Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Neste uke skal vi feire bursdagen til sønnen vår. Dobbeltbursdag med en annen gutt fra klassen. Nå skal vi planlegge arbeidsfordelingen. Vi skal være hjemme hos oss. Er det ok at vi foreslår at den andre familien holder pølser, baker en kake og kjøper inn snop og saft så baker vi også en kake, holder tilbehøret til pølsene og alt annet? Da blir nok utgiftene på den andre familien litt større, men det blir litt mer jobb på oss. Vi kjenner ikke den andre familien så godt. Hvordan har dere gjort det som har hatt dobbeltbursdager? Anonymous poster hash: 50b11...89e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Jeg syns kanskje det ble en veldig skjeiv fordeling økonomisk.. Jeg ville bedt de andre kjøpe pølser, lomper og løk samt brusen. Så hadde jeg kjøpt godteri og bakt kakene.. Ketchup og sennep har vel folk som regel, om ikke så koster ikke det mye. Og greit å ha i hus Anonymous poster hash: ac43c...6a9
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Neste uke skal vi feire bursdagen til sønnen vår. Dobbeltbursdag med en annen gutt fra klassen. Nå skal vi planlegge arbeidsfordelingen. Vi skal være hjemme hos oss. Er det ok at vi foreslår at den andre familien holder pølser, baker en kake og kjøper inn snop og saft så baker vi også en kake, holder tilbehøret til pølsene og alt annet? Da blir nok utgiftene på den andre familien litt større, men det blir litt mer jobb på oss. Vi kjenner ikke den andre familien så godt. Hvordan har dere gjort det som har hatt dobbeltbursdager? Anonymous poster hash: 50b11...89e Vi kjøpte inn noe hver og delte regningen på 2 til slutt og gjorde opp oss i mellom. Bakte en kake hver, regna ikke pris på de, men pølser med tilbehør, brus, snacks og leie av lokale. Ville tenkt det var naturlig og dele kostnadene på 2, men at de selvsagt hjelper dere å ordne i stand og rydde etterpå Anonymous poster hash: baa39...c14
Gjest 5 andre Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Vi handlet noe hver, la sammen summen og delte beløpet på to. Som over her bakte vi også en kake hver. Null stress. Hadde ikke ment at de skule betale mer selv om vi var hjemme hos oss. Mor kom for å hjelpe til med å rigge i stand, og ble for å være med på ryddingen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 De har ikke mulighet til å hjelpe til noe etterpå. Det er mulig at den økonomiske fordelingen blir vel skjev, men det koster litt det vi skal holde også. Servieter, ballonger, bordpynt, pappkrus, stekt løk, sennep, ketchup, sugerør osv. Anonymous poster hash: 50b11...89e
Gjest 5 andre Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Men hvorfor ikke plusse det på det totale beløpet og dele på 2?
Marsipanmor Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 Vi har også hatt dobbel bursdag her.. vi delte på to.. jeg synes det bare var koselig å ha det her og det synes sønnen min også.. eneste vi tenkte på var at hun andre lagde kaker som krevde litt mer tid siden vi måtte bruke tid på å gjøre huset klart.. Jeg tenker at penger ikke bør være så viktig faktor her, om de betaler 150 kr mer enn dere eller dere betaler likt så er jo ikke det så mye til at en skal bry seg noe om det.
Gjest Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har har dobbelbursdag flere ganger med barna mine, og regningen har blirr DELT på 2! Selv om jeg har hatt det hjemme hos meg. Bakt eller laget likt med kaker m.m Den andre var igjen og hjlap til med med opprydningen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Men hvorfor ikke plusse det på det totale beløpet og dele på 2? Det går selvfølgelig ann, men vi snop har de allerede kjøpt inn i stort i Sverige og mye av de tingene jeg foreslo på vår liste er også ting vi har i huset fra før. Derfor jeg tenkte å fordele litt på denne måten. Det er ikke så farlig for meg om vi betaler det meste, men litt vansklig å komme med et rettferdig forslag. Anonymous poster hash: 50b11...89e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #10 Skrevet 25. januar 2014 Litt rart at de ikke blir igjen og rydder syns jeg.. Anonymous poster hash: baa39...c14
Mineto Skrevet 25. januar 2014 #11 Skrevet 25. januar 2014 - Dra sammen i butikken og handle alt dere trenger (inklusive servietter og annen pynt). - Del regningen på to. - Bak en kake hver. Det er sønnen din sitt selskap. Dere måtte ordnet i stand uansett. Se på det som en fin og hyggelig anledning til å gjøre det koselig og fint hjemme - med lykkelige unger. Det er jo ikke snakk om noe mer enn et par timer! Neste år er det de andres tur. Man gir og man tar.
Mineto Skrevet 25. januar 2014 #12 Skrevet 25. januar 2014 Men hvorfor ikke plusse det på det totale beløpet og dele på 2?Det går selvfølgelig ann, men vi snop har de allerede kjøpt inn i stort i Sverige og mye av de tingene jeg foreslo på vår liste er også ting vi har i huset fra før. Derfor jeg tenkte å fordele litt på denne måten. Det er ikke så farlig for meg om vi betaler det meste, men litt vansklig å komme med et rettferdig forslag.Anonymous poster hash: 50b11...89e Om du allerede har godteri, pynt, duker, lys osv så opplys om dette og spør dem hva de kunne tenke seg å bidra med. Spør om de kan ordne pølser og brød samt bake en kake.. Blir rart at du skal bidra med mindre fordi du stiller med hus.. De kommer vel og hjelper til med forberedelser?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 Sist vi hadde dobbel barnebursdag så foreslo jeg at jeg kjøpte inn alt av mat og pynt og delte på 2 Veldig vellykket Anonymous poster hash: a93d2...649
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Har hatt utallige dobbelt og trippelbursdager siden 12-åringen har en kamerat som er født to dager etter han og 10-åringen har to kamerater som er født samme måned. Har aldri opplevd annen fordeling enn at vi deler på to. Som regel fordeler vi litt hva vi handler, summerer selv hva vi har betalt og oppgir det og sørger for at den som har betalt minst betaler litt til den som har betalt mest. At dere skal komme billig unna fordi dere stiller med hus er ingenting annet enn smålig av dere. Om snopet er kjøpt i sverige eler norge, om serviettene er kjøpt i forrige måned eller denne helgen har da ingen betydning, man oppgir bare hvilken sum man har brukt. Helt vanlig å bake en kake hver og anse det som rettferdig fordeling av bakeutgift. Anonymous poster hash: 9aedb...4f5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 Litt rart at de ikke blir igjen og rydder syns jeg.. Anonymous poster hash: baa39...c14 Det er helt greit. De skal ha familiebursdag hos seg selv senere på dagen, derfor blir det hektisk for dem å rydde osv etterpå. Kansje greiest å foreslå at vi bare deler utgiftene på det vi må kjøpe i to også tar hver av oss med det vi har i huset i tillegg. Anonymous poster hash: 50b11...89e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå