Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg gjør ikke det. Sikkert kun 50 prosent på det ene. Bruker ikke briller. Anonymous poster hash: 7e09c...4df
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Nei, ser dårlig på det ene, litt sånn tåkete,og ser farger dårlig på samme øye. Bruker heller ikke briller.. Anonymous poster hash: 44e9a...7d1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Nei, er både langsynt og nærsynt. Bruker et til å se nærmt og et til å se på avstand. Anonymous poster hash: 5da25...31c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Nei, er både langsynt og nærsynt. Bruker et til å se nærmt og et til å se på avstand. Anonymous poster hash: 5da25...31c Eller mer korrekt; det ene dominerer det andre. Bruker heller ikke briller. Trodde jeg burde, men øyelegen sa jeg ikke skulle. Anonymous poster hash: 5da25...31c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Nei, men har allerede operert så kan dessverre ikke operere en gang til Anonymous poster hash: dfa3e...5c5
Husbygger Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Har ulikt syn på øynene, klarer meg ikke uten brillene mine. Selvom jeg hater dem, men klarer ikke å bruke linser :-(
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 -3,25 og -2,75 Anonymous poster hash: 7ae19...fb5
Gjest cd0da Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Nei. -4 på høyre øye og -3.50 på venstre. Bruker briller for ellers ser jeg svært dårlig
Gjest cd0da Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Også kan jeg jo slenge med de skjeve hornhinnene mine som blir verre og verre da Godt jeg er vant til at synet forverrer seg hvert år
Siamese Hellhound Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 Nei, men bruker linser, da. Har også litt ulikt fargesyn, det ene øyet ser fargene litt 'varmere' enn det andre.
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Ser ca like dårlig på begge øyene ja..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 Nei. Har dessverre bare 20% synsskarphet på det ene øyet - med briller. Det andre ser jeg akkurat godt nk til å få lov til å kjøre bil - også med briller. Mangler dessverre også samsyn. Synet kan dessverre ikke korrigeres bedre En operasjon kan kanskje forebygge videre utvikling, men skal synet bli bedre, må jeg ha en hornhinnetransplantasjon, noe legene synes jeg er for ung til. Så jeg er den du møter som myser kjempemye, selv med briller, Har noe som kalles keratoconus. Anonymous poster hash: 05995...079
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Har en øyesykdom som heter keratokonus, som gjør at jeg har svært dårlig syn på høyre øyet. Er heldigvis ikke like hardt rammet på venstre øyet. Har under 5% syn på det høyre og et sted mellom 50 og 60 på venstre. Venter på hornhinnetransplantasjon, så håper å få litt bedre syn i fremtiden Anonymous poster hash: cc51f...922
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 Har en øyesykdom som heter keratokonus, som gjør at jeg har svært dårlig syn på høyre øyet. Er heldigvis ikke like hardt rammet på venstre øyet. Har under 5% syn på det høyre og et sted mellom 50 og 60 på venstre. Venter på hornhinnetransplantasjon, så håper å få litt bedre syn i fremtiden Anonymous poster hash: cc51f...922 Men hvordan fungerer du i hverdagen mtp jobb og transport. Synet mitt blir gradvis dårligere, og jeg er redd for hvordan det vil påvirke framtiden. Allerede nå ser jeg ikke ansiktsuttrykk, selv på nok så nært hold. Og hvis jeg ikke kan kjøre bil, går jo ikke bussen over alt. Ullevål ville vente med hornhinnetransplantasjon på mitt venstre øye, siden levetiden på den er ca 17 år, og resultatet blir dårligere ved evt neste transplantasjon. Hilsen hun andre med keratoconus Anonymous poster hash: 05995...079
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #16 Skrevet 25. januar 2014 Har en øyesykdom som heter keratokonus, som gjør at jeg har svært dårlig syn på høyre øyet. Er heldigvis ikke like hardt rammet på venstre øyet. Har under 5% syn på det høyre og et sted mellom 50 og 60 på venstre. Venter på hornhinnetransplantasjon, så håper å få litt bedre syn i fremtiden Anonymous poster hash: cc51f...922 Men hvordan fungerer du i hverdagen mtp jobb og transport. Synet mitt blir gradvis dårligere, og jeg er redd for hvordan det vil påvirke framtiden. Allerede nå ser jeg ikke ansiktsuttrykk, selv på nok så nært hold. Og hvis jeg ikke kan kjøre bil, går jo ikke bussen over alt. Ullevål ville vente med hornhinnetransplantasjon på mitt venstre øye, siden levetiden på den er ca 17 år, og resultatet blir dårligere ved evt neste transplantasjon. Hilsen hun andre med keratoconus Anonymous poster hash: 05995...079 Foreløpig har jeg ikke de største utfordringene i dagliglivet. Venstre øyet er dominat, så bruker ikke det dårlige høyre øyet. Så sant synet er over 50% får jeg lov å kjøre bil. Jeg unngår i størst mulig grad å kjøre når det er mørkt, og holder meg unna trange parkeringsplasser. Har crosslinka begge øynene, det har stoppet progresjonen av sykdommen, så synet skal i teorien ikke bli nevneverdig dårligere nå. Legene har endelig gått med på å sette meg på venteliste for transplantasjon. Måtte krangle en del med de da de mente jeg var alt for ung( 30 år) Men jeg vil heller se godt nå, og kunne fungere i arbeidsliet, enn når jeg blir pensjonist Anonymous poster hash: cc51f...922
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Jeg ser perfekt på begge øyne (43 år). Brukte briller som barn og ungdom da, så jeg regner med å måtte bruke det igjen. Det ville aldri falt meg inn å redusere livskvaliteten ved å la vær å bruke briller dersom synet mitt ikke var perfekt. Anonymous poster hash: 8ebea...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå