Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Er jeg fattig? Har inn nesten 24000 kr har 17890 kr i utgifter da uten mat, klær og underholdning. Sitter igjen med ca 6000 kr. Et en voksen og to barn. Anonymous poster hash: 061e2...d67
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Klart du ikke er fattig:-) nav i min kommune opererer med følgende satser for sosialhjelp - inntil 7000 i husleie og 5500 i livsopphold for single - det skal da dekke alt... Anonymous poster hash: b3314...e10
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Du tjener ikke så mye, men du har stor sum i faste utgifter. Vil ikke kalle deg fattig. Anonymous poster hash: 95583...8c1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 At du har så høye utgifter er jo din egen feil... at du har lite å rutte med fordi du har satt deg i gjeld er ikke det samme som å være fattig vettu;-) Anonymous poster hash: b3314...e10
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 At du har så høye utgifter er jo din egen feil... at du har lite å rutte med fordi du har satt deg i gjeld er ikke det samme som å være fattig vettu;-) Anonymous poster hash: b3314...e10 Slett ikke sikkert at HI har satt seg i gjeld. Husleie, strøm, barnehage, SFO, telefon, forsikringer mm. kan fort bli store summer Anonymous poster hash: 95583...8c1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 At du har så høye utgifter er jo din egen feil... at du har lite å rutte med fordi du har satt deg i gjeld er ikke det samme som å være fattig vettu;-) Anonymous poster hash: b3314...e10 Slett ikke sikkert at HI har satt seg i gjeld. Husleie, strøm, barnehage, SFO, telefon, forsikringer mm. kan fort bli store summer Anonymous poster hash: 95583...8c1 enten gjeld eller unormalt høyt forbruk! Anonymous poster hash: b3314...e10
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 At du har så høye utgifter er jo din egen feil... at du har lite å rutte med fordi du har satt deg i gjeld er ikke det samme som å være fattig vettu;-) Anonymous poster hash: b3314...e10 Slett ikke sikkert at HI har satt seg i gjeld. Husleie, strøm, barnehage, SFO, telefon, forsikringer mm. kan fort bli store summer Anonymous poster hash: 95583...8c1 enten gjeld eller unormalt høyt forbruk! Anonymous poster hash: b3314...e10 Tenk deg om: Husleie på kanskje 9000,- / 10 000,-, barnehage på 2600,-, SFO på 2500,-, strøm 600,- osv. Ja, det er høye utgifter, men ikke unormalt når det bor 3 personer i husstanden Anonymous poster hash: 95583...8c1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Når man ikke har råd til det grunnleggende som barn og voksene trenger. Har man ikke råd til klær eller mat eller hus over hodet, da er man fattig. Om man må spinkle og spare hver eneste krone for å klare å ha mat ut måneden. Jeg syns ikke man er fattig om man f.eks prioriterer gode saftige middager ovenfor ting som f.eks museum og kino. Anonymous poster hash: e46b2...f45
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Vi er to voksne og to barn på 23.000. Vi eier hus og ny bil og mangler ingenting. Vi er ikke fattige. Du prioriterer feil hvis du ser deg som fattig. Anonymous poster hash: c5e70...f2c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 I mine øyne er du ikke fattig, du har mat og et hjem. Men alt er jo relativt, sammenlignet med røkke er du en kirkerotte... Anonymous poster hash: 49ee1...bff
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Ja, jeg synes du er fattig. Har samme inntekt og utgifter selv sånn ca og det blir ikke mye aktiviteter på ungene som feks kino, svømmehall, lekeland osv. Her er det ut på tur aldri sur som gjelder. Men ja, føler meg fattig, og det sliter på helsa å hele tiden måtte planlegge og snu på krona, ikke minst bekymre seg for uforutsette utgifter.. Anonymous poster hash: 8d04e...f2c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #12 Skrevet 24. januar 2014 Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha. Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie. Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker. Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til. Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt. Anonymous poster hash: 24789...4cc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #13 Skrevet 25. januar 2014 Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha. Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie. Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker. Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til. Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt. Anonymous poster hash: 24789...4cc Får håpe at virkelighetens harde realiteter aldri noen gang kommer og banker deg i hodet.... Anonymous poster hash: c979e...1a3
Bare blåbær Skrevet 25. januar 2014 #14 Skrevet 25. januar 2014 Nei, jeg synes ikke du er fattig. Fattig er de som ikke har penger igjen etter utgiftene er trekt ifra. ( men da ville jeg gjerne sett på hva slags utgifter personen har før jeg kaller dem for fattige. )
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #15 Skrevet 25. januar 2014 Jeg får utbetalt ca 12000 i mnd, det skal dekke husleie, strøm, mat og alle regninger.Jeg har tak over hode og mat på bordet, men jeg føler meg ganske fattig.Med de 6000 kr burde du vel klare deg greit nok? Anonymous poster hash: 5a0a1...0ce
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #16 Skrevet 25. januar 2014 Så lenge man har det nødvendigste,, er fattig mer en "psykisk" tilstand. Du opplever at du har det du trenger. Ergo er du ikke fattig. Folk som har mye mer enn deg, kan føle seg fattig fordi forventningene er for høye. Jeg har folk i min næreste omgangskrets av begge de variantene der. Anonymous poster hash: 5f935...5fe
Nodisc Skrevet 25. januar 2014 #17 Skrevet 25. januar 2014 (endret) Vi er en familie på 3 som lever på kunn stipend og har utgifter på 21500.. har ingenting igjen etter regninger er betalt, og alt vi har spart går til gutten når han trenger noe, så da blir det lite festligheter på oss! Men vi er ikke fattig for vi har alt vi trenger fattigere enn vennene våre, men ikke fattig. Har forsåvitt husleie på 11500+ strøm, internett og tv og skal snart flytte å spare et par tusen i mnd Må bare tilføye at nå er ikke gutten min så stor at aktiviteter og slikt tar penger Endret 25. januar 2014 av NoDisc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #18 Skrevet 25. januar 2014 Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha. Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie. Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker. Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til. Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt. Anonymous poster hash: 24789...4cc Herregud! Du har virkelig ikke begrep om hva fattig vil si. Blir helt dårlig! Anonymous poster hash: 59896...58a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #19 Skrevet 25. januar 2014 Er jeg fattig? Har inn nesten 24000 kr har 17890 kr i utgifter da uten mat, klær og underholdning. Sitter igjen med ca 6000 kr. Et en voksen og to barn. Anonymous poster hash: 061e2...d67 Fattig, nei. Du vil neppe trenge mer enn 3000 kr i matutgift i mnd, max 4? Du er alenemor til to barn? 2000 kr til underholdning og klær er helt greit. Anonymous poster hash: 088e3...342
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #20 Skrevet 25. januar 2014 Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha. Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie. Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker. Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til. Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt. Anonymous poster hash: 24789...4cc Herregud! Du har virkelig ikke begrep om hva fattig vil si. Blir helt dårlig! Anonymous poster hash: 59896...58a Hun spurte jo hva JEG legger i ordet fattig. Dette er min oppfatning av fattig. Anonymous poster hash: 24789...4cc
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #21 Skrevet 26. januar 2014 jeg var fattig da jeg gikk og frøys på jobb/ skole fordi jeg ikke råd til varmere klær. da vi gikk sultne fordi vi hadde 2000 kr på mat i mnd (to voksne og et barn) kan sikkert nevne mye mer, men når man mangler det mest elementære, som alle forventer at man skal ha råd til så er man fattig! Anonymous poster hash: 05029...2d6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #22 Skrevet 26. januar 2014 Ja, jeg synes du er fattig. Har samme inntekt og utgifter selv sånn ca og det blir ikke mye aktiviteter på ungene som feks kino, svømmehall, lekeland osv. Her er det ut på tur aldri sur som gjelder. Men ja, føler meg fattig, og det sliter på helsa å hele tiden måtte planlegge og snu på krona, ikke minst bekymre seg for uforutsette utgifter.. Anonymous poster hash: 8d04e...f2c Hvor ofte trenger en familie gå i svømmehall, kino eller lekeland? Vi har råd, men er så og si alrdi på kino eller lekeland. En gang i året kanskje? Svømmehall hver tredje måned. Det er jo ikke noe man må selv om man har barn...men forstår at vissheten om at man ikke kan gjøre slike ting kan gnage og være plagsom. Selve tanken på det. Besøke venner og være på tur er gratis iallefall og skaper like gode minner i hverdagen:) Anonymous poster hash: ac739...676
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #23 Skrevet 26. januar 2014 Er jeg fattig? Har inn nesten 24000 kr har 17890 kr i utgifter da uten mat, klær og underholdning. Sitter igjen med ca 6000 kr. Et en voksen og to barn. Anonymous poster hash: 061e2...d67 Jeg og samboeren har tilsammen inn 24.000 og vi har to barn i tillegg.. Det tror jeg er mer fattig enn det du er. Anonymous poster hash: cbbda...f15
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #24 Skrevet 26. januar 2014 Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha. Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie. Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker. Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til. Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt. Anonymous poster hash: 24789...4cc Herregud! Du har virkelig ikke begrep om hva fattig vil si. Blir helt dårlig! Anonymous poster hash: 59896...58a Hun spurte jo hva JEG legger i ordet fattig.Dette er min oppfatning av fattig. Anonymous poster hash: 24789...4cc Nesten så jeg håper du får oppleve hvordan det er å være så fattig at det å reise til syden blir bare med drømmen. Jakke til 6000kr... Jeg får mindre enn det utbetalt i mnd pga jeg er arbeidsledig. Anonymous poster hash: 84b5b...4b8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #25 Skrevet 26. januar 2014 Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha.Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie.Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker.Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til.Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt.Anonymous poster hash: 24789...4cc Herregud! Du har virkelig ikke begrep om hva fattig vil si. Blir helt dårlig!Anonymous poster hash: 59896...58a Hun spurte jo hva JEG legger i ordet fattig.Dette er min oppfatning av fattig. Anonymous poster hash: 24789...4cc Da våburde du ta norskfaget om igjen;) Anonymous poster hash: b41ab...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå