Gå til innhold

Samlivsbrudd, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det finnes mange tråder om dette emnet, men jeg trenger hjelp. Jeg og mannen går fra hverandre, ikke gift.Vi har en sønn på 9 måneder, pappa er hjemme i permisjon nå. Vi eier hus sammen, 50/50. Fordi mannen har vært svært fraværende(jobbet mye og ikke ønsket å bli kjent med sønnen før nå), vil jeg ikke at vi skal ha 50/50 samvær. Hva gjør jeg? Hva må jeg gjøre, huske på, for at jeg skal klare meg?

Anonymous poster hash: 7d933...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nekt på 50-50...
Det er ikke anbefalt før ved tidligst 3års alderen...
Dette kommer du til og få medhold i fra de fleste.

Du får heller ingen økonomisk støtte om du har 50-50.

Anonymous poster hash: 919ac...231
Skrevet

Takk for svar. Hva slags samvær er det naturlig å ha da? Og hva slags økonomisk støtte kan jeg få?

Skrevet

Men hvor sannsynlig er det at mor får hovedomsorgen når far har permisjon, dersom far ønsker hovedomsorgen?

Anonymous poster hash: ecbdc...442

Skrevet

nekt på 50-50...

Det er ikke anbefalt før ved tidligst 3års alderen...

Dette kommer du til og få medhold i fra de fleste.

Du får heller ingen økonomisk støtte om du har 50-50.

Anonymous poster hash: 919ac...231

Skjønner ikke hvorfor du sier 3 år... Det blir ikke idømt før barnet er over 7 år, og da må en rekke betingelser være på plass. 50/50 er ikke bra for barnet uansett alder, dette er en veldig dårlig løsning for barnet som kun er tuftet på foreldrenes rettferdighetsprinsipp!

Ta med deg barnet og flytt! Og aldri gå med på 50/50. For barnets del...

Skrevet

Men hvor sannsynlig er det at mor får hovedomsorgen når far har permisjon, dersom far ønsker hovedomsorgen?

Det er dette jeg er redd for. Bør jeg rett og slett vente til hans permisjon er over?

Hi.

Skrevet

Det er dette jeg er redd for. Bør jeg rett og slett vente til hans permisjon er over?

Hi.

Ungen deres er 9 måneder! Det er en stor omveltning for forholdet å få barn! Og siden du kan vente så er det tydeligvis ikke noe som haster.

Forholdet mellom meg og min mann var også trøblete på den tiden, og det er helt vanlig.

Anonymous poster hash: c307b...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...