Gå til innhold

04.32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen skal nå for faen ikke begynne så tidlig! Det er lördag OG vi er på ferie!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har minien holdt det gående siden kl 2- konstant. Driver med puppeavvenning, og til tross for kos, klapp, synging og alt som er, var han fly forbanna.

Nå er han smørblid, men nå er jo mor lys våken.

Skrevet

Det er jo bare fryktelig - stakkars dere! Håper det finnes en formiddagslur i sikte (for DERE, fortrinnsvis).

Skrevet

Å sukk. Takk for påminnelse om hvor deilig det er med store barn, også. Sovet som en stein fra midnatt til 7, så frokost og tok med alle fire i svømmehallen kl 9. ( Under parolen : Du er glad nårdet er gjort). Nå rundstykker i ovnen og resten av dagen i ro. Herrrrrrlig!

Skrevet

All mulig symp.. (jeg sov til 1057 da datteren kom og forlangte at jeg sto opp, stakkars meg)

Skrevet

Mannen skjønte sitt eget beste han, så han sto opp kl 8 og tok med seg ungene ut, mens jeg fikk sove til halv 12. OG ta en lang dusj. 

Nå sover minien på brystet til pappa, mens jeg nyter svigermors fylte horn til frokost.

Dagen ble med ett lysere, og natten sånn halvveis glemt.

Skrevet

Vi innførte nytt regime før jul.

"Du får ikke stå opp før kl kl 07!" (Det er 6 åringen som er morgenfuglen her i huset).

Utstyrte vedkommende med Legoklokke på armen med øving og instruksjoner på når klokka viser 07.

Han kunne ikke brydd seg mindre.

Dessuten blir det litt vanskelig når han ikke skjønner hvilken vei viserne går. Det vil si at når klokka er 05.20  så kan jo det bety at klokka var 07 for lenge siden for ham.

Han blir nemlig avslørt når jeg kommer ned med minstemann kl 07.30 av at iPad´en kun har 5 % batterikapasitet igjen, epleskrotten er helt brun og youghurten han ikke orket spise er romtemperert. Resten av brødskiven med servelat har blitt krøllete i kanten.

Allikevel påstår han hårdnakket at han ikke sto opp før 07 altså.

Nytt regime innføres i dag/natt/morgen. Ingen iPad før vi står opp. Han kan få spise maten vi har gjort i stand i kjøleskapet siden han virkelig er sulten når han våkner, men han kan godt legge seg igjen etter å ha spist. Rart er det jo at han må vekkes kl 06.40 hver dag ellers i uka. 

Skrevet

Her skjönte mannen og sitt beste og stod opp når minstemann våknet. Jeg kastet meg på puten og fikk to timer, ikke så lenge som LilleGorilla men så var jo stakkeren våken leeeenge för meg! Jeg ble vekket av to som kastet badedraktene sine på meg......

Skrevet

Er det ondt av meg å fortelle at jeg har vært på hyttetur med to venninnekollegaer og sovet lenge både lørdag og søndag?

Vi har "Ikke lov å stå opp før 07"-regel hos oss også. Midtimellomgutten er verst hos oss, men nå holder han seg i ro til sju. Tenåringen var like ille og hun sover gjerne til fire nå hvis hun får lov. Så det er håp i sikte!

Skrevet

I dag startet dagen kl 04.15. Tok morgenfuglen opp i sengen og holdt neeesten på å sovne igjen da vekkerklokken til pappa satt igang :(

Da var løpet kjørt og vi såg på Drømmehagen på mobilen til kl 06. Alene hjemme med ettåringen uten bil og med liten storm ute - det kan bli en lang dag :P

Hva gjør man på når man ikke kan være ute? Tips mottas til en propell som bør være ute minst 2x1,5 t pr dag for å svi av litt energi.

Skrevet

Ny natt med styring fra kl 2, sammen med en fireåring som hoster så lungene revner. Kombiner det med mor med 39 i feber, så har vi en natt man helst vil glemme. 

Nå er morfar en tur på besøk og avleder ungene så mor kan få drikke kaffen i fred, så blir det nok en innedag på oss også- hoste, feber og storm går liksom ikke helt i hop. Noen ganger er det helt kurant å parkere ungene foran tvn, altså.

Skrevet

Så det er håp i sikte!

Hvis du altså ikke brekker armen. Faan til natt. Jeg er for gammal til dette, når jeg ikke får sove utpå dagen etter heller. Hater å starte uka i minus.

Skrevet

I dag startet dagen kl 04.15. Tok morgenfuglen opp i sengen og holdt neeesten på å sovne igjen da vekkerklokken til pappa satt igang :(

Da var løpet kjørt og vi såg på Drømmehagen på mobilen til kl 06. Alene hjemme med ettåringen uten bil og med liten storm ute - det kan bli en lang dag :P

Hva gjør man på når man ikke kan være ute? Tips mottas til en propell som bør være ute minst 2x1,5 t pr dag for å svi av litt energi.

• Danse på stua. Voldsom og hoppende fristil. Anbefalt repertoar er Chumbawamba, I get knocked down.
  • Vann. Bade alle dyrene og seg selv.
  • Frigang i kjeler og sleiver
Skrevet

• Danse på stua. Voldsom og hoppende fristil. Anbefalt repertoar er Chumbawamba, I get knocked down.

Takk for fine råd. Akkurat nå sover krapylet, var selvsagt supertrett etter den grytidlige starten. Så nå sitter mor med iPad, kaffe, knekkebrød og fyr i ovnen og samler krefter og inspirasjon til dans, søl og lek, lek, lek.

Så trasig med armen din, er den fremdeles så vond?

Heller fullt opplaget ettåring enn bare en arm altså.. Absolutt og uten tvil.

Skrevet (endret)

Takk for fine råd. Akkurat nå sover krapylet, var selvsagt supertrett etter den grytidlige starten. Så nå sitter mor med iPad, kaffe, knekkebrød og fyr i ovnen og samler krefter og inspirasjon til dans, søl og lek, lek, lek.

Så trasig med armen din, er den fremdeles så vond?

Heller fullt opplaget ettåring enn bare en arm altså.. Absolutt og uten tvil.

Min erfaring fra innedager er at man må skru opp volumtoleransen for å få ungen sliten nok, og muligens oppdager småtten sin indre trommeslager på kjelene dine og er fornøyd med det...

Armen er ikke grei. Siden overarmen må være helt i linje hele tida må den legges veeeldig nøye til rette i puteoppbygd sofa hver natt, og deretter må ingen del av kroppen flyttes, og det er nesten ikke mulig så i beste og mest dopa fall sover jeg en kort men akseptabel natt (o lykke) men våkner stiv som en stokk i samme stilling, i verste fall har jeg bomma litt på vinkel og våkner etter en halvtime fordi den ikke har blodomløp eller har hovna inni gipsen og ned til handa og verker som et helvete. (Jeg tror likevel jeg foretrekker den over ettåring...)

Endret av sug lut
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Armen er ikke grei. Siden overarmen må være helt i linje hele tida må den legges veeeldig nøye til rette i puteoppbygd sofa hver natt, og deretter må ingen del av kroppen flyttes, og det er nesten ikke mulig så i beste og mest dopa fall sover jeg en kort men akseptabel natt (o lykke) men våkner stiv som en stokk i samme stilling, i verste fall har jeg bomma litt på vinkel og våkner etter en halvtime fordi den ikke har blodomløp eller har hovna inni gipsen og ned til handa og verker som et helvete. (Jeg tror likevel jeg foretrekker den over ettåring...)

Sløve Hottentotten har ikke helt fått med seg hva som er skjedd med armen din, annet enn at den er i gips og ellers lite god... Det høres absolutt ikke bra ut! Hvor lenge var det du måtte gå sånn?

Skrevet

Sløve Hottentotten har ikke helt fått med seg hva som er skjedd med armen din, annet enn at den er i gips og ellers lite god... Det høres absolutt ikke bra ut! Hvor lenge var det du måtte gå sånn?

På en god dag tenker jeg at det sikkert er bedre og grodd sammen om ei ukes tid... realistisk sett er det det tidligst mulige, så det kan jo fort gå noen uker til og det er før vi begynner å snakke om opptrening av overarmen. Jeg velger stort sett å være optimist men i morges kjentes det ikke sånn ut...

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

"Du får ikke stå opp før kl kl 07!" (Det er 6 åringen som er morgenfuglen her i huset).

Utstyrte vedkommende med Legoklokke på armen med øving og instruksjoner på når klokka viser 07.

Dessuten blir det litt vanskelig når han ikke skjønner hvilken vei viserne går. Det vil si at når klokka er 05.20  så kan jo det bety at klokka var 07 for lenge siden for ham.

Han blir nemlig avslørt når jeg kommer ned med minstemann kl 07.30 av at iPad´en kun har 5 % batterikapasitet igjen, epleskrotten er helt brun og youghurten han ikke orket spise er romtemperert. Resten av brødskiven med servelat har blitt krøllete i kanten.

Nytt regime innføres i dag/natt/morgen. Ingen iPad før vi står opp. Han kan få spise maten vi har gjort i stand i kjøleskapet siden han virkelig er sulten når han våkner, men han kan godt legge seg igjen etter å ha spist. Rart er det jo at han må vekkes kl 06.40 hver dag ellers i uka. 

Fru Smutt - jeg må få tipse deg om Momo - http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/576439

Vi har også hatt en som har våknet til helt feil tider, så da innførte vi Momo! Han kan programmeres til å åpne øynene på et gitt tidspunkt; han fikk selv lukke øynene til Momo når det var leggetid. Så sa vi at det er ikke ståopp tid før Momo har åpnet øynene sine igjen. Jeg satte den på 7 eller 7.30. Han visste at det var ok å komme inn i løpet av natten om det var krise som vond drøm, vondter, sykdom eller på do. Men stå opp for å leke var nei :)

Funket fra dag 1 - vi hørte han våknet og gikk gjennom sjekklisten. Må jeg på do? Har jeg vondt? har jeg drømt noe fint eller dumt? Nei da må jeg nok legge meg igjen :)

Han kunne være på rommet og leke stille eller blad i bok vel og merke - jeg tvinger ikke ungen til å ligge stille under dyna.

Men den gav han en fin indikasjon på hva som var morgen for hos han kunne det være ståopptid fra det ble lyst..

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

På en god dag tenker jeg at det sikkert er bedre og grodd sammen om ei ukes tid... realistisk sett er det det tidligst mulige, så det kan jo fort gå noen uker til og det er før vi begynner å snakke om opptrening av overarmen. Jeg velger stort sett å være optimist men i morges kjentes det ikke sånn ut...

Det er en veldig god egenskap å kunne se på glasset som halvfullt og det virker som du er god på det. Heldigvis :) det er dog veldig naturlig å ha noen dager innimellom som er sure og tunge!

Krysser fingrene for tidligst mulig bedring så du kan komme igang med opptrening.

Skrevet

Fru Smutt - jeg må få tipse deg om Momo - http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/576439

Vi har også hatt en som har våknet til helt feil tider, så da innførte vi Momo! Han kan programmeres til å åpne øynene på et gitt tidspunkt; han fikk selv lukke øynene til Momo når det var leggetid. Så sa vi at det er ikke ståopp tid før Momo har åpnet øynene sine igjen. Jeg satte den på 7 eller 7.30. Han visste at det var ok å komme inn i løpet av natten om det var krise som vond drøm, vondter, sykdom eller på do. Men stå opp for å leke var nei :)

Funket fra dag 1 - vi hørte han våknet og gikk gjennom sjekklisten. Må jeg på do? Har jeg vondt? har jeg drømt noe fint eller dumt? Nei da må jeg nok legge meg igjen :)

Han kunne være på rommet og leke stille eller blad i bok vel og merke - jeg tvinger ikke ungen til å ligge stille under dyna.

Men den gav han en fin indikasjon på hva som var morgen for hos han kunne det være ståopptid fra det ble lyst..

Takk for godt tips!

Den var jo veldig søt også da :)

Min eneste frykt er at den rett og slett ser for barnslig ut for ham. Han begynner å bli veldig klar på sånt.

Ikke for det, vi har jo en tass til som etterhvert blir litt større. Gjenbruk er vi godt kjent med.

Skal sjekke dette ut altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...