Gå til innhold

Gi meg din beste brødoppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne ikke av dem som skal heve i timesvis, og helst mellomgrovt, da barnet mitt ikke spiser veldig grovt brød. Gjerne også med noe "ekstra" i. :)

Anonymous poster hash: cde64...831
Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Slump i vei sier jeg bare ;) hehe..

Går fint an å ordne egne brødoppskrifter.. Her baserer jeg ut i fra 1.3L vann og 1,5pakke gjær når jeg baker til 4 brød, så blander jeg opp hvetemel ol til deigen slipper bollen.. Bruker også nøytral olje, da smuldrer det ikke så ille :)

i går gikk det med: ca 5-6 dl grov hvete, rundt 1,2L hvete, 1,3L vann, 1.5 pakke gjær, en god slump olje og litt salt. Lot deigen heve i 45 minutter (da var den så stor at den nesten hveltet over største bakebollen) rullet deigen ut og delte i 4 deler, formet de som brød, la de i en stor stekeplate (forhåndssmurt med usmeltet smør) og penslet de med usmeltet smør.. Lot de heve seg 20 minutter til, så i ovnen på 200 grader i 45 minutter :) Bakte to runder med dette, med litt forskjellig melblanding, og den ene med solsikkefrø og sesamfrø i :) Ble store, luftige og myke brød ;)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

1/2 kg siktet speltmel

1/2 kg sammalt spelt

1 pk tørrgjær

1 dl havregryn

2 ss rømme

2 ss flytende melange

2 egg

1 ss honning el sukker

1/2 ts salt

Vann til deigen er passe seig

Næringsrikt brød for barn som ikke spiser så mye

Skrevet

1/2 kg siktet speltmel

1/2 kg sammalt spelt

1 pk tørrgjær

1 dl havregryn

2 ss rømme

2 ss flytende melange

2 egg

1 ss honning el sukker

1/2 ts salt

Vann til deigen er passe seig

Næringsrikt brød for barn som ikke spiser så mye

Dette så jo helt fantastisk ut! Må prøves! Tusen takk! :) Slumping og meg er en dårlig kombinasjon ;)

Anonymous poster hash: cde64...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...