Gå til innhold

Blir snart gal av 8 åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg har vært syke de siste ukene. Sliter med hoste og føler oss helt ræva. Sover heller ikke stort om nettene. Om vi så mye som rører oss fremkaller det voldsomme "hosteanfall". Jeg har vært hos legen og fått beskjed om at det er virus. Var sykemeldt noen dager men jobber igjen nå.

Pga dette er det ikke akkurat rent og ryddig hjemme. Vi tar det overfladiske men det ser ikke ut her.

Nå når vi har vært syke har vi nektet 8 åringen å ta med venner hjem. Orker ikke tanken på å ha vennene hans her nå. Ikke alle er rolige akkurat. Ikke har vi stort hus heller. Disse vennene vil også ofte ha mat når de er her, ofte vil de også skravle masse med oss og spør og graver om ting.m

8 åringen er nå potte sur på oss. Mener vi er dårlige foreldre. Han VIL ha vennene med hjem. Han evner ikke å forstå hva vi sier.

Vi vil jo ikke smitte vennene hans heller.

Er vi veldig sære, er det virkelig så "fælt" at vi sier nei til besøk nå?

Anonymous poster hash: b5610...59e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt sære er dere.. Istede for å se problemer så se løsninger.. Han er 8år, han kan jo fint vaske eget rom.. Han kan få ha en kamerat av gangen på besøk (greit å være opptatt, så kan dere slappe av) og de kan finne seg mat på egenhånd, eller ikek spise der...

8år gamle gutter bryr seg ikke om hybelkaniner under bordet eller at det ikke er vasket den uka..

Anonymous poster hash: 9d7f1...1d4
Skrevet

Synes også dette hørtes rart ut, fordi dere er forkjølet med hoste så får ikke 8-åringen lov å ha venner på besøk?

Du kan jo bare si at de må være på rommet, kjellerstua, loftstua eller hvor det nå måtte være 8-åringen har området sitt i huset og der kan han da fint rydde og støvsuge selv før han får besøk. At det er litt bøssete under spisestuebordet eller støvete i vinduskarmen er det da ingen 8-åringer som bryr seg om. Finne seg en skive på kjøkkenet klarer de da også helt fint selv, men du kan jo si at det ikke passer med middagsgjester denne helgen så de får gå hjem ved middagstid. Skjønner overhodet ikke problemet...

Anonymous poster hash: 794dd...c87
Skrevet

Tja... Ser ikke helt problemet dersom han kun har en kompis på besøk, det må dere vel tåle? Men skjønner at dere ikke orker en hel bøling av guttunger når dere er syke.

Til syvende og sist så er det dere som foreldre som bestemmer. Så får han bli så sur han vil.

Skrevet

Her er det åpent hus uansett, så lenge ingen er døden nær. Unger skjønner greit det meste, da jeg var sengeliggende i ukesvis forklarte jeg at sånn var det og derfor fikk de ta skiver sjøl og rydde etter seg og ellers være greie. Null stress.

Skrevet

Ser ikke helt problemet. .. Dere tåler vel litt besøk selv om dere er forkjøla.......

Anonymous poster hash: 8b418...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...