Gå til innhold

Ble litt inspirert av dette med drømmetydning. ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange måneder (!!!) Drømt samme drøm hver natt . Og når jeg våkner på natta livredd...så ender jeg opp i drømmen igjen når jeg sovner.

Det utgår på det samme hver natt.. jeg blir jaktet på av to menn. De forfølger meg og jakter på meg hele tiden. Jeg løper, jeg gjemmer meg. Jeg Gjør alt jeg kan for å ikke bli funnet. Når jeg våkner så er pulsen høy og jeg har nesten panikk. Det er kjempe slitsomt! Har alltid drømt veldig realistisk om jeg kan kalle det det

Men dette tar på altså!! Det er noen som skal ta meg hver natt!!!

Det har kommet til et punkt at huden min har blitt mer grå, tydelig svart under øynene. Sliten. Og at jeg føler jeg må se meg ekstra rundt når jeg er ute...

Herregud så teit...

Anonymous poster hash: 69312...22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva drømmen betyr, men slet mye med mareritt da jeg var lita og til langt oppi tenårene.

Mine mareritt sluttet da jeg fikk evnen til å styre drømmene mine. Det kan visst trenes opp også.

Les litt om "lucid dreaming", kanskje du kan føle at du får litt mer kontroll etter hvert.

Anonymous poster hash: 3c710...884
Skrevet

Takk for svar! Det har kommet til det punktet at når drømmene er ekstreme så er jeg paranoid hele dagen deretter nesten. Jeg løper så fryktelig mye i drømmen. Utmattet, snur meg hele tiden for å se de kommer bak meg for å ta meg...

skal absolutt lese mer om det

Skrevet

Takk for svar! Det har kommet til det punktet at når drømmene er ekstreme så er jeg paranoid hele dagen deretter nesten. Jeg løper så fryktelig mye i drømmen. Utmattet, snur meg hele tiden for å se de kommer bak meg for å ta meg...

skal absolutt lese mer om det

Lykke til - det hjalp i hvert fall meg :)

Jeg hadde hatt "lucid dreams" å årevis før jeg hørte om det første gang. Da fikk jeg mange aha-opplevelser. Jeg hadde tydeligvis trent meg selv i det uten å vite helt bevisst at det gikk an eller at det var det jeg gjorde.

Men jeg er aldri redd drømmene mine lenger, har ekstremt sjeldent mareritt.... for jeg endrer dem i drømmen når jeg begynner å merke at det blir for skummelt, eller jeg bestemmer meg for å drømme noe annet. Alt mens jeg sover og drømmer. Lurer på om jeg har sett det bli kalt "bevisst drømming" også, men er ikke helt sikker.

Det er nok ikke gjort over natta å endre, men det er mulig :)

Og blir det for ille så søk hjelp.

Du kan forresten også tenke litt over om du spiser mye/lite rett før du legger deg, eller om du alltid spiser det samme før du legger deg. Har hørt at noen kan få mareritt av "feil" mat før leggetid, men tror det er individuelt hva "feil" er.

Skrevet

Spennende! !

Spiser svært sjelden før leggetid så tviler på at det ligger noe der for min del :)

Dette skal prøves ut. Spennende med de som også kan drømme tydning

Skrevet

Sansynligvis har du noe i livet ditt du er redd for. Jeg ville tro det er en hemmelighet. Er det noe du er redd for at andre skal få vite at du har gjort noe eller noe du er redd for at skal komme ut? Jeg vet ikke hva det er. Det kan være to ulike ting eller det kan være det samme problemet som kan innhente deg på to måter.

Det at du flykter er faktisk et ganske godt tegn. Da har du selv mulighet til å påvirke om du blir tatt eller ikke. Du føler fortsatt at du har en viss kontroll.

At du gjemmer deg liker jeg dårligere. Da har du på en måte gitt opp å gjøre noe mer med saken selv. Kansje betyr det også at du har et ønske om å bli funnet, om å bli avslørt og dermed komme gjennom dette vanskelige.

Prøv å bestemme deg for at neste gang du får denne drømmen så skal du stoppe og snu deg mot forfølgerene. Møt problemene dine og ta tilbake kontrollen.

Anonymous poster hash: 60ec4...4f8

Skrevet

Jeg frykter litt at det jeg drømmer om har en viss sammenheng med at jeg vet noen er ute etter meg. Som prøver å bryte ned psyken min og ta meg fysisk. Som jeg desverre ikke får stoppet og jeg vet ei heller når eller hvor den personen innhenter meg. Jeg husker vagt at drømmen startet etter at jeg forsto dette i ekte liv. ( ja lang historie.) Det er delvis min hemmelighet . Ingen nær meg vet. Jeg har alltid Vært slik. Holder alt for meg selv. Selv farlige vonde ting.

Når jeg gjemmer meg i drømmen hae jeg på en måte ikke mer krefter. Føler jeg må gi opp og la alt skje .. Hva enn det måtte Være.

Jeg løper og løper og har helt panikk men de innhenter meg hver gang.

Skrevet

Jeg frykter litt at det jeg drømmer om har en viss sammenheng med at jeg vet noen er ute etter meg. Som prøver å bryte ned psyken min og ta meg fysisk. Som jeg desverre ikke får stoppet og jeg vet ei heller når eller hvor den personen innhenter meg. Jeg husker vagt at drømmen startet etter at jeg forsto dette i ekte liv. ( ja lang historie.) Det er delvis min hemmelighet . Ingen nær meg vet. Jeg har alltid Vært slik. Holder alt for meg selv. Selv farlige vonde ting.

Når jeg gjemmer meg i drømmen hae jeg på en måte ikke mer krefter. Føler jeg må gi opp og la alt skje .. Hva enn det måtte Være.

Jeg løper og løper og har helt panikk men de innhenter meg hver gang.

Hvis det er noen som kan finne på å skade deg så synes jeg du skal snakke med politiet om det.

Du trenger ikke anmelde, men de kan legge inn et notat om det i tilfelle noe skulle skje.

Det fikk jeg gjort når en totalt fremmed forfulgte meg i årevis. Politiet la inn beskrivelse av mannen (jeg hadde ikke navn) og hvor lenge det hadde vart og beskjed om at hvis jeg trengte hjelp så skulle jeg si fra at dette var registrert, da ville de trolig rykke raskere ut.

Det fikk meg til å føle meg litt tryggere i hvert fall.

Ingen andre finner ut av det, det ligger bare som et notat hos politiet, men kan være en sikkerhet for deg.

Skrevet

Politiet vet alt om det. De er også de eneste som vet. Bortsett fra denne mannen og meg selv. Jeg har alltid Vært psykisk sterk , men også veldig lukket. Er kanskje enda mer lukket, men svakere psykisk. Er så redd denne personen hae kommet inn i drømmene mine også kanskje..

Skrevet

Jeg løper og løper og har helt panikk men de innhenter meg hver gang. Anonymous poster hash: 69312...22d

de innhenter deg hver gang? Hva skjer da? Våkner du eller gjør de deg noe?

Slik du beskriver det tror jeg den ene personen som forfølger deg er den som forsøker å skade deg i det virkelige liv, den andre er dine nærmeste som du ikke ønsker skal få vite dette. Dette er også muligens grunnen til at du også gjemmer deg. Om du blir funnet har du nok et håp om at den skikkelsen som representerer din frykt for at noen skal få vite om at du blir truet ikke skal skade deg likevel, men heller hjelpe deg.

Jeg tror du kan få slutt på denne drømmen ganske raskt om du tar mot til deg og forteller dine nærmeste om den reelle truslen. Du vil Sansynligvis føle deg svak og føle at du mister "status", i mangel av noe bedre ord, i familien eller vennegruppen ved å fortelle at du er redd og ikke har kontroll, men andre vil ikke oppfatte det slik. Det å fortelle er en måte å ta kontroll på.

Skrevet

Jeg løper og løper og har helt panikk men de innhenter meg hver gang. Anonymous poster hash: 69312...22d

de innhenter deg hver gang? Hva skjer da? Våkner du eller gjør de deg noe?

Slik du beskriver det tror jeg den ene personen som forfølger deg er den som forsøker å skade deg i det virkelige liv, den andre er dine nærmeste som du ikke ønsker skal få vite dette. Dette er også muligens grunnen til at du også gjemmer deg. Om du blir funnet har du nok et håp om at den skikkelsen som representerer din frykt for at noen skal få vite om at du blir truet ikke skal skade deg likevel, men heller hjelpe deg.

Jeg tror du kan få slutt på denne drømmen ganske raskt om du tar mot til deg og forteller dine nærmeste om den reelle truslen. Du vil Sansynligvis føle deg svak og føle at du mister "status", i mangel av noe bedre ord, i familien eller vennegruppen ved å fortelle at du er redd og ikke har kontroll, men andre vil ikke oppfatte det slik. Det å fortelle er en måte å ta kontroll på.Anonymous poster hash: 60ec4...4f8

var ikke meningen å være anonym.
Skrevet

Jeg skulle nok gjerne sagt noe, men når man hele livet holder alt til seg er det ikkr bare bare å endre dette. Jeg er vel ei av de som går igjennom livet med : bit tenna sammen og overlev" tanken. Om dere skjønner..?

Jeg ser jo de i drømmene mine og ser at han ene ligner på den reelle frykten min. Mens den andre virker som en kamerat av den personen.

De har hittil ikke klart å ta meg i drømmen. Men Vært nær. Det hele er veldig intenst. Våknet opp i panikk og kaldsvett mer enn en gang!

Skrevet

Jeg skulle nok gjerne sagt noe, men når man hele livet holder alt til seg er det ikkr bare bare å endre dette. Jeg er vel ei av de som går igjennom livet med : bit tenna sammen og overlev" tanken. Om dere skjønner..?

Jeg ser jo de i drømmene mine og ser at han ene ligner på den reelle frykten min. Mens den andre virker som en kamerat av den personen.

De har hittil ikke klart å ta meg i drømmen. Men Vært nær. Det hele er veldig intenst. Våknet opp i panikk og kaldsvett mer enn en gang! Anonymous poster hash: 69312...22d

Jeg forstår godt at det er vansklig å si noe. Hadde det vært enkelt hadde du gjort det for lenge siden og hadde sansynlig vis ikke hatt denne drømmen. Du er vant til å klare vanskelige ting. Det er det du skal gjøre nå også. Du skal bite tena sammen å møte Kansje den største frykten. Du skal vise dine nærmeste din egen sårbarhet. Det er tøft. Det krever mot, men du kommer ikke til å angre.

Skrevet

Greia er at mannen min er av den sykelig sjalu typen. Alt kan tolkes feil. Han kunne nærmest drept denne personen som er etter meg, om han fikk sjansen. Sånne dumme problemer gidder jeg heller ikke. Been there Done that. Så jeg har alltid sloss mine egne kamper på min side og kommet igjennom det uten å skade familien. Om du skjønner...

Denne mannen som er ute etter meg har pratet med meg ( jada flere ganger...) og jeg vet han vil / skal voldta/ ta meg. Sykt.? Joda og jeg er redd. Meget redd men jeg låser følelser ute og er nok meget naiv ang alt. Har jevnlig kontakt med politiet , men ingenting hae skjedd enda. Og innen politiet tar han er det nok over.

Men det er en sterk person. Psykisk. nesten som han leser det indre meg... helt sykt. Men det vonde er nok aller mest at jeg ikke får nettene mine alene..

Stopper jeg å flykte i drømmen så føler jeg på en måte at det da smeller i dey virkelige liv også....

Skrevet

Greia er at mannen min er av den sykelig sjalu typen. Alt kan tolkes feil. Han kunne nærmest drept denne personen som er etter meg, om han fikk sjansen. Sånne dumme problemer gidder jeg heller ikke. Been there Done that. Så jeg har alltid sloss mine egne kamper på min side og kommet igjennom det uten å skade familien. Om du skjønner...

Denne mannen som er ute etter meg har pratet med meg ( jada flere ganger...) og jeg vet han vil / skal voldta/ ta meg. Sykt.? Joda og jeg er redd. Meget redd men jeg låser følelser ute og er nok meget naiv ang alt. Har jevnlig kontakt med politiet , men ingenting hae skjedd enda. Og innen politiet tar han er det nok over.

Men det er en sterk person. Psykisk. nesten som han leser det indre meg... helt sykt. Men det vonde er nok aller mest at jeg ikke får nettene mine alene..

Stopper jeg å flykte i drømmen så føler jeg på en måte at det da smeller i dey virkelige liv også....

Men det er da forferdelig trist at mannen din er sykelig sjalu og at du ikke stoler på ham av den grunn. Da blir du jo veldig ensom i ekteskapet ditt :(

Og hvis du mener at mannen din kunne "nærmest drept" han andre som truer deg, så har kanskje mannen din ikke helt impulskontroll heller?

Virker som om du har både ytre og indre trusler i livet ditt...

Mannen din som du egentlig skulle kunne støtte deg på i dette blir jo nesten en trussel han også.

Hva om du søker hjelp selv, noen å prate med om dette. For det er alvorlige ting du er nødt til å forholde deg til. En fagperson har taushetsplikt, men kan også hjelpe deg og råde deg - eller bare høre på deg når du trenger å prate om det du er redd for.

Klem <3

Skrevet

Takk for svar og støtte :) jeg har prøvd psykolog en stund ( ttidligere. Ang et annet problem) . Følte ikke det hjalp for jeg.. nærmest låste meg.

Nei jeg får nok desverre ikke All støtten her i hjemmet heller for jeg frykter da hva han Gjør igjen. Det er slitsomt men har på en måte lært meg å leve med det. Jeg var lukket om følelser før han kom i livet, nå har det vel heller blitt slik at jeg er delt i to. En som snakker med han .. og en som lukker det mørkeste.

Jeg vet hva som kan skje med meg i det reelle livet. Jeg frykter men jeg har den muren rundt meg som sier at jeg får ta problemet og smertene når det kommer.

Desverre har denne muren jeg har rundt meg ødelagt MASSE i mitt liv. Ingen har klart å senke den... :(

Skrevet

Kanskje du kan prøve å gå til psykomotorisk fysioterapi?

Det er en veldig fin behandling når ting låser seg, når man har store sperrer for å snakke og når man holder ting inni seg. I hvert fall min erfaring.

Man tilnærmer seg problemer på en helt annen måte.

Siden du har vært nødt til og blitt vant med å være sterk alene så holder du mye inni deg, samtidig kan jeg tenke meg at du er flink til å snakke for deg.... så lenge det ikke blir for personlig eller for nært problemene dine? Da er psykomotorisk fysioterapi veldig bra.

Selv om du ikke følte du hadde nytte av psykologen, så kan du høre om h*n kan prøve å få deg inn til en psykomotoriker. Ellers er det legen som skriver henvisning. Men jeg har inntrykk av at enkelte psykologer har litt avtaler med enkelte psykologer.

Psykomotorisk fysioterapi er en rolig og som regel behagelig form for behandling. Jeg tror du kunne hatt god nytte av det, HI! :)

Du trenger ikke ha den muren i livet ditt!!! Du kan få hjelp til å gjøre den lavere og kanskje rive den helt.

Psykomotorikerne er veldig gode på å jobbe med slikt uten at det blir skummelt for deg. Siden de bruker kroppsbehandling så vil de umiddelbart merke hvis du er i ferd med å låse deg, og da kan de bruke teknikker som gjør at du slapper av igjen og kan velge en annen mer skånsom tilnærming.

Jeg fikk senket min skyhøye mur på den måten, så jeg vet hva jeg prater om :)

Skrevet

Takk for svar og støtte :) jeg har prøvd psykolog en stund ( ttidligere. Ang et annet problem) . Følte ikke det hjalp for jeg.. nærmest låste meg.

Nei jeg får nok desverre ikke All støtten her i hjemmet heller for jeg frykter da hva han Gjør igjen. Det er slitsomt men har på en måte lært meg å leve med det. Jeg var lukket om følelser før han kom i livet, nå har det vel heller blitt slik at jeg er delt i to. En som snakker med han .. og en som lukker det mørkeste.

Jeg vet hva som kan skje med meg i det reelle livet. Jeg frykter men jeg har den muren rundt meg som sier at jeg får ta problemet og smertene når det kommer.

Desverre har denne muren jeg har rundt meg ødelagt MASSE i mitt liv. Ingen har klart å senke den... :(Anonymous poster hash: 69312...22d

Når du leser hva du selv skriver så tror jeg det er ganske klart hvem den andre mannen er. Har du en god venninne, en bestemor eller tante du ikke ser daglig? Det beste vil nok være å fortelle det til mannen din. La ham få være den beskytteren han sansynlig vis ønsker å være. Om du ikke klarer det så vis ham denne tråden. Forteller du det til en annen. Du er ikke svak om du ber om hjelp og du beskytter ikke familien din ved å holde alt for deg selv.

Skrevet

Kanskje du kan prøve å gå til psykomotorisk fysioterapi?

Det er en veldig fin behandling når ting låser seg, når man har store sperrer for å snakke og når man holder ting inni seg. I hvert fall min erfaring.

Man tilnærmer seg problemer på en helt annen måte.

Siden du har vært nødt til og blitt vant med å være sterk alene så holder du mye inni deg, samtidig kan jeg tenke meg at du er flink til å snakke for deg.... så lenge det ikke blir for personlig eller for nært problemene dine? Da er psykomotorisk fysioterapi veldig bra.

Selv om du ikke følte du hadde nytte av psykologen, så kan du høre om h*n kan prøve å få deg inn til en psykomotoriker. Ellers er det legen som skriver henvisning. Men jeg har inntrykk av at enkelte psykologer har litt avtaler med enkelte psykologer.

Psykomotorisk fysioterapi er en rolig og som regel behagelig form for behandling. Jeg tror du kunne hatt god nytte av det, HI! :)

Du trenger ikke ha den muren i livet ditt!!! Du kan få hjelp til å gjøre den lavere og kanskje rive den helt.

Psykomotorikerne er veldig gode på å jobbe med slikt uten at det blir skummelt for deg. Siden de bruker kroppsbehandling så vil de umiddelbart merke hvis du er i ferd med å låse deg, og da kan de bruke teknikker som gjør at du slapper av igjen og kan velge en annen mer skånsom tilnærming.

Jeg fikk senket min skyhøye mur på den måten, så jeg vet hva jeg prater om :)

Wow må si du har mye rett ja. Ja jeg er flink til å snakke for meg. .. finner ting å si på null komma niks om jeg må lede samtalen over på noe annet osv. Meg personlig snakker jeg aldri om...

Men kan jeg nevne noe om denne muren..? Ingen vet dette men helt fra feks nærhet osv var et tema så har jeg alltid fysisk stoppet folk fra å ta på meg. Feks hvis en ville ha sex med meg , og jeg det samme så har jeg allikevel fysisk dyttet personen vekk og nærmest kjempet for at det ikke skal skje!! Selv om jeg vil!! Det tok mannen 9 mnd før han fikk ha meg... men den dag idag så stopper jeg med henda og nekter ting. . Akkurat som at hvis j noengang skulle hatt sex så måtte det nærmest Vært tvang. Herregud så sykt teit det høres ut når jeg skriver dette men.....

Skrevet
Wow må si du har mye rett ja. Ja jeg er flink til å snakke for meg. .. finner ting å si på null komma niks om jeg må lede samtalen over på noe annet osv. Meg personlig snakker jeg aldri om...

Men kan jeg nevne noe om denne muren..? Ingen vet dette men helt fra feks nærhet osv var et tema så har jeg alltid fysisk stoppet folk fra å ta på meg. Feks hvis en ville ha sex med meg , og jeg det samme så har jeg allikevel fysisk dyttet personen vekk og nærmest kjempet for at det ikke skal skje!! Selv om jeg vil!! Det tok mannen 9 mnd før han fikk ha meg... men den dag idag så stopper jeg med henda og nekter ting. . Akkurat som at hvis j noengang skulle hatt sex så måtte det nærmest Vært tvang. Herregud så sykt teit det høres ut når jeg skriver dette men.....

Det du skriver her bekrefter enda mer at jeg tror du kan ha god utnytte av psykomotorisk fysioterapi :)

Og du kan absolutt fortelle dem om den muren din. Det er viktig at du gjør det, for da kan de jobbe mer direkte mot den i steden for alt det andre du kan finne på å fokusere på.... som egentlig bare er avledninger fra hovedproblemet ditt ;)  (snakker som sagt av egen erfaring også ;) )

Be om å bli satt på venteliste til slik behandling, for det er dessverre ofte venteliste til de som har denne utdanningen. Ring også evt din tidligere psykolog, for det kan hende h*n kan hjelpe deg med å komme til litt raskere hvis du forteller hva du skriver her, og at du tror dette kan hjelpe deg.

Ta tak i dette så tror jeg du vil få det mye bedre på alle måter - og også bli kvitt det marerittet ditt.

Du kan også ta utskrift av denne tråden og vise den til en evt behandler. Det kan være enklere - nå har du jo skrevet hvordan du har det, og det er ofte lettere enn å si det høyt første gangene.

Lykke til videre :)

Skrevet

Tusen takk:) får høre med fastlegen om å henvise meg da? Det er grusomt slitsomt å tenke på at skal jeg gjennomføre noe så må det nesten skje med fysisk makt eller så presterer jeg ikke.

Kan vel trygt si at jeg ikke har hatt noe ONS. .. ;) vel.. det er svært få som forstår dette. Akkurat som om jeg er skapt for å nekte, skjule, Være hard og alt som hører med... (ja, skikkelig guttejente er j og).. kommer ikke overens med jenter. Aldri gjort...:/ jeg vil men er det drama og tull så flykter jeg...

Nei nå ble det mye skriverier. Jeg har skrevet ned forslaget ditt og skal absolutt følge det. Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...