Gå til innhold

Noen som har peiling på hund her?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå adoptere en hund på 3 år. Det er en kastrert hanne. Det står at han er submissive, gentle, loves people and ekstra cuddles.  

Hva menes med submissive? 

Anonymous poster hash: 2321a...c93
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Underdanig.

Anonymous poster hash: a782e...0c3

Skrevet

Og det er positivt? Hi

Skrevet

Har du en link til den annonsen. Gratulerer med å ta til deg? en hund du ikke vet noe videre om...!

Anonymous poster hash: d0c03...f9d

Skrevet

Ja vil si det.

Er den FOR underdanig hadde jeg vært skeptisk. Da er de veldig myke og følsomme og kanskje litt nervøs. Men regner med dette bare er underdanig i positiv forstand. Den har ikke behov for å markere seg eller "bestemme selv" kastrerte hanner er veldig ofte slik.

Skrevet

Øøøm, skal dere adoptere en hund dere aldri har møtt? Ikke lurt ettersom jeg har gjort det selv, fikk en hund som ikke var lovt som den skulle være. Gikk bra til slutt fikk henne oppdratt og harmonisk. Men dette høres rett og slett  ikke lurt ut. Hvis dere har ingen erfaring med hund (som det kan se ut som) er det INGEN GOD ide og ta til seg en voksen hund - og iallefall når dere aldri har møtt den! Kjenner jeg får vondt i magen nå, har dere barn??

Skrevet

Har ikke barn og adopterer via utlandet.  Det er en organisasjon som driver med omplassering. Trygt og seriøst. Slapp off ;)

Skrevet

Hvor adopterer dere fra? Tenker siden annonsen står på engelsk?

Hvis det er fra den organisasjonen i ungarn som er drevet av dyrlegestudenter så hadde jeg ikke vært så skeptisk, disse er miljøtrent hos privatpersoner før videre adopsjon.

Er det ikke herfra ville jeg undersøkt rundt dette med miljøtrening, hvorfor den omplasseres osv...

Vi fikk oplasseringshund fra en norsk kennel. Fikk beskjed om at det var pga et samlivsbrudd. Hunden vi fikk var ikke mer enn 7 mnd, men likevel hadde fryktelige mareritt hver natt, var nervøs og samboeren min kunne ikke ta på meg nesten engang før hun la seg langflat over meg som beskyttelse. Var også veldig var for lyder. Viste aldri agressjon heldigvis.

Det tok veldig lang tid og mye trening før vi fikk henne til å bli trygg og harmonisk....

Skrevet

Det er Rolda jeg adopterer fra. De er en privat organisasjon i Romania:)  

Hi

Skrevet

Det er gatehunder som er reddet og omplassert.

Hi 

Skrevet

Det er gatehunder som er reddet og omplassert. Hi  Anonymous poster hash: 2321a...c93

Noe ala det samme som den jeg nevnte da :-)

Bare husk grundig bakgrunnssjekk så går det sikkert bra. Stiller seg litt annerledes når dere ikke har barn også, hadde jeg hatt barn når vi fikk vår så ville jeg levert henne tilbake!!

Skrevet

Ikke gjør det! Du har ingen aning om hvilke problemer du skaffer deg og hundenorge generelt

Skrevet

Nå spurte ikke HI om hun burde gjøre det da. Regner med dette er nøye undersøkt og gjennomtenkt.

Ikke bare bare å ta i mot en slik hun men mange har gjort det før deg med suksess.

Masse lykke til. ;-)

Skrevet

Hi

Takk for at du drar inn en hund som kan ha masse parasitter som smitter på våre friske hunder! TAKK!! TAKK!!

Anonymous poster hash: 1ef1f...0f8

Skrevet

Rolda er KJEMPENØYE på alle vaksiner. Alt må være i orden, masse papirer, pass, ID osv. Jeg må også skrive under på at jeg skal ta han med til vetrinær innen 7dager for enda en bendelormvaksine. 

De varsler også det Norske mattilsynet og sender kopier av papirer ol til dem. Og de kommer gjerne og møter oss på flyplassen i Norge, for å dobbeltskjekke papirene. 

hi

Skrevet (endret)

Hi

Takk for at du drar inn en hund som kan ha masse parasitter som smitter på våre friske hunder! TAKK!! TAKK!!

Mattilsynet har meget strenge regler paa dette, og dersom en adopterer fra et seri;st shelter som Rolda, blir de testet for alt som er smittsomt for vaare hunder. Takk HI for at du gir en stakkasr liten sjel en ny sjanse til et godt liv! Respekt!!!

Endret av Stella&My+2
Skrevet

Hi

Idiot! Sånne ting er litt strengere enn at man bare tar inn dyr uten videre... 

Lykke til TS! Kunne funnet på noe sånt jeg også om jeg ikke ventet barn :)

Skrevet

Hi

Mattilsynet har meget strenge regler paa dette, og dersom en adopterer fra et seri;st shelter som Rolda, blir de testet for alt som er smittsomt for vaare hunder. Takk HI for at du gir en stakkasr liten sjel en ny sjanse til et godt liv! Respekt!!!

Ja, vi er strenge. Men vi er ikke strenge nok. Det har på tross av strenge krav blitt dokumentert at parasittene har kommet. Parasittene fant de forresten på slike gatehunder som er vaksinert og testet.

Skrevet

Synes det er irriterende at folk stadig må ta inn gatehunder fra Romania. Det er kommet utrolig mye sykdom til Norge etter smugling og import fra denne type land.
Kan ikke skjønne hvorfor du ikke kan finne noe i Norge å ta i mot?

Kanskje hunden ikke er vant til å bo inne i hus, vant til barn, være alene hjemme, husren osv.

Og underdanig kan være både positivt og negativt. Om den er såpass at den er sky synes jeg ikke det er positivt.

Sjekk for all del opp med mattilsynet om det er i orden først, for det har vært snakk om at de skal stoppe all innførsel derfra.

Skrevet

Hi

Ja, vi er strenge. Men vi er ikke strenge nok. Det har på tross av strenge krav blitt dokumentert at parasittene har kommet. Parasittene fant de forresten på slike gatehunder som er vaksinert og testet.

Hvis slike parasitter kan smitte mennesker, kan det tenkes at de kan ha kommet inn i landet med de rumenske tiggerene som nok ikke er vaksinert like godt som gatehundene før ankomst?

Anonymous poster hash: 9b7e4...14b

Skrevet

Det er Rolda jeg adopterer fra. De er en privat organisasjon i Romania:)   HiAnonymous poster hash: 2321a...c93

Takk for at du drar inn en hund som kan ha masse parasitter som smitter på våre friske hunder! TAKK!! TAKK!!Anonymous poster hash: 1ef1f...0f8

Ja, vi er strenge. Men vi er ikke strenge nok. Det har på tross av strenge krav blitt dokumentert at parasittene har kommet. Parasittene fant de forresten på slike gatehunder som er vaksinert og testet.Anonymous poster hash: 1ef1f...0f8

Hvis slike parasitter kan smitte mennesker, kan det tenkes at de kan ha kommet inn i landet med de rumenske tiggerene som nok ikke er vaksinert like godt som gatehundene før ankomst? Anonymous poster hash: 9b7e4...14b
De lyver og jukser med vaksinasjonspapirene smart æs!

Skrevet

Det er Rolda jeg adopterer fra. De er en privat organisasjon i Romania:)   HiAnonymous poster hash: 2321a...c93

Takk for at du drar inn en hund som kan ha masse parasitter som smitter på våre friske hunder! TAKK!! TAKK!!Anonymous poster hash: 1ef1f...0f8
Ja, vi er strenge. Men vi er ikke strenge nok. Det har på tross av strenge krav blitt dokumentert at parasittene har kommet. Parasittene fant de forresten på slike gatehunder som er vaksinert og testet.Anonymous poster hash: 1ef1f...0f8
Hvis slike parasitter kan smitte mennesker, kan det tenkes at de kan ha kommet inn i landet med de rumenske tiggerene som nok ikke er vaksinert like godt som gatehundene før ankomst? Anonymous poster hash: 9b7e4...14b
De lyver og jukser med vaksinasjonspapirene smart æs!

Jeg har selv vært i andre land i Europa der veterinærer er helt ukritiske til å stemple passet og signere uten at hunden f.eks har fått ormekur mot revens dvergbendelorm. Riktignok gir jeg hundene mine tabletten uansett, fordi at denne parasitten ikke er farlig for hunder, men den bosetter seg i menneskets organer.

Skal man importere fra utlandet bør det være fra seriøse oppdrettere!

Skrevet

Huff, ikke importer gatehund!

Det er da vel nok hunder å velge i her i Norge!

Anonymous poster hash: d3546...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...