Gå til innhold

opplysninger til nav pga av bostøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

nav ber om oppysninger etter at jeg fikk innvilget bo støtte  i november 2013. de lurer på om jeg har vert ærlig med inntektene mine. og vil ha bankutskrift og forbruket mitt de siste 5 månedene (siden jeg mistet inntekten min i september) for det tror jeg har løyet ang min inntekstsopplysning. jeg er bare kort tid siden de fikk opplysninger av meg og nå vil de ha  de samme opplysningene IGJEN pluss få en oversikt over forbruket mitt. de har da vel ikk noe med mitt forbruk, og jeg får kunn barnebidrag, barnetrygdt og stipend i tilleg til bostøtten. og har så vidt 2000 kr å leve for hver måned etter alt er betalt OGSÅ TROR DE AT JEG SVINDLER DEM ...... :pisk:

Anonymous poster hash: 6f7fb...3c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du mene at de ikke har noe med ditt forbruk når du forventer hjelp fra dem? Sikkert ubehagelig å bli beskyldt for å svindle, men hvor står det egentlig det? De ønsker jo en sånn oversikt jevnlig, og det sier det seg selv at de vil. dessverre er det slik at dersom du ikke vil at andre skal blande seg i økonomien din, så må du klare forpliktelsene dine selv.. 

Anonymous poster hash: b43c8...c56
Skrevet

I motsetning til deg vil jeg si at siden de "sponser" forbruket de har de i aller høyeste grad noe med det. Det er en selvfølge at de skal ha disse opplysningene siden det er de som avgjør om du har krav på støtte fra dem eller ikke...

At du misliker å føle deg mistenkeliggjort skjønner jeg godt, men det er da bare å bevise at de tar feil ved å vise dem dokumentasjonen du trenger så er saken ute av verden.

Anonymous poster hash: dc973...921
Skrevet

Spesielt at NAV vil ha oversikt over forbruket ditt. Om du bruker pengene på gulrøtter eller på sigaretter gjør deg verken mer eller mindre kvalifisert for stønader.

Oversikt over hva du har inn i måneden er greit nok, men hvordan du disponerer disse pengene har NAV lite med, mener jeg. Skulle tatt seg nydelig ut som alle som mottok feks. barnetrygd måtte legge frem dokumentasjon på hvordan man har disponert summen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...