♥Madam Mim♥ Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Er det liksom bare mac som gjelder, eller fungerer det helt fint med en ca 13" vanlig pc til 4-5 tusen? Dere som har erfaring, positive og negative erfaringer? Vil jo helst betale så lite som mulig, men det skal jo fungere bra også :-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Mac er sært.. jeg ville aldri kjøpt mac til ungene mine. 500gb HD minst 8 GB Ram i5 prosessor Merke som man kan stole på. Ikke Acer eller philips. Gjerne Dell eller Lenovo. Kjøp gjerne med en 3 års supportavtale. Og kjøp på nett. Bare nek handler på Elkjøp.
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2014 Takk for svar :-) Så litt på lenovo her om dagen, virket veldig ok, men han på elkjøp, hehe, mente atdet kun var mac som var noe å ha for studenter! Og det er meg selv på 28 år som skal sette rompa mi ned på skolebenken igjen til høsten. Først et superkjedelig år på påbygging og så følge drømmen som sykepleier :-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Klart han sa, for macen er jo tre ganger så dyr og det tjener han på. Du kommer lengst i verden med en vanlig pc. Mac er fint, men det er jaggu mye å betale for å få det fint også. Og du kan godt handle pc på elkjøp, men ikke stol på selgerne. Og sjekk priser på nett på tilsvarende produkt fordi butikkene er ikke nødvendigvis gode. Da tenker jeg at det du trenger er den pcen over der og officepakka (1000 kr) så er du klar til å ta påbygg.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har en Sony Vaio som jeg er fornøyd med. Bruker Open Office til alle oppgavene og har kun kjøpt 3mnd. abo. på Officepakken til bacheloroppgaven. En studentpc trenger ikke være avanserte greier. Så lenge du kommer inn på Fronter, Studentweb, mail, internett og har et skriveprogram så er du langt på vei. Anonymous poster hash: 01753...9a3
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2014 Det jeg tenker på er om de er kjappe nok og hvordan det er med batteri? Eller er det lagt opp til stikkontakter i de fleste klasserom i dag? Når jeg gikk på vgs for 10 år siden var det for det meste skriveblokk og penn som gjaldt :-D
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Det jeg tenker på er om de er kjappe nok og hvordan det er med batteri? Eller er det lagt opp til stikkontakter i de fleste klasserom i dag? Når jeg gikk på vgs for 10 år siden var det for det meste skriveblokk og penn som gjaldt :-D Jeg har bra batteri på min pca, men bruker mest iPad og så printer jeg ut forelesningsnotatene hjemme og noterer direkte på dem, med penn Det finnes nok noen stikkontakter, men jeg ville ikke belaget meg på det. Jeg har en bror som jobber på Elkjøp (han er en skikkelig fyr, altså) og jeg kan høre litt med ham om han kan anbefale en god pc, med et godt batteri. Anonymous poster hash: 01753...9a3
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2014 Det jeg tenker på er om de er kjappe nok og hvordan det er med batteri? Eller er det lagt opp til stikkontakter i de fleste klasserom i dag? Når jeg gikk på vgs for 10 år siden var det for det meste skriveblokk og penn som gjaldt :-D Jeg har bra batteri på min pca, men bruker mest iPad og så printer jeg ut forelesningsnotatene hjemme og noterer direkte på dem, med penn Det finnes nok noen stikkontakter, men jeg ville ikke belaget meg på det. Jeg har en bror som jobber på Elkjøp (han er en skikkelig fyr, altså) og jeg kan høre litt med ham om han kan anbefale en god pc, med et godt batteri. Anonymous poster hash: 01753...9a3 Har noen datanerder som bekjente jeg også, veldig greit å spørre dem noen ganger :-) Vil prøve å gjøre det litt billig også siden vi allerede har to dataer, men de er for store og tunge til skolebruk. Ipad har jeg også, men vil ha egen studentpc :-) Skal ikke kjøpe helt enda, men liker å sjekke litt ut på forhånd så jeg ikke gjør noe dumt, har ikke akurat råd til å kjøpe meg enda en på studentpengene :-D
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Har noen datanerder som bekjente jeg også, veldig greit å spørre dem noen ganger :-) Vil prøve å gjøre det litt billig også siden vi allerede har to dataer, men de er for store og tunge til skolebruk. Ipad har jeg også, men vil ha egen studentpc :-) Skal ikke kjøpe helt enda, men liker å sjekke litt ut på forhånd så jeg ikke gjør noe dumt, har ikke akurat råd til å kjøpe meg enda en på studentpengene :-D Siden dere allerede har to datamaskiner ville jeg gått for denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP905S3GK02/samsung-ativ-book-9-lite-13-3-barbar-pc Samsung er et godt merke, den er lett å bære med seg, har alr du trenger og Samsung har gode batterier. Anonymous poster hash: 01753...9a3
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2014 Har noen datanerder som bekjente jeg også, veldig greit å spørre dem noen ganger :-)Vil prøve å gjøre det litt billig også siden vi allerede har to dataer, men de er for store og tunge til skolebruk. Ipad har jeg også, men vil ha egen studentpc :-)Skal ikke kjøpe helt enda, men liker å sjekke litt ut på forhånd så jeg ikke gjør noe dumt, har ikke akurat råd til å kjøpe meg enda en på studentpengene :-D Siden dere allerede har to datamaskiner ville jeg gått for denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP905S3GK02/samsung-ativ-book-9-lite-13-3-barbar-pc Samsung er et godt merke, den er lett å bære med seg, har alr du trenger og Samsung har gode batterier. Anonymous poster hash: 01753...9a3 Den likte jeg :-) Har aldri hatt data eller tv fra samsung før, men er iallefall fornøyd med galaxy s3 min :-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Hadde en Asus 13,3" gjennom mine tre år på høyskole, funket supert! Betalte vel 5000 kr for den i 2010. Den hadde ca 8 - 9 timers batterikapasitet så den holdt gjennom en forelesningsdag uten å lade. Hadde ikke stikkontakter under bordene i alle auditoriene på mim høyskole. Størrelsen gjorde at den passet greit i en litt stor veske.. så anbefaler å gå for den størrelsen :-) Anonymous poster hash: 1055c...349
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 Mac, ingen over alle under Anonymous poster hash: 382b5...ce1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Har noen datanerder som bekjente jeg også, veldig greit å spørre dem noen ganger :-)Vil prøve å gjøre det litt billig også siden vi allerede har to dataer, men de er for store og tunge til skolebruk. Ipad har jeg også, men vil ha egen studentpc :-)Skal ikke kjøpe helt enda, men liker å sjekke litt ut på forhånd så jeg ikke gjør noe dumt, har ikke akurat råd til å kjøpe meg enda en på studentpengene :-D Siden dere allerede har to datamaskiner ville jeg gått for denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP905S3GK02/samsung-ativ-book-9-lite-13-3-barbar-pc Samsung er et godt merke, den er lett å bære med seg, har alr du trenger og Samsung har gode batterier. Anonymous poster hash: 01753...9a3 Den likte jeg :-)Har aldri hatt data eller tv fra samsung før, men er iallefall fornøyd med galaxy s3 min :-) den pcen har jeg og er veldig fornøyd. Den snakker i tillegg med tlf min og tven vår jeg er også student og bruker denne flittig. Anonymous poster hash: 304aa...bf6
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 25. januar 2014 Har noen datanerder som bekjente jeg også, veldig greit å spørre dem noen ganger :-)Vil prøve å gjøre det litt billig også siden vi allerede har to dataer, men de er for store og tunge til skolebruk. Ipad har jeg også, men vil ha egen studentpc :-)Skal ikke kjøpe helt enda, men liker å sjekke litt ut på forhånd så jeg ikke gjør noe dumt, har ikke akurat råd til å kjøpe meg enda en på studentpengene :-D Siden dere allerede har to datamaskiner ville jeg gått for denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP905S3GK02/samsung-ativ-book-9-lite-13-3-barbar-pc Samsung er et godt merke, den er lett å bære med seg, har alr du trenger og Samsung har gode batterier. Anonymous poster hash: 01753...9a3 Den likte jeg :-)Har aldri hatt data eller tv fra samsung før, men er iallefall fornøyd med galaxy s3 min :-) den pcen har jeg og er veldig fornøyd. Den snakker i tillegg med tlf min og tven vår jeg er også student og bruker denne flittig. Anonymous poster hash: 304aa...bf6 Så bra :-) ser kanskje it til at det må bli den da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå