Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg sliter periodevis med angst. Tidlig i 20-årene var jeg en totalt annen person enn det jeg er nå. Hadde selvtillit som bare det, datet og hadde sex med mange, ja så mange at jeg ikke tør å si tallet. Jeg var ofte veldig full i helgene og sa og gjorde mye rart. Nå er jeg det motsatte. Selvtilliten er på bunn, jeg avslutter datingen før man kommer til sex-delen fordi jeg ikke tør å ta det steget, og jeg sier sjeldent noe i sosiale sammenhenger, eller dvs jeg unngår sosiale sammenhenger fordi jeg tenker hele tiden på hva jeg sa og hva andre tenker etterpå. Jeg vet jeg var ung og dum, og prøver å legge dette bak meg. Men jeg er så flau over hvordan jeg var. Små ubetydelige episoder dukker opp, og det kan ødelegge hele dagen min. Jeg er ikke redd for å møte på menn jeg har hatt sex med som feks har på facebook, men de jeg ikke har noe "kontakt" med i dag. Jeg bare skammer meg virkelig, enda dette er over 10 år siden. Jeg har et barn, men ønsker virkelig å møte en mann som jeg kan få det fint med, men føler jeg ikke fortjener det pga fortiden min. Er enkelte steder jeg ikke vil dra pga dette, vil ikke at noen skal kjenne meg igjen fra den tiden. Er det noen som har noen råd til meg? Anonymous poster hash: 5f04a...3af
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Legge fortiden bak deg og ikke tenke på det i det hele tatt. Var også en helt annen person i begynnelsen av 20 årene enn jeg er i dag. Mer enn 10 år siden. Hender ting dukker opp i tankene. For meg hjelper det å tenke at fortid er fortid. Rett og slett å fortrenge det. Møter jeg folk fra fortiden så later jeg som ingenting og snakker med de som ting aldri har skjedd. Hjelper for meg. Anonymous poster hash: 140cd...ff9
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Spiller det noen rolle da, hva er egentlig det verste som kan skje? Det verste som kan skje er at noen sier bak din rygg at "hun der var litt vill i sin ungdom", men du er da langt fra den eneste man kan si det om. Til og med Kronprinsessen vår kan man si det om Du har blitt eldre, du har roet deg, du er ikke "vill og gal" lenger, som de fleste andre har du blitt voksen. Tingene du gjorde da du var yngre vil alltid være med deg, de har formet deg til den du er i dag og er ikke noe du skal skamme deg over. Joda, kanskje tok du noen dårlige valg den gangen, men det har du reflektert over og kommet fram til at du ikke vil gjøre igjen, man lærer av sine feil. Hev hodet og lev livet sånn du ønsker være i dag, ikke tenk med på det som har vært. Livet ditt er herfra og fremover det, vi skal ikke leve i fortiden! Anonymous poster hash: aa715...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå