Gå til innhold

Dobbeltbursdag, hvem ordner hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste uke skal vi feire bursdagen til sønnen vår. Dobbeltbursdag med en annen gutt fra klassen. Nå skal vi planlegge arbeidsfordelingen. Vi skal være hjemme hos oss. Er det ok at vi foreslår at den andre familien holder pølser, baker en kake og kjøper inn snop og saft så baker vi også en kake, holder tilbehøret til pølsene og alt annet?

Da blir nok utgiftene på den andre familien litt større, men det blir litt mer jobb på oss. Vi kjenner ikke den andre familien så godt.

Hvordan har dere gjort det som har hatt dobbeltbursdager?

Anonymous poster hash: 50b11...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns kanskje det ble en veldig skjeiv fordeling økonomisk..

Jeg ville bedt de andre kjøpe pølser, lomper og løk samt brusen. Så hadde jeg kjøpt godteri og bakt kakene.. Ketchup og sennep har vel folk som regel, om ikke så koster ikke det mye. Og greit å ha i hus ;)

Anonymous poster hash: ac43c...6a9

Skrevet

Neste uke skal vi feire bursdagen til sønnen vår. Dobbeltbursdag med en annen gutt fra klassen. Nå skal vi planlegge arbeidsfordelingen. Vi skal være hjemme hos oss. Er det ok at vi foreslår at den andre familien holder pølser, baker en kake og kjøper inn snop og saft så baker vi også en kake, holder tilbehøret til pølsene og alt annet?

Da blir nok utgiftene på den andre familien litt større, men det blir litt mer jobb på oss. Vi kjenner ikke den andre familien så godt.

Hvordan har dere gjort det som har hatt dobbeltbursdager?

Vi kjøpte inn noe hver og delte regningen på 2 til slutt og gjorde opp oss i mellom. Bakte en kake hver, regna ikke pris på de, men pølser med tilbehør, brus, snacks og leie av lokale.

Ville tenkt det var naturlig og dele kostnadene på 2, men at de selvsagt hjelper dere å ordne i stand og rydde etterpå

Anonymous poster hash: baa39...c14

Gjest 5 andre
Skrevet

Vi handlet noe hver, la sammen summen og delte beløpet på to. Som over her bakte vi også en kake hver. Null stress. Hadde ikke ment at de skule betale mer selv om vi var hjemme hos oss. Mor kom for å hjelpe til med å rigge i stand, og ble for å være med på ryddingen. 

Skrevet

De har ikke mulighet til å hjelpe til noe etterpå.

Det er mulig at den økonomiske fordelingen blir vel skjev, men det koster litt det vi skal holde også. Servieter, ballonger, bordpynt, pappkrus, stekt løk, sennep, ketchup, sugerør osv.

Gjest 5 andre
Skrevet

Men hvorfor ikke plusse det på det totale beløpet og dele på 2? 

Skrevet

Vi har også hatt dobbel bursdag her.. vi delte på to.. jeg synes det bare var koselig å ha det her og det synes sønnen min også.. eneste vi tenkte på var at hun andre lagde kaker som krevde litt mer tid siden vi måtte bruke tid på å gjøre huset klart.. Jeg tenker at penger ikke bør være så viktig faktor her, om de betaler 150 kr mer enn dere eller dere betaler likt så er jo ikke det så mye til at en skal bry seg noe om det. 

Skrevet

Jeg har har dobbelbursdag flere ganger med barna mine, og regningen har blirr DELT på 2! Selv om jeg har hatt det hjemme hos meg. Bakt eller laget likt med kaker m.m

Den andre var igjen og hjlap til med med opprydningen. :)

Skrevet

Det går selvfølgelig ann, men vi snop har de allerede kjøpt inn i stort i Sverige og mye av de tingene jeg foreslo på vår liste er også ting vi har i huset fra før. Derfor jeg tenkte å fordele litt på denne måten. Det er ikke så farlig for meg om vi betaler det meste, men litt vansklig å komme med et rettferdig forslag.

Skrevet

Litt rart at de ikke blir igjen og rydder syns jeg..

Anonymous poster hash: baa39...c14

Skrevet

- Dra sammen i butikken og handle alt dere trenger (inklusive servietter og annen pynt).

- Del regningen på to.

- Bak en kake hver.

Det er sønnen din sitt selskap. Dere måtte ordnet i stand uansett. Se på det som en fin og hyggelig anledning til å gjøre det koselig og fint hjemme - med lykkelige unger. Det er jo ikke snakk om noe mer enn et par timer! Neste år er det de andres tur.

Man gir og man tar.

Skrevet

Det går selvfølgelig ann, men vi snop har de allerede kjøpt inn i stort i Sverige og mye av de tingene jeg foreslo på vår liste er også ting vi har i huset fra før. Derfor jeg tenkte å fordele litt på denne måten. Det er ikke så farlig for meg om vi betaler det meste, men litt vansklig å komme med et rettferdig forslag.Anonymous poster hash: 50b11...89e

Om du allerede har godteri, pynt, duker, lys osv så opplys om dette og spør dem hva de kunne tenke seg å bidra med. Spør om de kan ordne pølser og brød samt bake en kake..

Blir rart at du skal bidra med mindre fordi du stiller med hus.. De kommer vel og hjelper til med forberedelser?

Skrevet

Sist vi hadde dobbel barnebursdag så foreslo jeg at jeg kjøpte inn alt av mat og pynt og delte på 2 :)

Veldig vellykket :D

Anonymous poster hash: a93d2...649

Skrevet

Har hatt utallige dobbelt og trippelbursdager siden 12-åringen har en kamerat som er født to dager etter han og 10-åringen har to kamerater som er født samme måned. Har aldri opplevd annen fordeling enn at vi deler på to. Som regel fordeler vi litt hva vi handler, summerer selv hva vi har betalt og oppgir det og sørger for at den som har betalt minst betaler litt til den som har betalt mest. At dere skal komme billig unna fordi dere stiller med hus er ingenting annet enn smålig av dere.

Om snopet er kjøpt i sverige eler norge, om serviettene er kjøpt i forrige måned eller denne helgen har da ingen betydning, man oppgir bare hvilken sum man har brukt.

Helt vanlig å bake en kake hver og anse det som rettferdig fordeling av bakeutgift.

Anonymous poster hash: 9aedb...4f5
Skrevet

Litt rart at de ikke blir igjen og rydder syns jeg.. Anonymous poster hash: baa39...c14

Det er helt greit. De skal ha familiebursdag hos seg selv senere på dagen, derfor blir det hektisk for dem å rydde osv etterpå.

Kansje greiest å foreslå at vi bare deler utgiftene på det vi må kjøpe i to også tar hver av oss med det vi har i huset i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...