Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Er det slik at ønsket om de nye arbeidstidene gjelder fra høsten? Jeg er hjemme i permisjon og vimser bare rundt i ammetåka. Kan noen gi meg en liten oppdatering? Takk! Anonymous poster hash: eed06...23a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Slik jeg har forstått det er dette fortsatt kun et forslag som er ute på høring rundt om i diverse instanser, ingenting er vedtatt og en slik prosess tar gjerne flere år. Personlig tror jeg ikke det blir gjennomslag for forslaget, men at det kan komme strengere krav til dokumentasjon på tidsbruk. Mer byråkrati og mindre til til å gjøre det på rett og slett. Anonymous poster hash: 1c816...46f
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Det er KS sitt utgangspunkt for hovedforhandlingene våre. En ting er arbeidstiden, en annen ting er at de ønsker å fjerne alle rammer, sånn at hvor mye tid du får til for og etterarbeid skal avgjøres lokalt. Formuleringer som "tilstrekkelig tid til for og etterarbeid" er brukt. Dette vil skape kjempeforskjell skolene imellom. Hva er tilstrekkelig og hvem bestemmer?
MammantilNurket Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Det er per nå brudd i forhandlingene mellom KS og Utdanningsforbundet. Spørsmålet om arbeidstid kommer til å tas opp igjen i tariffoppgjøret til våren
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 Når lærere har tid til å sitte her hele dagene så har de jo alt for mye fritid. Det sier seg jo selv. Anonymous poster hash: bf375...ffb
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Når lærere har tid til å sitte her hele dagene så har de jo alt for mye fritid. Det sier seg jo selv. Anonymous poster hash: bf375...ffb Søta
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 men det er jo stor forskjell på arbeidsmengden for lærere på storskoler med små klasser (som det finnes maaange av i landet) - så at dette skal avgjøres lokalt kan da vel ikke være så ille? Anonymous poster hash: 9f140...345
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 men det er jo stor forskjell på arbeidsmengden for lærere på storskoler med små klasser (som det finnes maaange av i landet) - så at dette skal avgjøres lokalt kan da vel ikke være så ille? Anonymous poster hash: 9f140...345 Fordi du tror det er noe å tjene på det? Det taper vi alle på. Yrkesfagklasser feks drives ganske likt over hele landet. Hvorfor skal da en lærer i Halden ha mer tid til forberedelse enn en i Horten? Og hva med småskolen? Det er ikke rettebryden som er det store arbeidet der, men planleggingen. Og det tar like lang til å planlegge for 10 som 20.
MammantilNurket Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Når lærere har tid til å sitte her hele dagene så har de jo alt for mye fritid. Det sier seg jo selv. Anonymous poster hash: bf375...ffb Ja, fy filler'n ... Lærere en undermennesker som bør tvangssteriliseres - stor skam at de skal bli smelt på tjukka og ta SVANGERSKAPSPERMISJON ...Fysjom!
Gullunger Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Når lærere har tid til å sitte her hele dagene så har de jo alt for mye fritid. Det sier seg jo selv. Anonymous poster hash: bf375...ffb Huff ja! Jeg burde vel sendt min syke datter i barnehagen likevel og heller gått på jobb!
MammantilNurket Skrevet 24. januar 2014 #11 Skrevet 24. januar 2014 Når lærere har tid til å sitte her hele dagene så har de jo alt for mye fritid. Det sier seg jo selv. Anonymous poster hash: bf375...ffb Huff ja! Jeg burde vel sendt min syke datter i barnehagen likevel og heller gått på jobb!Egentlig burde vi lærere, siden vi har sååå lang "ferie", ikke ha svangerskapspermisjon og sykedaget/sykt barn dager i det hele tatt. Få barn kan vi gjøre på vår egen tid: mellom 20/6 og 20/8. Barna kan være få lov til å være syke i uke 40 og vi kan få lov til å være skrale i uke 8. Rart at KS ikke har foreslått dette ...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #12 Skrevet 24. januar 2014 Når lærere har tid til å sitte her hele dagene så har de jo alt for mye fritid. Det sier seg jo selv.Anonymous poster hash: bf375...ffb Huff ja! Jeg burde vel sendt min syke datter i barnehagen likevel og heller gått på jobb!Egentlig burde vi lærere, siden vi har sååå lang "ferie", ikke ha svangerskapspermisjon og sykedaget/sykt barn dager i det hele tatt. Få barn kan vi gjøre på vår egen tid: mellom 20/6 og 20/8. Barna kan være få lov til å være syke i uke 40 og vi kan få lov til å være skrale i uke 8. Rart at KS ikke har foreslått dette ... Hehe.. Jeg fikk mitt første barn i juni. En av elevene mine (8.kl) jublet og sa: "Da kan du jo bare ta sommerferie og komme tilbake i august, så kan du fortsette som kontaktlæreren vår!" Hun mente det! ♡ Anonymous poster hash: eed06...23a
Gjest thricane Skrevet 24. januar 2014 #13 Skrevet 24. januar 2014 Lurer på en sak, er noe av forslaget at det skal loggføres? Vil ikke det bare være en fordel? Jobber i en bransje selv der all tid logges ned til minste detalj, splittet både på interntid, prosjekt etc. Det tar liten tid å legge inn og vil jo gi et godt bilde av hva man kan forbedre og hva som bør tildeles mer fokus. Mulig jeg har misforstått forslaget, skal innrømme at jeg ikke har satt meg veldig inn i det.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. januar 2014 #14 Skrevet 24. januar 2014 Lurer på en sak, er noe av forslaget at det skal loggføres? Vil ikke det bare være en fordel? Jobber i en bransje selv der all tid logges ned til minste detalj, splittet både på interntid, prosjekt etc. Det tar liten tid å legge inn og vil jo gi et godt bilde av hva man kan forbedre og hva som bør tildeles mer fokus. Mulig jeg har misforstått forslaget, skal innrømme at jeg ikke har satt meg veldig inn i det. VI som lærere har plikt til å dokumentere at ting er gjort, og det er jo noe av det som er saken her. Det tar tid å skrive referater fra foreldresamtaler, IUPer til elevene, gi gode framovermeldinger til elevene, sørge for elevmedvirkning osv. Jeg leverer hauger med papir som føres inn i elevenes mapper. Jeg førte ett år regnskap med hvor mange timer jeg var på skolen og hvor mange timer jeg jobbet hjemme, det var så deprimerende at jeg sluttet til jul, da hadde jeg brukt 70 timer over planen.
Gjest thricane Skrevet 24. januar 2014 #15 Skrevet 24. januar 2014 Lurer på en sak, er noe av forslaget at det skal loggføres? Vil ikke det bare være en fordel? Jobber i en bransje selv der all tid logges ned til minste detalj, splittet både på interntid, prosjekt etc. Det tar liten tid å legge inn og vil jo gi et godt bilde av hva man kan forbedre og hva som bør tildeles mer fokus. Mulig jeg har misforstått forslaget, skal innrømme at jeg ikke har satt meg veldig inn i det. VI som lærere har plikt til å dokumentere at ting er gjort, og det er jo noe av det som er saken her. Det tar tid å skrive referater fra foreldresamtaler, IUPer til elevene, gi gode framovermeldinger til elevene, sørge for elevmedvirkning osv. Jeg leverer hauger med papir som føres inn i elevenes mapper. Jeg førte ett år regnskap med hvor mange timer jeg var på skolen og hvor mange timer jeg jobbet hjemme, det var så deprimerende at jeg sluttet til jul, da hadde jeg brukt 70 timer over planen. Så det er snakk om dokumentasjon av arbeid, ikke timeregistrering? Så for meg at timeregistrering kanskje kunne få frem mer nettopp slik som de 70 timene du jobbet utover planen. Nå er jo timeregistrering ganske vanlig på en del arbeidsplasser, så det finnes bra løsninger som gjør at ikke det er så tidkrevende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå