Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Gjerne ikke av dem som skal heve i timesvis, og helst mellomgrovt, da barnet mitt ikke spiser veldig grovt brød. Gjerne også med noe "ekstra" i. Anonymous poster hash: cde64...831
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 (endret) Slump i vei sier jeg bare hehe.. Går fint an å ordne egne brødoppskrifter.. Her baserer jeg ut i fra 1.3L vann og 1,5pakke gjær når jeg baker til 4 brød, så blander jeg opp hvetemel ol til deigen slipper bollen.. Bruker også nøytral olje, da smuldrer det ikke så ille i går gikk det med: ca 5-6 dl grov hvete, rundt 1,2L hvete, 1,3L vann, 1.5 pakke gjær, en god slump olje og litt salt. Lot deigen heve i 45 minutter (da var den så stor at den nesten hveltet over største bakebollen) rullet deigen ut og delte i 4 deler, formet de som brød, la de i en stor stekeplate (forhåndssmurt med usmeltet smør) og penslet de med usmeltet smør.. Lot de heve seg 20 minutter til, så i ovnen på 200 grader i 45 minutter Bakte to runder med dette, med litt forskjellig melblanding, og den ene med solsikkefrø og sesamfrø i Ble store, luftige og myke brød Endret 25. januar 2014 av <3Barn&Engler<3
Ileus Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 1/2 kg siktet speltmel 1/2 kg sammalt spelt 1 pk tørrgjær 1 dl havregryn 2 ss rømme 2 ss flytende melange 2 egg 1 ss honning el sukker 1/2 ts salt Vann til deigen er passe seig Næringsrikt brød for barn som ikke spiser så mye
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 1/2 kg siktet speltmel 1/2 kg sammalt spelt 1 pk tørrgjær 1 dl havregryn 2 ss rømme 2 ss flytende melange 2 egg 1 ss honning el sukker 1/2 ts salt Vann til deigen er passe seig Næringsrikt brød for barn som ikke spiser så mye Dette så jo helt fantastisk ut! Må prøves! Tusen takk! Slumping og meg er en dårlig kombinasjon Anonymous poster hash: cde64...831
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå