Gå til innhold

Alenerom når man føder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, sikkert et dumt spørsmål - men får man eget rom under selve fødselen? Var innlagt på Ullevål forrige helg, på to ulike avdelinger og der var det kun dobbeltrom. Men får man føde på egne rom eller deler man med andre fødende? *førstegangsfødende*

Anonymous poster hash: 3fb5b...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mens du føder får du tildelt fødestue, et eget rom du føder på med nødvendig utstyr til fødsel. Etterpå blir man tildelt et rom, enten familie rom eller flermansrom.

Anonymous poster hash: 56741...51d

Skrevet

Jeg hadde eget rom med bad + badekar og fødestue ved siden av. Kun jeg som disponerte alt (Ahus)

Anonymous poster hash: e577d...4d2
Skrevet

Alenerom når man føder.

Etterpå får man enten familierom eller flermannsrom. Iallefall ved ks forsøker de å gi deg et rom hvor du er alene det første døgnet. Tror de gjør det samme dersom du har hatt en vanskelig fødsel. Dette er på sykehuset telemark.

Skrevet

De fleste føder på fødestuen og så får man tildelt rom og sengeplass etter fødsel.

Jeg lå på gangen det første døgnet etter fødsel. Fikk firmannsrom det neste døgnet.

Anonymous poster hash: ff050...ae5
Skrevet

Jeg hadde alenerom under fødselen, men måtte ake meg over gangen hver gang jeg skulle på do for å tisse eller spy mellom riene. Det var forferdelig slitsomt og vondt, selv om man fikk låne gåstativ..

Etter at jeg var ferdig med fødselen var jeg så syk at jeg endte på enerom og ble liggende i flere uker..

Vet man kan få enerom hvis man f.eks har allergier .

Anonymous poster hash: 3ca04...55c
Skrevet

Jeg ble igangsatt sist- og lå på rom sammen med en annen i samme situasjon. Ble kjørt på fødestue ca en time før babyen kom. Helt uproblematisk :)

Hadde enerom i to netter etterpå, dobbeltrom siste natta. Da var det godt å dra hjem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...