Gå til innhold

Jeg må gjøre noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser div tråder her og på andre forum der folk skriver at de kutter sukker og trener, kiloene renner av...

De siste 3ukene har jeg trent annenhver dag med 2 pausedager i helgene. Tar i tilegg 20sit ups 2 ganger hver dag.

Spist sunnere og bedre enn før. Spiser nå 4små måltider istede for 2 store. Holder meg rundt 1200kalorier om dagen som i følge "shape up" appen skal gjøre at jeg skal gå ned i kg i uka.

Har kuttet ut sjokolade, potetgull og cola.

Jeg har gått ned 400! gram!  

Hva gjør jeg galt?

Jeg har mer en nok å ta av, og kan ikke tro at fett er blitt til muskler allerede.. Trener jeg for lite? Jeg trener 30-40 min med høy intensitet.

Kan ikke akkurat si at dette gjør at motivasjonen holder seg på topp. Jeg vil jo gå ned..

Anonymous poster hash: 39ebb...609
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du får i deg for få kalorier til å trene så mye. Du vet at når du trener, må du spise mer. Ikke vær så opptatt av vekta. Et målebånd er bedre nå i starten.

Da jeg begynte å trene for flere år siden, mener jeg det tok nesten tre måneder før vekta begynte å gå merkbart ned, og da gikk det unna. Var nok en del muskler som kom på plass i begynnelsen. Tipper det er slik med deg også.

Anonymous poster hash: b6ab6...dc0

Skrevet

du trener da typisk man-ons-fre?

Hvis du ikke gjør noe aktivitet utenom det, kan du med fordel øke litt. Gjerne gå en tur de dagene du ikke trener.

er du sikker på at du ikke spiser mer enn 1200 kcal per dag?

Jeg gikk ned 10 kg i vår vha vektklubben. og det skal jammen ikke mye ekstra til for at man overstiger kalorigrensa, en ekstra brødskive, en banan, en kjeks til kaffen på jobb osv..

Anonymous poster hash: 7141f...539
Skrevet

Fett kan ikke bli til muskler

Anonymous poster hash: 28d6c...661

Skrevet

I helga så er jeg aktiv med "familieaktiviteter".. for eksempel drar jeg akebrett opp bakken x antall ganger. Måker snø osvoso.. Så er aktiv, men trener ikke.

Mulig jeg spiser for lite kalorier. Ofte så sliter jeg med å komme opp i 1200kalorier, men aner ikke hva jeg skal spise..

Her er måltidene mine på en vanlig dag:

1 Knekkebrød med ost eller leverpostei til frokost

2brødskiver med kyllingpålegg til lunsj.

mellommåltid etter trening: banan og youghurt

Middag (Mellom 300-400kc)

Kvelds 1 knekkebrød til kvelds.

Drikker masse vann, og litt juice til frokost

Skrevet

Syns du spiser alt for sjeldent. Øk til 7 måltider, det holder forbrenninga ved like. Lite og ofte. Ett knekkebrød, en frukt, en skive til hvert måltid, og la det gå max 3 timer mellom hvert måltid. Spis også kveldsmat like før leggetid, men ikke tungt fordøyelig. Myten om å ikke spise på kvelden er tilbakevist; med å kutte kveldsspising stopper man forbrenninga og man bruker lengre tid neste dag før kroppen starter opp med å forbrenne ny næring. Og øk gjerne litt på kaloriene de dagene du er i mye aktivitet. 

Anonymous poster hash: ea314...688
Skrevet

Spis ofte og lite, drikk mye vann og vær tålmodig! Tren jevnlig. Det går ofte over 1 mnd før noen av resultatene kommer. Prøv å gjør dette om til en livsstil slik at når du er kommet til målet ditt, går det ikke rett dit du var når du startet. Godt at du er kommet i gang! Stå på videre :)

Anonymous poster hash: 48592...faa
Skrevet

Har du holdt på lenge da? Det tar gjerne en stund før resultatene begynner å komme, i mellomtiden er det bare å holde ut! :)

Tror jeg holdt på i et par måneder før vektnedgangen kom skikkelig i gang og da raste jeg ned flere kilo. Har nå gått ned 20-25 kilo og en veldig fornøyd med resultatet :)

Skrevet (endret)

Husk at muskler veier mer enn fett, men du har for lite inntak av kalorier for å trene så mye som du gjør, syns jeg...

Endret av Daquiry
Skrevet (endret)

Kanskje du burde prøve en annen "diett". Nå er jeg en evig "lavkarboer" som jeg synes passer best for MEG, kanskje det ikke fungerer for deg - men det høres jo ikke ut som denne dietten du bedriver passer deg. Hva med å prøve noe annet? Som andre sier kast badevekta og ta frem målebåndet eller knips bilder noen bestemte dager. Vekta kan variere voldsomt spesielt for oss damer ettersom vi har sykluser som forandrer mengde med vann f.eks iløpet av syklusen. Det lureste tror jeg er å få et annet bilde over hva det er du driver på med. Dette er en livsstilsendring noe som du skal kunne leve med resten av livet, vekt nedgangen er en bonus. Det er ikke det at du skal bli tynn, det er at du skal få bedre helse. Det var slik jeg tenkte når jeg klarte å få til livsstilsendringene :) 

Ang treningen vet jeg jo ikke hva slags trening du bedriver, men jeg kan vell si at for de fleste funker det med en kombinasjon av styrke og kardio. F.eks 10 min på tredemølla, 10-15 min med styrke, 10 min på tredemølla, 10-15 min styrke og avslutte igjen med kardio. 

Jeg selv trener kun styrke, men jeg har jo et litt annet mål nå som er ren styrke og et håp om å få konkurrere innen bikini fitness så jeg følger jo et litt annet trenings-mønster. Trener styrke 6 dager i uken som varer i ca 1 til 2 timer.  Konsentrer meg ikke om vekta eller målebånd, men det er heller gøy med bilder som man tar f.eks hver uke eller annen hver.

Lykke til! :)

Endret av BikkjeBisk
Skrevet

I helga så er jeg aktiv med "familieaktiviteter".. for eksempel drar jeg akebrett opp bakken x antall ganger. Måker snø osvoso.. Så er aktiv, men trener ikke.

Mulig jeg spiser for lite kalorier. Ofte så sliter jeg med å komme opp i 1200kalorier, men aner ikke hva jeg skal spise..

Her er måltidene mine på en vanlig dag:

1 Knekkebrød med ost eller leverpostei til frokost

2brødskiver med kyllingpålegg til lunsj.

mellommåltid etter trening: banan og youghurt

Middag (Mellom 300-400kc)

Kvelds 1 knekkebrød til kvelds.

Drikker masse vann, og litt juice til frokost

Gå litt mer over på lavkarbo uten å ta helt av. og som flere nevner, bruk målebånd, ikke vekt :)

Kutt ut brød, bananer og juice med en gang. Det er sukker/karbobomber... Du kan likegreit bare ta en liten sjokolade i stedenfor...

Bruk grove knekkebrød (se på karbo bak på pakka)

Bare du gjør riktig på kostholdet, så skal du se det holder. 

Anonymous poster hash: 208c0...beb

Skrevet

Hadde jeg spist så mye kornprodukter og karbohydrater så hadde jeg trolig gått opp.

Dette fordi jeg har insulinintoleranse. I beste fall ville jeg holdt vekta, men ned hadde jeg ikke gått.

Anonymous poster hash: 412fc...953

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...