Gå til innhold

8 måneder og søvn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære alle dere som har hatt eller har barn på 8 måneder: hvordan gjorde/gjør dere det med legging/soving på kvelden? Min mini sovner på puppen, så ligger han i vår seng til vi legger oss. Grunnen til det er at han ofte våkner noen ganger i løpet av kvelden, og da roer han seg bare hvis jeg legger meg inntil han. Hvis pappan går inn, skriker han seg helt våken og da er det kjørt, jeg må inn og ofte fram med puppen igjen. Vi har prøvd å la han ligge i sin egen seng og være våken, hører jo om andre som kan ligge og plundre og styre litt selv til de sovner. Det gjør ikke mini her, han begynner å skrike så snart vi går ut av rommet og slutter ikke før jeg tar han opp igjen. Hva er normalt? Gjør jeg alt helt feil?? Hvis dere mener at jeg er helt på villspor, vær så snill å ikke halshugg meg, men kom gjerne med konstruktive forslag. Skrikekur er ikke aktuelt for oss.

Anonymous poster hash: a429f...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må slutte å la ham sovne mens han ammes. Han tror at han må ha pupp for å få sove, du har nok rett og slett gjort ham altfor avhengig av deg :( Har en venninne som fremdeles styrer på slik med gutten sin med nattamming, samsoving og nulltoleranse for sutring. Gutten er nå 16 måneder gammel og våkner bare oftere og oftere for nattpupp og samsoving med mor... Det blir verre og verre å avvenne jo eldre de blir :(

Anonymous poster hash: 8bcfb...90c
Skrevet

Skjønner godt at skrikekur er uaktuelt, dette behovet har jo du og babyen skapt sammen så da er det dårlig gjort å la ham få slite med dette alene. Men start i det små. Så lenge du vet han er mett så er det ingen grunn til å la ham die seg i søvn. Hva med å bære og bysse ham i søvn i stedet? Evt ligge inntil ham og trekke deg lengre og lengre unna for hver gang? Hvordan sovner han på dagtid?

Skrevet

Du må slutte å la ham sovne mens han ammes. Han tror at han må ha pupp for å få sove, du har nok rett og slett gjort ham altfor avhengig av deg :( Har en venninne som fremdeles styrer på slik med gutten sin med nattamming, samsoving og nulltoleranse for sutring. Gutten er nå 16 måneder gammel og våkner bare oftere og oftere for nattpupp og samsoving med mor... Det blir verre og verre å avvenne jo eldre de blir :(

Jeg er enig i dette. Vi hadde samme problem da mini her ble ammet i søvn. Hver gang han våknet måtte han ha pupp for å sovne, og oppvåkningene ble hyppigere og hyppigere. Dessverre måtte vi ty til en form for skrikekur da babyen hylte hver gang vi la han ned uten pupp. Men det tok 3 dager før han sovnet av seg selv i egen seng. Det var helt fantastisk!!

Anonymous poster hash: 31ede...949

Skrevet

Skjønner godt at skrikekur er uaktuelt, dette behovet har jo du og babyen skapt sammen så da er det dårlig gjort å la ham få slite med dette alene. Men start i det små. Så lenge du vet han er mett så er det ingen grunn til å la ham die seg i søvn. Hva med å bære og bysse ham i søvn i stedet? Evt ligge inntil ham og trekke deg lengre og lengre unna for hver gang? Hvordan sovner han på dagtid?

Takk for svar. Han sovner av seg selv på dagtid, ute i vogna si. Så jeg vet jo at han kan. Det er nok kanskje som dere sier, jeg må slutte med pupp ved innsovning.

Skrevet

Skriking vil det nok bli når du endrer rutinene. Det tror jeg er uunngåelig,selvsagt er det godt å sovne med puppen i munnen. Men sånn som det er nå kan det vel ikke fortsette i lengden...? Men trenger jo ikke bli en skrikekur akkurat. Ta opp og trøst, legg ned i egen seng når han har roet seg. Dette må sikkert gjentas mange ganger før han sovner. Her må både du og mannen være strenge (ikke det samme som å være slemme med babyen).

Lykke til!

Skrevet

Skjønner godt at skrikekur er uaktuelt, dette behovet har jo du og babyen skapt sammen så da er det dårlig gjort å la ham få slite med dette alene. Men start i det små. Så lenge du vet han er mett så er det ingen grunn til å la ham die seg i søvn. Hva med å bære og bysse ham i søvn i stedet? Evt ligge inntil ham og trekke deg lengre og lengre unna for hver gang? Hvordan sovner han på dagtid?

Takk for svar. Han sovner av seg selv på dagtid, ute i vogna si. Så jeg vet jo at han kan. Det er nok kanskje som dere sier, jeg må slutte med pupp ved innsovning.

Hvis han er mett så er det jo ingen grunn til å tilby brystet hele tiden. Da nører du bare opp under illusjonen om at han må ha brystet for å klare å sovne ;)

Skrevet
Jenta vår er 7 mnd og vi hadde samme problemet, jeg ville ikke overhodet bruke skrikekur heller. En veninne foreslått meg en bok og må si at den hjalp meg masse. Over en uke jenta mi sover i egen seng :-)

Bok heter:

THE BABY WHISPERER SOLVES ALL YOUR PROBLEMS By Teaching You How to Ask the Right Questions by TRACY HOGG and MELINDA BLAU
Skrevet

altså, en skrikekur hva er egentlig det?Har du nulltoleranse for skriking,så er løpet kjørt allerede egentlig...

Du må tåle at han sier ifra ved at han skriker litt,det er mengden og lengden på skrikinga du kan korte ned på,men LITT skriking må det bli,han får jo det ikke som han vil mer! Du forandrer jo på noe som han elsker!

Slutt å la han sovne på puppen din.Gi han pupp en halvtime før han skal legge seg,slik at han er våken når han skal i senga.Kos med han,få han søvning med å sitte i fanget og stryke på hans,slik at han blir rolig og trygg.så legger du han i senga med smokk/klut/tshirt med din lukt på seg og så sier du god natt og går ut.

Så får du la han gråte litt,men gå inn til han,stryk på han,hysj på han på en god måte og så gå ut igjen.

Kommer sikkert til å bli mye inn og utgåing den første kvelden,men har du først begynt å så går det seg til utrolig fort!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1d902...585
Skrevet

Vi gjør alt 'feil', og det funker for oss. Vi triller i søvn, ammer på kvelden hvis han våkner (ja, det er det jo jeg som gjør, da, ikke vi!). Har han i senga om natta også. Han er snart 10 mnd. Stresser ikke med det, snart er babytida slutt, og alt går seg til.

Hadde ikke noe problem med å bli kvitt 'uvanene' med forrigemann, så tenker at det ordner seg denne gangen også. Uten skriking.

Skrevet

Vi har det akkurat likt på vår 8 mnder baby om det er en trøst :) Tro meg, jeg vet hvor frustrerende det er med baby som ikke sover. Men prøv å holde ut! Rundt 8 mnd er gjerne et utviklingssprang. Google og les om det og søvn. Alt går i faser...

Du kan jo prøve å natteavvenne, men det er ikke sikkert det gjør noen forskjell.

Anonymous poster hash: c34d1...9d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...