Gå til innhold

Bør gjøre det nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men sitter her istedet.

Funnet ny stilling jeg har lyst til å søke på, men er det noe jeg syns er bånn så er det å skrive en søknad.

Søknadsfristen er 1. februar og da har man jo et hav av tid til å skrive den, men jeg vet at så fort hverdagen kommer spises tiden opp av mange andre ting og så ender man opp med å stresskrive en søknad dagen før fristen.

Samle hodet nå!

Noen som har gode tips til søknadskriving? Sånn på litt generelt grunnlag?

Noen do´s and don´ts?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fru Banderas
Skrevet

Det kommer vel an på om det dreier seg om jobb som torsk- og skreifisker ved Lofoten, tannlegesekretær på Aker Brygge eller hjernekirurg, men hovedpoenget er vel at du skal bevise for dem hvorfor du er den beste torsk- og skreifiskeren de kan ansette, grunnet din brede erfaring med alskens fiske i vårt langstrakte lands sjøer og fjorder, viser bl.a. til de syv årene du jobbet som overfiskerdirektør i Makrell-over-bord A/S jfr. vedlagte CV, osv.

Begynn heller på søknaden nå enn å vente til januars siste dag.

Lykke til!

Skrevet

Det kommer vel an på om det dreier seg om jobb som torsk- og skreifisker ved Lofoten, tannlegesekretær på Aker Brygge eller hjernekirurg, men hovedpoenget er vel at du skal bevise for dem hvorfor du er den beste torsk- og skreifiskeren de kan ansette, grunnet din brede erfaring med alskens fiske i vårt langstrakte lands sjøer og fjorder, viser bl.a. til de syv årene du jobbet som overfiskerdirektør i Makrell-over-bord A/S jfr. vedlagte CV, osv.

Lykke til!

Ferdig!

Sendt!

Spent!

Håper nå på å bli den nye overfiskeribajassamedønskeommindreoverfiske-konsulent.

Puh!

"Nubbe" i glasset NÅ!

Skrevet

Lykke til!

Fnis! :D

Skrevet

Lykke til!

Ferdig!

Sendt!

Spent!

Håper nå på å bli den nye overfiskeribajassamedønskeommindreoverfiske-konsulent.

Puh!

"Nubbe" i glasset NÅ!

Lykke til! :)

Skrevet

Thaakk!

Skrevet

Tøft. krysser fingre.

Skrevet

Ja, selvsagt! Tuller ikke med sånt.

Skrevet

Wohoo! Lykke til! Krysser fingre og tær :D

Skrevet

Lykkeønskningene deres må ha hjulpet.

Jeg skal på intervju!

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Yaaaaahooo!

Husk å ta på deg gummistøvler og sydvest!!

Skrevet

...suttende på en blings med makrell i tomat så bare regner jeg med å få jobben...

Hvem ville ikke ansette et sånt yndig vesen?

Skrevet

Fullstendig fristet til å spørre etter søkerlisten akkurat nå da den er offentlig, men skal motstå fristelsen, tralala.

Hvor dumt/lurt er det egentlig å be om det?

Skrevet

Fullstendig fristet til å spørre etter søkerlisten akkurat nå da den er offentlig, men skal motstå fristelsen, tralala.

Hvor dumt/lurt er det egentlig å be om det?

Hva skal du med den da? 

Jeg har en del ganger vært borti jobbsøkere som ber om søkerlisten. Det er jo helt legitimt, men jeg lurer alltid på hvorfor og hva det sier om personen. Kontrollfrik? En som vil kverulere på innstillingen? 

Skrevet

Det er bare fordi jeg er nysgjerrig ;)

Har ikke gjort det og kommer ikke til å gjøre det.

Nei, hva skal man med den egentlig.

Skrevet

Det er helt greit å spørre på intervju om søkermassen. Hvor mange søkere, hvor mange som anses som relevante osv. For meg dekker det langt på vei nyskjerrigheten. 

Skrevet

Trengte ikke spørre. Det var noe av det første de informerte om på intervjuet.

80 søkere og 3 til intervju.

Nysgjerrigheten ble stilt og prestasjonsangsten jekka opp et par hakk i samme slengen. Gulp!

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Dette klarer du fint! Og på andregangsen så kan du jo fortelle om hvor utrolig god du er på makroner og curd - du har jo sikra fredagskaffen deres! Da er det bænkers spør du meg!

Skrevet

God idé!!!

Skrevet

Gøy å bli plukket ut i en så stor søkerbunke! Lykke til med andregangsintervju :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...