Gå til innhold

Korrekt bordsetting i bryllup? (13-åring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på hvordan vi skal plassere enkelte under middagen.

Vi skal ha runde bord. Men på vårt bord sliter jeg. 

Min erfaring er at brudepar, foreldre og forlovere med partner sitter sammen.

Men min samboer har sin bror som forlover og hans samboer har en jente på 13 år. 

Blir det naturlig at hun sitter med oss? Hun kjenner best oss andre på bordet og hun blir nok den yngste "voksne", det blir noen babyer på 12 uker ellers ingen barn.

Min mor er alene så antall på bordet blir rett om 13-åringen sitter med oss.

Hva er vanligst? 

Anonymous poster hash: d6aa2...523
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tenkt det var naturlig å plassere henne med dere... og merkelig å plassere en annen der, eller bare ha 7 ved bordet, når hun er invitert. Jeg tror hun ville følt seg utelatt. Ikke morsomt for en 13-åring å ikke få sitte sammen med mor i et selskap med mange ukjente heller...

Anonymous poster hash: 938f3...763
Skrevet

Det vanligste er nok at 13-åringen sitter et annet sted, men i deres situasjon ser jeg ingen grunn til at hun skal måtte det :) Det forøvrig vanlig at forloverne sitter på det bordet, uten sine partnere, men når dere har valgt partnere der må jo nesten datteren få være med også tenker jeg. 

Anonymous poster hash: fb3a1...ac0
Skrevet

Jeg er ikke et sekund i tvil, hun bør få sitte på samme bord som dere.

Anonymous poster hash: 5f9ce...fb9

Skrevet

Med mindre hun har jevngamle søskenbarn eller liknende hun kan sitte sammen med ville jeg plasert henne på deres bord eller latt hennes mor også sittet et annet sted. Å plasere en 13 åring alene på et bord med nesten ukjente voksne i et bryllup ville vært direkte ufint.

Anonymous poster hash: c9d7a...dbc
Skrevet

Jeg har aldri hørt at forlovernes partnere har sittet sammen med forloverne..... Mest vanlig er vel at de sitter på et annet bord, eller lenger unna brudeparet hvis det er langbord/hestesko etc. Hvis dere skal la moren til barnet sitte på samme bord som dere, så plasserer dere barnet der også ;)

Anonymous poster hash: db8d7...3b7

Anonymous poster hash: db8d7...3b7

Skrevet

I følge kotymen skal heller ikke forlovere sitte ved brudeparets bord, når rett skal være rett. Der skal brudepar og foreldre sitte, mens forlovere skal ha hverandre til bords ved et tilstøtende bord, og deres partnere igjen skal ha hverandre til bords ved et tredje bord. Så om dere skulle fulgt "det som er vanlig" ville det ikke vært noen problemstilling, da kunne 13-åringen enten sittet ved sin stefars bord, eller mors bord. 

Når dere velger å ikke følge normen gjør dere jo strengt tatt nøyaktig som dere vil uansett ;) 

Anonymous poster hash: da001...69c
Skrevet

Gi nå blaffen i hva som er rett regel her. Det viktigste er vel at alle trives og har det bra. Klart en trettenåring må få sitte sammen med sin mor. Noe annet ville vært uhørt.

Hvor stivt skal et bryllup være? Må man liksom følge de " teite" reglene på død og liv?

Anonymous poster hash: 3f940...3f0

Skrevet

Takk for innspill!

I de bryllupene jeg har vært i de siste årene har forlover sittet sammen med sin partner (inkl. når jeg selv var forlover), så dette er nok store forskjeller her.

Vi kommer ikke til å splitte par siden mange er nye i vennegjengen, tenker at de nye bekjentskapene kan knyttes under kaffe og kakene 

Som hun rett over meg sier; må man følge reglene? 13-åringen blir eneste unge voksne og det er jo tøft nok i seg selv ;)

Takk for hjelpen! :takke:

Anonymous poster hash: d6aa2...523

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...