Gå til innhold

Hva legger dere i fattig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg fattig? Har inn nesten 24000 kr har 17890 kr i utgifter da uten mat, klær og underholdning. Sitter igjen med ca 6000 kr. Et en voksen og to barn.

 

Anonymous poster hash: 061e2...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du ikke er fattig:-) nav i min kommune opererer med følgende satser for sosialhjelp - inntil 7000 i husleie og 5500 i livsopphold for single - det skal da dekke alt...

 

Anonymous poster hash: b3314...e10

Skrevet

Du tjener ikke så mye, men du har stor sum i faste utgifter. Vil ikke kalle deg fattig.



Anonymous poster hash: 95583...8c1
Skrevet

At du har så høye utgifter er jo din egen feil... at du har lite å rutte med fordi du har satt deg i gjeld er ikke det samme som å være fattig vettu;-)

 

Anonymous poster hash: b3314...e10

Skrevet

At du har så høye utgifter er jo din egen feil... at du har lite å rutte med fordi du har satt deg i gjeld er ikke det samme som å være fattig vettu;-)

 

Anonymous poster hash: b3314...e10

 

Slett ikke sikkert at HI har satt seg i gjeld. Husleie, strøm, barnehage, SFO, telefon, forsikringer mm. kan fort bli store summer

 

Anonymous poster hash: 95583...8c1

Skrevet

 

 

At du har så høye utgifter er jo din egen feil... at du har lite å rutte med fordi du har satt deg i gjeld er ikke det samme som å være fattig vettu;-)

 

Anonymous poster hash: b3314...e10

Slett ikke sikkert at HI har satt seg i gjeld. Husleie, strøm, barnehage, SFO, telefon, forsikringer mm. kan fort bli store summer

 

Anonymous poster hash: 95583...8c1

enten gjeld eller unormalt høyt forbruk!

 

Anonymous poster hash: b3314...e10

Skrevet

 

 

At du har så høye utgifter er jo din egen feil... at du har lite å rutte med fordi du har satt deg i gjeld er ikke det samme som å være fattig vettu;-)

 

Anonymous poster hash: b3314...e10

Slett ikke sikkert at HI har satt seg i gjeld. Husleie, strøm, barnehage, SFO, telefon, forsikringer mm. kan fort bli store summer

 

Anonymous poster hash: 95583...8c1

enten gjeld eller unormalt høyt forbruk!

 

Anonymous poster hash: b3314...e10

 

 Tenk deg om: Husleie på kanskje 9000,- / 10 000,-, barnehage på 2600,-, SFO på 2500,-, strøm 600,- osv.

 

Ja, det er høye utgifter, men ikke unormalt når det bor 3 personer i husstanden

 

Anonymous poster hash: 95583...8c1

Skrevet

Når man ikke har råd til det grunnleggende som barn og voksene trenger. Har man ikke råd til klær eller mat eller hus over hodet, da er man fattig. Om man må spinkle og spare hver eneste krone for å klare å ha mat ut måneden. 

 

Jeg syns ikke man er fattig om man f.eks prioriterer gode saftige middager ovenfor ting som f.eks museum og kino. 



Anonymous poster hash: e46b2...f45
Skrevet

Vi er to voksne og to barn på 23.000. Vi eier hus og ny bil og mangler ingenting. Vi er ikke fattige. Du prioriterer feil hvis du ser deg som fattig.

 

Anonymous poster hash: c5e70...f2c

Skrevet

I mine øyne er du ikke fattig, du har mat og et hjem.

 

Men alt er jo relativt, sammenlignet med røkke er du en kirkerotte...

 

Anonymous poster hash: 49ee1...bff

Skrevet

Ja, jeg synes du er fattig. Har samme inntekt og utgifter selv sånn ca og det blir ikke mye aktiviteter på ungene som feks kino, svømmehall, lekeland osv. Her er det ut på tur aldri sur som gjelder. Men ja, føler meg fattig, og det sliter på helsa å hele tiden måtte planlegge og snu på krona, ikke minst bekymre seg for uforutsette utgifter..



Anonymous poster hash: 8d04e...f2c
Skrevet

Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha.

Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie.

Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker.

Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til.

Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt.



Anonymous poster hash: 24789...4cc
Skrevet

 

Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha.

Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie.

Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker.

Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til.

Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt.

 

Anonymous poster hash: 24789...4cc

 

 

Får håpe at virkelighetens harde realiteter aldri noen gang kommer og banker deg i hodet....

 

Anonymous poster hash: c979e...1a3

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er fattig.

Fattig er de som ikke har penger igjen etter utgiftene er trekt ifra.

 

( men da ville jeg gjerne sett på hva slags utgifter personen har før jeg kaller dem for fattige. )

Skrevet

Jeg får utbetalt ca 12000 i mnd, det skal dekke husleie, strøm, mat og alle regninger.
Jeg har tak over hode og mat på bordet, men jeg føler meg ganske fattig.

Med de 6000 kr burde du vel klare deg greit nok?



Anonymous poster hash: 5a0a1...0ce
Skrevet

Så lenge man har det nødvendigste,, er fattig mer en "psykisk" tilstand. Du opplever at du har det du trenger. Ergo er du ikke fattig.

Folk som har mye mer enn deg, kan føle seg fattig fordi forventningene er for høye.

 

Jeg har folk i min næreste omgangskrets av begge de variantene der.



Anonymous poster hash: 5f935...5fe
Skrevet (endret)

Vi er en familie på 3 som lever på kunn stipend og har utgifter på 21500.. har ingenting igjen etter regninger er betalt, og alt vi har spart går til gutten når han trenger noe, så da blir det lite festligheter på oss! Men vi er ikke fattig for vi har alt vi trenger :) fattigere enn vennene våre, men ikke fattig. Har forsåvitt husleie på 11500+ strøm, internett og tv og skal snart flytte å spare et par tusen i mnd :)

 

Må bare tilføye at nå er ikke gutten min så stor at aktiviteter og slikt tar penger :)

Endret av NoDisc
Skrevet

 

Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha.

Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie.

Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker.

Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til.

Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt.

 

Anonymous poster hash: 24789...4cc

 

Herregud! Du har virkelig ikke begrep om hva fattig vil si. Blir helt dårlig!

 

Anonymous poster hash: 59896...58a

Skrevet

Er jeg fattig? Har inn nesten 24000 kr har 17890 kr i utgifter da uten mat, klær og underholdning. Sitter igjen med ca 6000 kr. Et en voksen og to barn.

 

Anonymous poster hash: 061e2...d67

 

Fattig, nei. Du vil neppe trenge mer enn 3000 kr i matutgift i mnd, max 4? Du er alenemor til to barn? 2000 kr til underholdning og klær er helt greit. 

 

Anonymous poster hash: 088e3...342

Skrevet

 

 

Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha.

Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie.

Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker.

Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til.

Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt.

 

Anonymous poster hash: 24789...4cc

 

Herregud! Du har virkelig ikke begrep om hva fattig vil si. Blir helt dårlig!

 

Anonymous poster hash: 59896...58a

 

Hun spurte jo hva JEG legger i ordet fattig.

Dette er min oppfatning av fattig.

 

Anonymous poster hash: 24789...4cc

Skrevet

jeg var fattig da jeg gikk og frøys på jobb/ skole fordi jeg ikke råd til varmere klær. da vi gikk sultne fordi vi hadde 2000 kr på mat i mnd (to voksne og et barn) 

kan sikkert nevne mye mer, men når man mangler det mest elementære, som alle forventer at man skal ha råd til så er man fattig!



Anonymous poster hash: 05029...2d6
Skrevet

Ja, jeg synes du er fattig. Har samme inntekt og utgifter selv sånn ca og det blir ikke mye aktiviteter på ungene som feks kino, svømmehall, lekeland osv. Her er det ut på tur aldri sur som gjelder. Men ja, føler meg fattig, og det sliter på helsa å hele tiden måtte planlegge og snu på krona, ikke minst bekymre seg for uforutsette utgifter.. Anonymous poster hash: 8d04e...f2c

Hvor ofte trenger en familie gå i svømmehall, kino eller lekeland? Vi har råd, men er så og si alrdi på kino eller lekeland. En gang i året kanskje? Svømmehall hver tredje måned. Det er jo ikke noe man må selv om man har barn...men forstår at vissheten om at man ikke kan gjøre slike ting kan gnage og være plagsom. Selve tanken på det.

 

Besøke venner og være på tur er gratis iallefall og skaper like gode minner i hverdagen:)

 

Anonymous poster hash: ac739...676

Skrevet

Er jeg fattig? Har inn nesten 24000 kr har 17890 kr i utgifter da uten mat, klær og underholdning. Sitter igjen med ca 6000 kr. Et en voksen og to barn.

 

Anonymous poster hash: 061e2...d67

Jeg og samboeren har tilsammen inn 24.000 og vi har to barn i tillegg.. Det tror jeg er mer fattig enn det du er.

 

Anonymous poster hash: cbbda...f15

Skrevet

 

 

 

 

 

Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha.

Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie.

Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker.

Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til.

Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt.

 

Anonymous poster hash: 24789...4cc

 

Herregud! Du har virkelig ikke begrep om hva fattig vil si. Blir helt dårlig!

 

Anonymous poster hash: 59896...58a

Hun spurte jo hva JEG legger i ordet fattig.

Dette er min oppfatning av fattig.

 

Anonymous poster hash: 24789...4cc

Nesten så jeg håper du får oppleve hvordan det er å være så fattig at det å reise til syden blir bare med drømmen.

Jakke til 6000kr... Jeg får mindre enn det utbetalt i mnd pga jeg er arbeidsledig.

 

Anonymous poster hash: 84b5b...4b8

Skrevet

 

 

Fattig er når jeg ikke kan kjøpe vinterjakken til 6000 kr som jeg VIL ha.Fattig er når jeg ikke har råd til å reise til syden,selv om jeg hadde trengt en ferie.Fattig er når jeg ikke har råd til å sitte en hel kveld på byn å kjøpe drinker.Fattig er når jeg ser masse fine klær jeg VIL ha,men som jeg ikke har råd til.Hjelper lite da at jeg allerede har kjøpt klær for 3000 kr når jeg VIL ha resten av klærene jeg likte så godt.Anonymous poster hash: 24789...4cc

 

Herregud! Du har virkelig ikke begrep om hva fattig vil si. Blir helt dårlig!Anonymous poster hash: 59896...58a

Hun spurte jo hva JEG legger i ordet fattig.Dette er min oppfatning av fattig. Anonymous poster hash: 24789...4cc
Da våburde du ta norskfaget om igjen;)

 

Anonymous poster hash: b41ab...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...