, Både historie, kultur, eksotisk og MASSE shopping Australia...not so much. Likte det ikke særlig, var skittent og usjarmerende, men det er fantastisk med tanke på naturopplevelser. Mye farlige kryp da Hva med Canada? Det tenker jeg må også være et supert alternativ? Eller Brasil? Anonymous poster hash: 69e25...568 Takk for tips, hva tenker du omsikkerheten i Japan?
Snuppa09 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har reist mye og også bodd i Australia en periode. Kanskje Japan eller Sydney kunne passet for dere. Evt Hong Kong. Det kommer jo an på hvor mye annet dere er interesser i foruten shopping og når på året dere skal reise. Bading? Sightseeing? Gammel kultur?Anonymous poster hash: 83e1e...eae Ja vi må ha litt av alt når vi er på tur, både bading og severdigheter/ opplevelser hører med.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Japan er et supert reisemål tror jeg, Både historie, kultur, eksotisk og MASSE shopping Australia...not so much. Likte det ikke særlig, var skittent og usjarmerende, men det er fantastisk med tanke på naturopplevelser. Mye farlige kryp da Hva med Canada? Det tenker jeg må også være et supert alternativ? Eller Brasil? Anonymous poster hash: 69e25...568 Takk for tips, hva tenker du omsikkerheten i Japan? Det er veldig trygt, og folkene er veldig hjelpsomme, slik jeg opplevde det. Veldig lett å komme seg mellom byene Anonymous poster hash: 69e25...568
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 Og MÅ bare tipse om en by til, Singapore. DET er et supert reisemål. Sikkert, shoppingMEKKA og kultur, selv om det kan være litt labert på sistnevnte. Det er masse gøy å finne på der Anonymous poster hash: 69e25...568
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Tja,hvilken shopping da?klær?Om dere har lyst til å se noe virkelig spesielt,så dra til Burma eller Vietnam,fantastiske land!Eller sør-amerika. Argentina har shoppingmuligheter og masse fantastiske ting å se. Men det har også Peru og Bolivia, anbefaler det på det sterkeste. Sør Afrika er også et fantastisk land med masse shoppingmuligheter! Anonymous poster hash: 1bcca...8a0 Jeg er opptatt av at det skal være trygt der vi drar, ville aldri tilgitt meg selv hvis noe skjedde med barna hvis vi reiste et sted som ikke er spesielt sikkert. Hva tenker du om det iforhold til stedene du har nevnt? Vi reiste uten barn,men jeg hadde uten tvil tatt med meg barna til alle disse plassene jeg nevnte. I Asia følte jeg meg trygg hele tiden (vi reiste rundt i 8 mnd) og var aldri utrygg eller redd mht trafikk ol. I Sør-Amerika var jeg mer skeptisk men bare pga historier vi hadde hørt. Men vi hadde ingenting å frykte der heller, vi var i sør amerika i 4 mnd og ikke en eneste gang var jeg usikker eller redd. Bolivia kan vel by på noen problemer fordi de har storstreiker til tide,og da sitter man rett og slett fast fordi veiene er stengt,så jeg hadde kanskje ikke dratt dit så lett,selv om det landet MÅ oppleves! Sør Afrika har jo desverre sin kriminalitet,men som turist drar man på de rette plassene,sover på de rette plassene og ikke kjører rundt i mørket,så er man trygg. Vi har familie der,og drar snart nedover med våre to barn. Det er forresten et helt fantastisk flott land,ikke mye slår å dra på safari! Har også vært i Namibia med barn,og kan med hånden på hjerte si at det er et av de mest fantastiske og spetakulære landene jeg noen gang har sett,helt ubeskrivelig egentlig! Men dårlig med shopping da...! Så mht shopping og opplevelser så hadde vel Sør-Afrika eller Argentina vært mitt beste tips,selv om det er masse spennende å handle også i de andre landene jeg har nevnt Anonymous poster hash: 1bcca...8a0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 Tja,hvilken shopping da?klær?Om dere har lyst til å se noe virkelig spesielt,så dra til Burma eller Vietnam,fantastiske land!Eller sør-amerika. Argentina har shoppingmuligheter og masse fantastiske ting å se. Men det har også Peru og Bolivia, anbefaler det på det sterkeste. Sør Afrika er også et fantastisk land med masse shoppingmuligheter! Anonymous poster hash: 1bcca...8a0 Jeg er opptatt av at det skal være trygt der vi drar, ville aldri tilgitt meg selv hvis noe skjedde med barna hvis vi reiste et sted som ikke er spesielt sikkert. Hva tenker du om det iforhold til stedene du har nevnt? Vi reiste uten barn,men jeg hadde uten tvil tatt med meg barna til alle disse plassene jeg nevnte. I Asia følte jeg meg trygg hele tiden (vi reiste rundt i 8 mnd) og var aldri utrygg eller redd mht trafikk ol. I Sør-Amerika var jeg mer skeptisk men bare pga historier vi hadde hørt. Men vi hadde ingenting å frykte der heller, vi var i sør amerika i 4 mnd og ikke en eneste gang var jeg usikker eller redd. Bolivia kan vel by på noen problemer fordi de har storstreiker til tide,og da sitter man rett og slett fast fordi veiene er stengt,så jeg hadde kanskje ikke dratt dit så lett,selv om det landet MÅ oppleves! Sør Afrika har jo desverre sin kriminalitet,men som turist drar man på de rette plassene,sover på de rette plassene og ikke kjører rundt i mørket,så er man trygg. Vi har familie der,og drar snart nedover med våre to barn. Det er forresten et helt fantastisk flott land,ikke mye slår å dra på safari! Har også vært i Namibia med barn,og kan med hånden på hjerte si at det er et av de mest fantastiske og spetakulære landene jeg noen gang har sett,helt ubeskrivelig egentlig! Men dårlig med shopping da...! Så mht shopping og opplevelser så hadde vel Sør-Afrika eller Argentina vært mitt beste tips,selv om det er masse spennende å handle også i de andre landene jeg har nevnt Anonymous poster hash: 1bcca...8a0 Samt New Zealand,et fryktelig sjarmerende land! Anonymous poster hash: 1bcca...8a0
Fero Skrevet 25. januar 2014 #16 Skrevet 25. januar 2014 http://www.tripadvisor.com/Travel-g147295-s405/Grenada:Caribbean:Shopping.html Grenada er en av de små øyene i karibien man liksom aldri tenker over. Det er en fantastisk øy med mye en herlig kultur og flott natur. Jeg tilbragte ikke så mye tid i hovedstaden da jeg var der, kun en ukes tid, men jeg følte meg aldri utrygg selv om jeg reiste alene som blond jente. Jeg tuslet hjem etter mørkets frambrudd, og hadde aldri problemer av noe slag. Folk er generelt hyggelige her, og tar et nei for et nei. Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å reise hit med barn
Snuppa09 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 25. januar 2014 69e25...568 [/acronym] . Takk for tipset!👍
Strikkulf Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 Malaysia er ett godt alternativ, Kuala Lumpur er en flott storby. Det skal være ganske så greit å komme seg til kysten derfra, så hvis en kombinasjonsferie er aktuelt så ville jeg sjekket dette ut. Ellers så synest jeg at Bali var fantastisk, masse kultur, nydelige og vennlige mennesker overalt. Gode shoppingmuligheter i tillegg til massasje, hudpleie og denslags. Vi oppholdt oss utenfor Kuta på en lite bungalow hotell, det var helt suverent, trygt for både voksne og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå