Gå til innhold

Gode tips for kink i ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid og har ikke lyst å ta smertestillende og tror forøvrig at det ikke er sterkt nok til å ta smerten.

Jeg blir bedre når jeg får gått litt men er nesten invalid når jeg reiser meg etter å ha sittet/ligget i sofaen?

Har noen noen øvelser eller andre ting som kan hjelpe?

Desperat. :-/

Anonymous poster hash: ddefb...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøy hoftebøyeren.

http://iform.nu/trening/styrketrening/flat-mage/hjelp-til-stram-hofteboyer-ovelse-4

Se det nederste bildet her også:

http://www.dn.no/dnaktiv/article2753239.ece

Når hoftebøyeren blir veldig stram så vil man typisk få smerter i ryggen når man har sittet en stund eller ligget med beina i bøy og så skal reise seg.

Det kan også hjelpe å tøye litt på setemusklene.

Anonymous poster hash: 4e47e...5f6
Skrevet

Tusen takk.

Prøvde Google men fant ikke så mye. :-)

Skrevet

God bedring :)

Glemte å si at hvis det ikke er over når helgen er over så ta deg en tur til en kiropraktor. Unødvendig å gå med slike smerter.

Med stor sansynlighet vil du i hvert fall bli bedre med denne tøyningen.

Skrevet

Takk for omtanken. ;-)

Har en fast behandler. Han praktiserer en kombinasjon av akupunktur, fysikalsk samt litt knekking. Skal til han på tirsdag. Da får han nok orden på meg. Skal be om litt mer øvelser av han.

Jeg går egentlig til han pga pill råtne akilles og en lårstrekk som aldri blir bra, ryggen min har han ikke behandlet før.

Sånn er det å bli eldre, det strømmer på med vondter.

Skrevet

Takk for omtanken. ;-)

Har en fast behandler. Han praktiserer en kombinasjon av akupunktur, fysikalsk samt litt knekking. Skal til han på tirsdag. Da får han nok orden på meg. Skal be om litt mer øvelser av han.

Jeg går egentlig til han pga pill råtne akilles og en lårstrekk som aldri blir bra, ryggen min har han ikke behandlet før.

Er det manuell terapeut eller naprapat du går til?

Etter at du har født så test ut triggerpunktbehandling (dry needling) av lår og leggmuskulaturen OG trykkbølgebehandling av både achilles og lårstrekk!

I mellomtiden vær flink til å tøye legg, lår og lyske (hoftebøyer) og gjør eksentriske øvelser for achillesene dine - det kan du fint gjøre som gravid.

Strekk i låret kan påvirke bekkenet som igjen påvirker ryggen, så tøy fremside og bakside lår i tillegg til hoftebøyeren :)

Skrevet

Takk for omtanken. ;-)

Er det manuell terapeut eller naprapat du går til?

Etter at du har født så test ut triggerpunktbehandling (dry needling) av lår og leggmuskulaturen OG trykkbølgebehandling av både achilles og lårstrekk!

I mellomtiden vær flink til å tøye legg, lår og lyske (hoftebøyer) og gjør eksentriske øvelser for achillesene dine - det kan du fint gjøre som gravid.

Strekk i låret kan påvirke bekkenet som igjen påvirker ryggen, så tøy fremside og bakside lår i tillegg til hoftebøyeren :)

Han er egentlig kiropraktor men han har tatt en del tilleggsutdanning. I tillegg har ekstremt varme hender og han har hjulpet meg med mange akutte plager.

Jeg har prøvd både naprapat og tryggbølger på akilles men plagene kom raskt tilbake etter behandling.

Nå går jeg en gang i måneden og holder det i sjakk.

Jeg skjønner dette svangerskapet kan bli litt tungt mtp plagene mine så jeg prøver forebygge så godt jeg kan. Stua mi er en "gymsal" hver kveld. :-)

Skrevet

En tur i skogen (ulendt terreng) er ofte god egenmedisin.

Anonymous poster hash: 17840...a51
Skrevet

En tur i skogen (ulendt terreng) er ofte god egenmedisin.

Anonymous poster hash: 17840...a51

Jepp. Gått to timer nå med hunden og er ganske myk og fin nå. Tør ikke sette meg for da stivner jeg.

Vurderer å døgne i stående stilling :-) takk og lov er jeg veldig sprek mtp svangerskapet så er ikke avhengig av sofahvile.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...