Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Skrevet 24. januar 2014 Kan dere komme med konkrete forslag til hva som foreldrene kan gjøre for hindre dette? Har ett barn som er ekstrem kresen. Spiser stort sett brød (men med variert pålegg da). Veldig glad i egg, så det spiser vi mye. Liker bare ren melkesjokolade av godteri. Hva er deres forslag? Og ja, han går heller sulten enn å spise ting han ikke liker. Han er undervektig iflg bmi for barn. Vi voksne spiser veldig variert, og mesteparten av maten blir laget fra bunn. Barnet må ofte smake, men bare brekker seg. Anonymous poster hash: 2e595...46b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Skrevet 24. januar 2014 Jeg mener at mange (ikke alle) gir opp for lett. Når man serverer barn saft fordi barnet ikke liker vann så har man gitt opp. Jeg står på for at barna mine skal spise variert og ha et allsidig kosthold. Saft til hverdags, kun ett pålegg på skive hver dag og nekte å spise fisk er ikke et alternativ. Jeg serverte fisk nesten hver dag i 14 dager før minstejenta begynte å spise fisk og til slutt likte hun det. Anonymous poster hash: 190f7...d05
Turtelduen Skrevet 24. januar 2014 #3 Skrevet 24. januar 2014 Måtte komme et med anonym HI Merket at ikke mange svarer når det er en med Nick som startet ett innlegg... Du kan godt svare på mitt. Jeg spurte jeg hva som folk tror er grunnen. Jeg mener at noen ikke er sterke nok til å bestemme, gir seg for lett. Og jeg kan ikke annet å si at det gagner foreldrene mer enn at det gagner barnet, gjør barnet en bjørnetjeneste. Ja, barna liker forskjelligt. Men aldri middag? Jeg kan ikke si annet enn at det er rart. Det kan være ting som har fått et barn til å vegre seg. Men et normalt barn gjør det foreldrene tillater. Og et barn går ikke sultet lenge. Til slutt spiser det. Om det ikke vet at mamma gir seg.
Gjest Julia1984 Skrevet 24. januar 2014 #4 Skrevet 24. januar 2014 Synes ikke barnet ditt er ekstremt kresent. Spiser jo variert pålegg! Mange barn som foretrekker det kjente, altså brød
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #5 Skrevet 24. januar 2014 Det er jo veldig forskjellig da. Jeg vet om småbarn hvor foreldre påstår at barnet er kresent, mens barnet er ganske så lubbent og velfødd. Og ikke hadde hatt vondt av å hoppe over et måltid. Mens jeg også vet om andre barn som er gruelig tynne med ribbeina stikkende ut, og som nekter å spise uansett hva det er snakk om. Så jeg tror at det i enkelte tilfeller er foreldrenes feil, som lager egne barnemiddager og voksenmiddager, og kommer løpende med frukt eller yoghurt bare ungen griner litt på nesa og skyver middagstallerkenen unna. Og andre ganger, at ungen nekter å spise uansett hva foreldrene gjør/hvordan de oppfører seg. Selv har vi vært veldig heldige og har to unger med matvett. Anonymous poster hash: 2c7f7...fe6
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Det er nok ikke deg det siktes til.. Jeg har en nevø hvor foreldrene gir ham sjokolade til middag fordi han ikke liker det som blir servert. Da er det foreldrenes feil. Hvilken 5-åring i verden vil velge middag fremfor sjokolade? Alt han trenger er å si at æsj, det der liker jeg ikke og gråte litt, så kommer godteriet frem. Han får også gå fra bordet og sette seg foran tv'en. Det er mange sånne tilfeller. Det stemmer at barnet trasser og ikke vil spise, men man må også se litt på hvoror. Anonymous poster hash: 2999d...fe3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Måtte komme et med anonym HI Merket at ikke mange svarer når det er en med Nick som startet ett innlegg... Du kan godt svare på mitt. Jeg spurte jeg hva som folk tror er grunnen. Jeg mener at noen ikke er sterke nok til å bestemme, gir seg for lett. Og jeg kan ikke annet å si at det gagner foreldrene mer enn at det gagner barnet, gjør barnet en bjørnetjeneste. Ja, barna liker forskjelligt. Men aldri middag? Jeg kan ikke si annet enn at det er rart. Det kan være ting som har fått et barn til å vegre seg. Men et normalt barn gjør det foreldrene tillater. Og et barn går ikke sultet lenge. Til slutt spiser det. Om det ikke vet at mamma gir seg. Beklager, jeg så ikke det andre innlegget ditt før nå #2 Anonymous poster hash: 190f7...d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå