Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg jobber i en barnehage der de små sover ute i vogner. De fleste barna har gode varme poser, men noen har sånne tynne gamle poser. De har ofte ikke noe ekstra teppe heller. Jeg synes så synd på disse barna.. Jeg skjønner mange av dem ikke har mye penger, men værsåsnill og invester i en god vognpose! Jeg så flere på barna hus for ikke lenge siden, de koster 1000kr. Hvis du ikke har råd, så legg i det minste et godt ullteppe igjen så vi har noe å pakke ungen inn i. Synes synd på de ungene som blir lagt i disse tynne posene når vinder og kulden river i ansiktet. Et av barna må ha på jakke fordi posen er så tynn, mens de andre heldige barna med gode poser kan ligge i tynne ulldresser. Anonymous poster hash: 6d46a...5c9
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Oi, er det fælt å sove i jakke også nå? Det gjør barnet mitt alltid hjemme... Vet ikke hva de kler på i barnehagen, han har voksipose der, men den er gammel, så mulig den ikke er bra nok heller. Men de har masse tepper liggende i bhg som de bruker når de syns det trengs, så det går nok bra. Anonymous poster hash: bc70d...412
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 I vår barnehage med 80 unger sover alle barna ute med jakker, luer og votter enten en god pose eller sånne dårlige som du nevner. Er det litt ekstra kaldt har barnehagen tepper eller GIR BESKJED! Kommunikasjon er en fin ting! Skjønner ikke problemet ditt og noen ganger er 1000 kr kanskje et helt matbudsjett for en måned,den familien det gjelder. Bruk hodet og skaff deg litt mer livserfaring! Anonymous poster hash: d2a63...b36
Brennheite Badeand Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Jeg er enig i at det er foreldrenes ansvar å sørge for riktige klær og utstyr til barna, men hva i alle dager tenker dere med hvis dere lar barna sove ute med for lite tøy på under de forholdene du beskriver?! Da tar dere selvfølgelig vogna inn og lar dem sove inne isteden. Det synes jeg seriøst er det mest skremmende med den historien du kommer med her...
mamma_til_verdens_beste Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har også venner/bekjente som ikke vil sende med ungen Voksiposen i barnehagen i tilfelle den skulle bli borte. Skjønner det er kjipt å sjanse på å miste en sovepose til 2000kr, men for min del så er det jo nettopp i barnehagen barnet mitt sover ute. Ikke her hjemme. Klart de må ha noe godt på seg i barnehagen. Men dere som jobber i barnehage må jo kunne si i fra til foreldrene at de bør ta med mer klær/tepper osv til barnet også, om dere ser det ikke holder det de har.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Tydelig at noen føler seg truffet her. Tanken på å sove med jakke og masse klær er ubehagelig. Det må være mye bedre å ha en varm god pose Anonymous poster hash: 58f0b...c6a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 I vår barnehage med 80 unger sover alle barna ute med jakker, luer og votter enten en god pose eller sånne dårlige som du nevner. Er det litt ekstra kaldt har barnehagen tepper eller GIR BESKJED! Kommunikasjon er en fin ting! Skjønner ikke problemet ditt og noen ganger er 1000 kr kanskje et helt matbudsjett for en måned,den familien det gjelder. Bruk hodet og skaff deg litt mer livserfaring! Anonymous poster hash: d2a63...b36 Har selv lite penger, så jeg vet godt hvordan det er å skrape penger. Nok livserfaring har jeg også. Men å la barna fryse i en dårlig pose, nei da hadde jeg tatt opp et lån for å få kjøpt noe skikkelig, i det minste ta med et teppe! Man trenger ikke være korttenkt bare fordi man har lite penger. Disse nevnte foreldrene har fått beskjed, men tar de med noe? Nei. Barnehagen har ikke ekstra tepper, og låner heller ikke fra andre barna, dermed går det ut over barna. Anonymous poster hash: 6d46a...5c9
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Jeghar vært borti det samme problemet som deg HI... Det er ikke kommunikasjon mellom bhg og foreldrene som er problemet,men rett og slett foreldrene som er problemene..!! SÅÅÅÅ mange ganger har vi spurt om ekstra ulltepper til barna når det er kaldt,men nei,det kommer aldri.Jo vi har noen ganle fleezetepper i bhg,men er det virkelig ikke foreldrene som skal stå for dette? Et foreldrepar nektet å kjøpe et lammeskinn for å insulere den stakkars ungen fra kulda som kommer inn under posen hans,slik at det ble godt og varmt også på ryggen.Nei,de kom med et tynt ullteppe,som han hadde bruk for å ha oppå posen... Så er det noen foreldre som ikke har soveklær til barna. barna skal sove hver dag i barnehagen,HVORFOR skal de da ikke få lov til å sove i gode myke ullklær/fleezeklær med god myk lue OG ullsokker? Nei,det er alt for vanskelig å få med seg.Blir det med hjem en dag så kommer det aldri tilbake og vi må spørre og spørre (og mase og mase og mase føles det ut som...) Og forresten,barna kan ikke sove inne for det er ikke plass til de der. Og HUSK dette: Det eneste vi vil er at barna skal ha det best mulig, men noen foreldre er desperat og fortvilende sløve og sta... Anonymous poster hash: 2d7cd...efa
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 I vår barnehage med 80 unger sover alle barna ute med jakker, luer og votter enten en god pose eller sånne dårlige som du nevner. Er det litt ekstra kaldt har barnehagen tepper eller GIR BESKJED! Kommunikasjon er en fin ting! Skjønner ikke problemet ditt og noen ganger er 1000 kr kanskje et helt matbudsjett for en måned,den familien det gjelder. Bruk hodet og skaff deg litt mer livserfaring! Anonymous poster hash: d2a63...b36 Har selv lite penger, så jeg vet godt hvordan det er å skrape penger. Nok livserfaring har jeg også. Men å la barna fryse i en dårlig pose, nei da hadde jeg tatt opp et lån for å få kjøpt noe skikkelig, i det minste ta med et teppe! Man trenger ikke være korttenkt bare fordi man har lite penger. Disse nevnte foreldrene har fått beskjed, men tar de med noe? Nei. Barnehagen har ikke ekstra tepper, og låner heller ikke fra andre barna, dermed går det ut over barna. Anonymous poster hash: 6d46a...5c9 Vi har voksipose, fortsatt sover alle barn fult påkledd. Det er de vant med og absolutt ikke ubehagelig siden de faktisk sover. Jobber ikke i mini sin barnehage, men dette er normalt på de stedene jeg har jobbet. Har dere gitt beskjed tar dere med vogna og ungen inn så barna kan sove inne! Ellers sender dere en bekymringsmelding til bv som kan gi disse foreldrene råd. Anonymous poster hash: d2a63...b36
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 I vår barnehage med 80 unger sover alle barna ute med jakker, luer og votter enten en god pose eller sånne dårlige som du nevner. Er det litt ekstra kaldt har barnehagen tepper eller GIR BESKJED! Kommunikasjon er en fin ting! Skjønner ikke problemet ditt og noen ganger er 1000 kr kanskje et helt matbudsjett for en måned,den familien det gjelder. Bruk hodet og skaff deg litt mer livserfaring! Anonymous poster hash: d2a63...b36 Har selv lite penger, så jeg vet godt hvordan det er å skrape penger. Nok livserfaring har jeg også. Men å la barna fryse i en dårlig pose, nei da hadde jeg tatt opp et lån for å få kjøpt noe skikkelig, i det minste ta med et teppe! Man trenger ikke være korttenkt bare fordi man har lite penger. Disse nevnte foreldrene har fått beskjed, men tar de med noe? Nei. Barnehagen har ikke ekstra tepper, og låner heller ikke fra andre barna, dermed går det ut over barna. Anonymous poster hash: 6d46a...5c9 Vi har voksipose, fortsatt sover alle barn fult påkledd. Det er de vant med og absolutt ikke ubehagelig siden de faktisk sover. Jobber ikke i mini sin barnehage, men dette er normalt på de stedene jeg har jobbet. Har dere gitt beskjed tar dere med vogna og ungen inn så barna kan sove inne! Ellers sender dere en bekymringsmelding til bv som kan gi disse foreldrene råd. Anonymous poster hash: d2a63...b36 Skjønner du ikke at ikke alle barnehager kan ha vognene inne? det er nemlig ikke plass til det! BV er å ta i litt,men disse foreldrene skulle definitivt gått på et kleskurs! Anonymous poster hash: 2d7cd...efa
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 I vår barnehage med 80 unger sover alle barna ute med jakker, luer og votter enten en god pose eller sånne dårlige som du nevner. Er det litt ekstra kaldt har barnehagen tepper eller GIR BESKJED! Kommunikasjon er en fin ting! Skjønner ikke problemet ditt og noen ganger er 1000 kr kanskje et helt matbudsjett for en måned,den familien det gjelder. Bruk hodet og skaff deg litt mer livserfaring! Anonymous poster hash: d2a63...b36 Har selv lite penger, så jeg vet godt hvordan det er å skrape penger. Nok livserfaring har jeg også. Men å la barna fryse i en dårlig pose, nei da hadde jeg tatt opp et lån for å få kjøpt noe skikkelig, i det minste ta med et teppe! Man trenger ikke være korttenkt bare fordi man har lite penger. Disse nevnte foreldrene har fått beskjed, men tar de med noe? Nei. Barnehagen har ikke ekstra tepper, og låner heller ikke fra andre barna, dermed går det ut over barna. Anonymous poster hash: 6d46a...5c9 Vi har voksipose, fortsatt sover alle barn fult påkledd. Det er de vant med og absolutt ikke ubehagelig siden de faktisk sover. Jobber ikke i mini sin barnehage, men dette er normalt på de stedene jeg har jobbet. Har dere gitt beskjed tar dere med vogna og ungen inn så barna kan sove inne! Ellers sender dere en bekymringsmelding til bv som kan gi disse foreldrene råd. Anonymous poster hash: d2a63...b36 Skjønner du ikke at ikke alle barnehager kan ha vognene inne? det er nemlig ikke plass til det! BV er å ta i litt,men disse foreldrene skulle definitivt gått på et kleskurs! Anonymous poster hash: 2d7cd...efa Da kjøper dere inn tepper og får ta ansvar. Er bekymringsverdig at dere setter små barn ut for å fryse... Kommunikasjon og krav! Anonymous poster hash: d2a63...b36
Gjest Julia1984 Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Da må dere jo kalle inn til møte med foreldrene, ikke bare gi beskjed i garderoben ved levering/henting. Forklare alvorlig i klartekst om problemet, barnet fryser etc. Noen foreldre må dessverre ha det inn med teskje, men dere må jo ta det litt alvorligere også!!!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 I vår barnehage med 80 unger sover alle barna ute med jakker, luer og votter enten en god pose eller sånne dårlige som du nevner. Er det litt ekstra kaldt har barnehagen tepper eller GIR BESKJED! Kommunikasjon er en fin ting! Skjønner ikke problemet ditt og noen ganger er 1000 kr kanskje et helt matbudsjett for en måned,den familien det gjelder. Bruk hodet og skaff deg litt mer livserfaring! Anonymous poster hash: d2a63...b36 Har selv lite penger, så jeg vet godt hvordan det er å skrape penger. Nok livserfaring har jeg også. Men å la barna fryse i en dårlig pose, nei da hadde jeg tatt opp et lån for å få kjøpt noe skikkelig, i det minste ta med et teppe! Man trenger ikke være korttenkt bare fordi man har lite penger. Disse nevnte foreldrene har fått beskjed, men tar de med noe? Nei. Barnehagen har ikke ekstra tepper, og låner heller ikke fra andre barna, dermed går det ut over barna. Anonymous poster hash: 6d46a...5c9 Vi har voksipose, fortsatt sover alle barn fult påkledd. Det er de vant med og absolutt ikke ubehagelig siden de faktisk sover. Jobber ikke i mini sin barnehage, men dette er normalt på de stedene jeg har jobbet. Har dere gitt beskjed tar dere med vogna og ungen inn så barna kan sove inne! Ellers sender dere en bekymringsmelding til bv som kan gi disse foreldrene råd. Anonymous poster hash: d2a63...b36 Skjønner du ikke at ikke alle barnehager kan ha vognene inne? det er nemlig ikke plass til det! BV er å ta i litt,men disse foreldrene skulle definitivt gått på et kleskurs! Anonymous poster hash: 2d7cd...efa Da kjøper dere inn tepper og får ta ansvar. Er bekymringsverdig at dere setter små barn ut for å fryse... Kommunikasjon og krav! Anonymous poster hash: d2a63...b36 jada,skyld på oss i barnehagen,det er veien å gå det! Tror du VIRKELIG vi sette ut små barn i barnehagen for å fryse,bare fordi disse barna har foreldre som driter i om eget barn fryser? Da har du jammen meg ikke høye tanker om oss som jobber i barnehagen,og det synes jeg er fryktelig trist å lese... SELVSAGT lar vi ikke barna fryse! SELVSAGT sier vi ifra igjen og igjen og igjen og igjen til foreldrene,men skjer det noe? NEI. Anonymous poster hash: 2d7cd...efa
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Da må dere jo kalle inn til møte med foreldrene, ikke bare gi beskjed i garderoben ved levering/henting. Forklare alvorlig i klartekst om problemet, barnet fryser etc. Noen foreldre må dessverre ha det inn med teskje, men dere må jo ta det litt alvorligere også!!! ja,skyld på de som jobber i barnehagen... Anonymous poster hash: 2d7cd...efa
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 I vår barnehage med 80 unger sover alle barna ute med jakker, luer og votter enten en god pose eller sånne dårlige som du nevner. Er det litt ekstra kaldt har barnehagen tepper eller GIR BESKJED! Kommunikasjon er en fin ting! Skjønner ikke problemet ditt og noen ganger er 1000 kr kanskje et helt matbudsjett for en måned,den familien det gjelder. Bruk hodet og skaff deg litt mer livserfaring! Anonymous poster hash: d2a63...b36 Har selv lite penger, så jeg vet godt hvordan det er å skrape penger. Nok livserfaring har jeg også. Men å la barna fryse i en dårlig pose, nei da hadde jeg tatt opp et lån for å få kjøpt noe skikkelig, i det minste ta med et teppe! Man trenger ikke være korttenkt bare fordi man har lite penger. Disse nevnte foreldrene har fått beskjed, men tar de med noe? Nei. Barnehagen har ikke ekstra tepper, og låner heller ikke fra andre barna, dermed går det ut over barna. Anonymous poster hash: 6d46a...5c9 Vi har voksipose, fortsatt sover alle barn fult påkledd. Det er de vant med og absolutt ikke ubehagelig siden de faktisk sover. Jobber ikke i mini sin barnehage, men dette er normalt på de stedene jeg har jobbet. Har dere gitt beskjed tar dere med vogna og ungen inn så barna kan sove inne! Ellers sender dere en bekymringsmelding til bv som kan gi disse foreldrene råd. Anonymous poster hash: d2a63...b36 Skjønner du ikke at ikke alle barnehager kan ha vognene inne? det er nemlig ikke plass til det! BV er å ta i litt,men disse foreldrene skulle definitivt gått på et kleskurs! Anonymous poster hash: 2d7cd...efa Da kjøper dere inn tepper og får ta ansvar. Er bekymringsverdig at dere setter små barn ut for å fryse... Kommunikasjon og krav! Anonymous poster hash: d2a63...b36 jada,skyld på oss i barnehagen,det er veien å gå det! Tror du VIRKELIG vi sette ut små barn i barnehagen for å fryse,bare fordi disse barna har foreldre som driter i om eget barn fryser? Da har du jammen meg ikke høye tanker om oss som jobber i barnehagen,og det synes jeg er fryktelig trist å lese... SELVSAGT lar vi ikke barna fryse! SELVSAGT sier vi ifra igjen og igjen og igjen og igjen til foreldrene,men skjer det noe? NEI. Anonymous poster hash: 2d7cd...efa Jobber selv i barnehage for 15 år på rad og har tre barn. Kommunikasjon, møter og krav til det går inn. Ja vi hadde noen foreldre som VAR sånn, men ikke nå lenger. Anonymous poster hash: d2a63...b36
Gjest Skrevet 25. januar 2014 #16 Skrevet 25. januar 2014 Mulig jeg er blond, men trodde virkelig foreldre skjønte dette selv? At ungene må ligge varmt i denne kulden? Greit at mange har dårlig råd, men kjøpt brukt da vel? Kjøpte selv en litt eldre voksipose til en billig penge. I bånn av vognen har han en skinnfell fra IKEA, og lettere dundyne. Er jo det kjæreste jeg har :hjertesmil: Men som en skrev her, innkall til foreldremøte eller sleng med et notat på ukeplanen eller noe
mamma_til_verdens_beste Skrevet 25. januar 2014 #17 Skrevet 25. januar 2014 Men dere ansatte i barnehage som er bekymret for de små barna som ikke har godt nok utstyr å sove ute i;Har dere ikke sengeplasser inne i det hele tatt?Barnehagen til sønnen vår hadde problemer med å få han til å sove i vogn til å begynne med. Da ville de i samråd med oss finne en løsning. Alternativene var at han sov inne i seng, eller at de skulle forsøke litt til.Og barn med astma kan ofte ikke sove utendørs om vinteren. Og hva om det er 20 kuldegrader ute. Man må jo uansett kunne finne alternativ. I det minste for barnets beste, selv om foreldrene åpenbart er helt håpløse.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #18 Skrevet 25. januar 2014 Kommunikasjon er en fin ting. I bhg til min unge kler de på han dunjakken når han sover til tross for voksipose, lammeskinn, ullpledd osv. Fordi han vil ha overkropp fri og graver seg opp. Sover fint med jakken på. Bhg er flinke å regulere det ungene har på. Anonymous poster hash: 161b2...c89
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #19 Skrevet 26. januar 2014 Tydelig at noen føler seg truffet her. Tanken på å sove med jakke og masse klær er ubehagelig. Det må være mye bedre å ha en varm god pose Anonymous poster hash: 58f0b...c6a Jeg føler meg ikke truffet, bare overrasket over problemstillingen. Greit at du tror du vet best hvordan det er for alle, men gutten min sover faktisk best når han er pakket godt inn. Anonymous poster hash: bc70d...412
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #20 Skrevet 26. januar 2014 Det jeg er overrasket over, er at foreldrene må ordne så mye utstyr for Bhg. Det er fordi i vår Bhg der jeg jobber som ped leder på småbarnsavdeling, er det vi som kjøper inn vogner, poser, tepper, puter. (Bleier, mat, frukt, solkrem)Foreldrene har selvfølgelig passe klær med. Mangler barna noe en dag har vi alltid noe liggende som de kan låne. Så gir vi beskjed til foreldrene, og de ordner det.( noen trenger flere påminninger) Har aldri vært problem hos oss. Det er er vel heller unntaket enn regelen hos dere HI at foreldre ikke kommer med utstyret når dere informerer foreldrene? Ut i fra innlegget høres det ut som det er et vanlig problem som gjelder mange foreldre på en avdeling. Slik er iallefall ikke hverdagen hos oss - der er det samarbeidsvillige foreldre, som selfølgelig kan glemme i blant. Den saken med det ene foreldreparet som aldri tok med seg nok utstyr ville jeg kalt inn til samtale for å høre med de om alt går greitt og om alt er som det skal. Er det noe som ligger bak siden de ikke har med seg utstyr når de gang på gang "glemmer " å ta med? Dere må få foreldrene til å forstå hva barnet trenger i Bhg. Anonymous poster hash: b942a...2ad
Gjest Julia1984 Skrevet 26. januar 2014 #21 Skrevet 26. januar 2014 Da må dere jo kalle inn til møte med foreldrene, ikke bare gi beskjed i garderoben ved levering/henting. Forklare alvorlig i klartekst om problemet, barnet fryser etc. Noen foreldre må dessverre ha det inn med teskje, men dere må jo ta det litt alvorligere også!!! ja,skyld på de som jobber i barnehagen... Anonymous poster hash: 2d7cd...efa Hva er det for et svar? DERE er de profesjonelle her, dere må "oppdra" foreldrene og kalle inn til møte når dette er et såpass stort problem og foreldrene ikke tar ansvar for at barnet har tilstrekkelig med klær, poser mm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå