Gå til innhold

svigermor og bilder av mine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor tar bilder og filsnutter av ungene hele tiden - greit det, men her forledenpasset hun mine to febersyke barn og tok masse bilder av snørrete og tilsynelstende ustelte barn. Disse bildene har hun selvfølgelig rammet inn og hengt opp overalt i huset sitt. Jeg skjønner ingenting - de ser jo ikke ut! Må jeg bate godta det? Synes det er så ekkelt. Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 081db...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke brydd meg så lenge hun ikke legger ut på nett :)

Skrevet

Har ikke barna en far? Siden du sier 'mine barn'?

Men ellers mårhund da få ha hva hun vil på veggen, selv om du ikke hadde valgt de bildene selv. Hun syns vel de er søte og sjarmerende da.

Anonymous poster hash: 83028...1dd

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg med mindre bildene var lagt ut på nett.

Skrevet

Men greier dere ikke å se for dere at det går folk inn og ut av huset der som jo må tenke at jeg ikke steller barna mine? Jeg blir helt kvalm:-(

Hi

Skrevet

Men greier dere ikke å se for dere at det går folk inn og ut av huset der som jo må tenke at jeg ikke steller barna mine? Jeg blir helt kvalm:-(

Hi

Anonymous poster hash: 081db...49a [/acroS

Som ei skrev over her. Har ikke ungene en far?

Hvorfor skal de tro at det er du som ikke har stelt de når de er hos moren til barnas far?

Anonymous poster hash: e9010...139

Skrevet

Ok så henger dere dere opp i formuleringer.. barnas far er ikke i livet deres lenger, men svigerforeldrene mine ønsker likevel å ta del - flott det, men nå er det altså dette med bildene jeg ønsket å få reaksjoner på. Jeg forstår bare ikke at ingen forstår følelsene mine. Hvis noen tok grusomme bilder av dere selv da? Og hang opp overalt i huset sitt? Ville du ikke reagert på det da?

Hi

Skrevet

Ok så henger dere dere opp i formuleringer.. barnas far er ikke i livet deres lenger, men svigerforeldrene mine ønsker likevel å ta del - flott det, men nå er det altså dette med bildene jeg ønsket å få reaksjoner på. Jeg forstår bare ikke at ingen forstår følelsene mine. Hvis noen tok grusomme bilder av dere selv da? Og hang opp overalt i huset sitt? Ville du ikke reagert på det da?

Hi

Men barn er ikkje grusomme på bilder. Eg ser ikkje problemet med bilder som reflekterer at eldste innimellom er ein skikkelig snørrunge, og at ho også er ein gris når det gjeld mat. Det høyrer med til alderen. Eg ser på bilder som dokumentasjon på eit liv, og det er ikkje betre dei velfriserte øyeblikka som er verdt å minnast. Eg er ikkje blant dei som tapeteserar med bilder, men har mange der bodyen er full av sikkel eller ansiktet ber preg av pannekaker og blåbær til middag som skal inn i albumen (når eg kjem så langt, no ligg bilda i eska eg henta på posten).

Veit om folk som ikkje ville ta bilder av barna i tannfellingsalderen. Ikkje at eg trur du er i nærleiken av slike ekstreme haldningar, men det er langs same linja.

Skrevet

Kanskje hun gjør det for at barnefaren skal få dårlig samvittighet når han er hjemom dem? Antar at han har kontakt med foreldrene sine om han ikke vil ha kontakt med barna sine (tolker det du skriver til at han lever, men ikke har kontakt).

Anonymous poster hash: fc7c9...dcd
Skrevet

Kanskje hun gjør det for at barnefaren skal få dårlig samvittighet når han er hjemom dem? Antar at han har kontakt med foreldrene sine om han ikke vil ha kontakt med barna sine (tolker det du skriver til at han lever, men ikke har kontakt).

Altså, dårlig samvittighet for at han ikke er der for barna når de er syke.

Skrevet

Jeg liker bilder av barn "In The moment" bilder. Ikke bare oppstilte rene barn, det er ikke der som er gøye bilder.

Anonymous poster hash: 60837...df9

Skrevet

Blir nesten litt kvalm når jeg leser svarene her. "mine barn blir ikke grusomme på bilder". Gi deg! Mine barn er aldri grusomme og det er sikkert ikke HI s heller men er det ingen som er enig i at det er vel å foretrekke at barna ikke har snørr i hele trynet på bilder som henger på veggen?! Jeg har aldri sett slike bilder hos folk og det er det vel en grunn til. Hadde vært interessant å se bildene dere har på veggen!

Anonymous poster hash: 422a1...f93

Skrevet

Jeg hadde reagert slik som deg Hi. Makan ! 

Anonymous poster hash: 0f8c6...343
Skrevet

Mange reagere nok ikke på slikt, men si ifra til svigermor at du ikke liker det, og tilby å finne noen andre bilder istede.

Anonymous poster hash: fb5b0...ff0

Skrevet

Hi

Bare vær glad dine svigerforeldre ønsker å ha barna i livet deres, og ikke heng deg opp i detaljer 👼

Anonymous poster hash: 478e1...ca2

Skrevet

Jeg er enig med deg hi, jeg sier ifra når barnas besteforeldre henger opp bilder av barna jeg ikke vil ha på veggen. Hva med å fremkalle nye bilder og be hun bytte de ut?

Skrevet

Jeg forstår deg til dels HI.

Men så forstår jeg bestemor litt også.

Jeg tenker. Kanskje hun synes det er gøy å ta bilder selv og henge opp. At hun er veldig stolt av bildene og kanskje mangler litt selvkritikk.

Og den hyggeligste grunnen. Kanskje hun er sååå stolt av sine barnebarn og glad i dem at hun synes de er bedårende uansett.

Kan ikke du ta noen fine bilder og gi henne da. Og når du gir dem kan du jo si noe om at hun kan bytte ut snørr bildene.

Anonymous poster hash: 63cb1...2b1

Gjest Trine B
Skrevet

Det gjør min svigermor og. Jeg synest at det bare er koseligt, men så klart, det kan jo bli slitsommt i lengden. Så visst du føler at det blir for mye, så kan du bare si ifra til henne.:)

Skrevet

Heldigen du som har ei svigermor som kan passe barna når de er syke:0)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...