Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Jeg er i uke 24 nå, så det er ikke så veldig lenge til fødsel. Har en 40-50% vikarstilling som jeg har jobbet i siden mars ifjor. Jobbet fullt i noen perioder av dette, også den delen av graviditeten helt til jeg begynte å bli ganske dårlig (ekstrem svangerskapskvalme), fortsatte da i ca 50% stilling. Jeg har ett barn fra før fra tidligere forhold (6 år gammel) og en ny partner som jeg bor med. Han jobber også, men har en varierende lav inntekt fordi han ikke har full stilling. Vi har begge jobber med 136,- timeslønn. Grunnen til at han ikke jobber mer er fordi han ikke har bodd i Norge mer enn ett år og sliter med å finne jobb, har søkt masse. Nå begynner vi å merke veldig at økonomien er dårlig, og ettersom vi får et barn sammen, pluss at husleien skal øke, sitter vi plutselig i en veldig dårlig situasjon. Vi har klart oss til nå fordi vi generelt har lavt forbruk og lav husleie, men fremover blir det veldig vanskelig.. Jeg lurer på om noen vet hva man kan gjøre og hvilke støtteordninger som finnes? Kjæresten min er villig til å jobbe mer, men har ikke fått noen jobb. Jeg ville også gjerne jobbet fullt, men klarer ikke mer enn 50% pga kvalme og bekkenløsning (har en ganske fysisk jobb med barn). Bostøtte, dagpenger, etc, vet noen hva slags rettigheter man har? Vi har mellom 15 000 til 20 000 utbetalt tilsammen i måneden, det kan vel ikke være nok for en familie på snart 4 med husleie på 9-10 000, og når han aktivt prøver å søke jobb og jeg er i dårlig fysisk form.. Anonymous poster hash: d2096...f38 Anonymous poster hash: d2096...f38
Elsker livet Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Gå på NAV, du vil ikke få noe godt svar før du har snakket med noen som ser igjennom situasjonen deres.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Jepp - NAV er stedet nettopp for personer i deres situasjon. Sett opp et budsjett og ha med nødvendige papirer som dokumenterer deres inntekt. Lykke til! Anonymous poster hash: 7a824...8d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå